Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co je světelný a motorový jistič?

Od: leos30 odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

vysvětlí mi někdo jaký je rozdíl mezi světelným a motorovým jističem?

Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

patronka*
hodnocení

3x

Hodně zjednodušeně - světelný jistič je jednofázový, motorový třífazový. Patronka

doplněno 19.06.11 18:26:

pro Magdona : to sice samozřejmě máte pravdu, ale pro laika je to nejsnazší k pochopení. Všichni jste to tazateli docela zamotali, předpokládám že šlo jen o hrubé rozlišení. Vzpomínáte na náš letní spor zkoušečka verzus skúšačka od Vadasovic?

To je omyl, motorový jistič může být i jednofázový.

hop®

Patronko, rozdělení na světelné a motorové jističe opravdu nebylo o počtu fází, ten rozdíl je jinde!

doplněno 19.06.11 19:20:

Dříve se ty hnědé bakeliťáky označovaly docela logicky"

IJV: jednofázový světelný (tedy s rychlejší vypínací charakteristikou)

IJM: jednofázový motorový (tedy s pomalejší vypínací charakteristikou)

ITV: třífázový světelný (tedy s rychlejší vypínací charakteristikou)

ITM: třífázový motorový (tedy s pomalejší vypínací charakteristikou)

Jo, vzpomínám. Tenkrát jsem tak trochu provokoval*smich*.

 

kamill*
hodnocení

3x

Hlavný rozdiel je v charakteristike -to je doba kedy nezareagujú na pretaženie .Motorový istič musí byt pomalý ,aby nereagoval na štart indukčneho motora a jeho prúdovú špičku,ktorá je podstatne vačšia ,ako prúd po rozbehnutí. Pristrojové poistky poskytujú možno až 5-6 prevedeni podla rýchlosti reakcie

 

technoman*
hodnocení

3x

Je to takový lidový označení pro charakteristiku jističe. Dříve byla V - jistič vedení a M - jistič motorů. Dnes je to B - jistič "vedení", C - jistič univerzální (něco mezi) a D - jistič "motorů".Jde o to, jak je jistič "citlivý" na malé nadproudy v obvodu, který jistí. Pokud máme výkonný spotřebič, který v okamžiku rozběhu odebírá zvýšený proud třeba motor než se roztočí,nebo trafosvářečka při zapnutí tzn. způsobuje velký proudový náraz do sítě, tak jistič vedení by toto bral jako zkrat a vypnul by. Je více citlivý. Proto musíme použít jistič který je pro to přizpůsoben a tento proudový náraz dokáže ustát bez vypnutí, tzn méně citlivý. Snažil jsem se to napsat tak nějak lidově.

hop®

Technoman: jen zkusím upřesnit: jde o rozdíl v době, jak dlouho jistič "toleruje" nadproud (nad svoji jmenovitou hodnotu), než vypne. Jinak nemám co dodat! *palec*

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Pokusím se jednoduše, stručně. Motorový jistič je pomalejší, takže ignoruje proudový náraz při rozběhu motoru.

 

hodnocení

0x

A mají rozdílnou vypínací charakteristiku.

 

technoman*
hodnocení

0x

Dík za doplnění s tou dobou, sem nevěděl jak to mám napsat je to prostě it charakteristika .

hop®

Jj, souhlas, ale když lidově tak lidově! ;)*smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]