nevíte náhodou někdo proč se někdy k zapojení ss motoru zapojuje paralelně dioda v nepropustném směru? Přikládám obrázek, jaký tam má dioda význam a proč je anodou k zápornéímu napětí? Díky
Odpojováním indukční zátěže vznikají napěťové špičky obrácené polarity a o hodně vyšším napětí. Tak jako diody v závěrném směru zapojujeme k cívkám relé a stykačů, lze diodou chránit proti těmto zákmitům povodičový spínač motoru.
Dioda je ochranná a svádí napěťové špičky, nejspíše se to používá při impulsním řízení. Co se týká ad. 2 Láníku Láníku, co by se stalo, kdyby byla připojená opačně?
Svádí napěťové špičky obrácené polarity než je napájecí napětí. Tyhle špičky vznikají odpojováním indukční zátěže ať mechanickým nebo polovodičovým spínačem, či přeběhy uhlíků po komutátoru.
Je to chrana proti přepětí a nemusí to být díky pulznímu řízení jak zde padlo. Komutátorový motor se přece pravidelně zapojuje a rozpojuje a na kotvě vzniká napětí jako na každé indukllčnost a dost velké.
Podle mě to je na potlačení napěťových špiček za chodu motoru. Jak praví teorie, při náhlem odpojení cívky protékané proudem, se na cívce indukuje napětí, které se snaží zachovat původní směr proudu. Kdo viděl někdy jiskřit kontakt na klasickém domovním zvonku typu crr-crr, snadno pochopí o co jde.
Brzdění diodou je blbost, neboť pokud motor dobíhá setrvačností, indukuje sice na svorkách napětí, ale to je v závěrném směru D, takže tato proud nevede.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.