Nejste přihlášen/a.
Chci začít pracovat v obchodě s elektronikou, mám nabídku, vezmou mě, ale mám trošku strach (oprávněný) z toho, že nebudu vědět jednotlivé technické parametry, funkce a další informace o výrobcích, které jsou v obchodě k prodeji. Přehled mám, ale pouze uživatelský a to o elektronice, kterou sám užívám (PC, Notebook, Mobil, MP3, Televize, DVD), ale třeba o pračkách, lednicích, troubách moc věcí nevím. Začal jsem si nalézat informace o jednotlivých výrobcích a rád bych je rychle nastudoval, ale přesto všechno do hlavy nenaleze. Chtěl bych se tedy zeptat, zda-li má někdo s prací v elektru zkušenost a co by mi poradil, na co dávat pozor, na co se zaměřit, čeho se vyvarovat, apod. Předem díky, jsem zvědav na vaše zkušenosti (a na to, jak mi to tam poleze do hlavy) ![]()
Je zbytečné učit se parametry jednotlivých výrobků, protože ty se mění velice rychle. Daleko důležitější je naučit se perfektně orientovat v manuálech, abys věděl, kde kterou informaci najít.
"Chci začít pracovat v obchodě s elektronikou, mám nabídku, vezmou mě, ale mám trošku strach (oprávněný) z toho, že nebudu vědět jednotlivé technické parametry, funkce a další informace o výrobcích, které jsou v obchodě k prodeji."
NIc si z toho nedělejte...to mezi prodavače bezvadně zapadnete...To že o výrobcích které prodávají nic neví, je totiž dnešní realita...
Jednou jsem třeba dopadl i tak, že si mne prodavač zavolal stranou a poprosil mne, jestli mu o daném problému mohu říct něco blíž, že se v tom nevyzná. Na druhou stranu byl slušný, tak jsem mu dal malé soukromé školení...a on byl rád.
To co si často vyslechnu jako nestranný "pozorovatel" v odborných prodejnách od prodavačů (a nejen elektro) by vydalo na velmi humornou knihu.
Tak to je bohužel pravda a právě proto se ptám - nerad bych v této skupině skončil. Pokud už začnu v takovém obchodě pracovat, budu chtít lidem poradit a doporučit to nejlepší a samozřejmě mít přehled. Naneštěstí mi Váš komentář - kromě užitečného definování dnešní kvality služeb - moc nepomůže.
Budu rád za jiné postřehy a zkušenosti, popř. radu z této oblasti, díky.
No já vím že jsem Vám nepomohl..
Jenže ono je to ve všech oborech podobné...
Nemůžete se naučit nic, pokud se to naučit nechcete., a nemáte o daný obor opravdu zájem.
Mohl bych uvést více dobrých příkladů..ale napíšu jen jeden.
Znal jsem jednoho prodavače v prodejně s elektrosortimentem.., šlo totiž o člověka, který byl zapálený audiofil a HiFista..., takže možná měl o něco užší záběr a nerozuměl na 100% pračkám a lednicím, ale zato jsem si s ním mohl 3 hodiny povídat o HiFi technice..V tomto oboru své věci opravdu rozuměl. Jenže tuším už v oboru nedělá, protože ono dnes, když se prodává "HiFi" v průměrných cenách 7500Kč i s reproduktory a spíše ještě méně...ho v té prodejně již není potřeba.
Ale třeba se Vaším koníčkem stanou lednice a pračky..proč ne, i v této technice se najdou zajímavé kousky...
Jak píší ostatní - já bych si z toho nic nedělal. Jestli chcete svoji práci dělat dobře, a to chápu že chcete, prostě umět poradit a vysvětlit, ne být jen uvítací pracovník, tak to je jen dobře. Předpoklad je alespoň vyučení v oboru, abyste se nemusel od začátku učit, to co ostatní už umí - třeba jaký je rozdíl mezi žárovkou s wolframovým vláknem, halogenovou a LED atd... Důležité je mít technické myšlení, spoustu věcí si tím usnadníte, ale to předpokládám máte, když o obor máte zájem. Mám zkušenost s jednou prodavačkou v nejmenovaném elektru - ochotná, milá, hezká, z manuálů znala nazpaměť snad cokoliv. Ale kdyz se jí člověk optal, k čemu je to dobré, tak se zase navrátila k formulacím z manuálu... Takže takhle ne... Žádná škola Vás na praxi nenaučí, takže se vypracujete pouze zkušenostmi. A nebál bych se toho, že Vám budou zákazníci zpočátku "házet klacky pod nohy" - kdo tomu nerozumí, ten nepozná, že o tom víte málo a naopak, kdo tomu hodně rozumí, má většinou např. z netu vybráno a jde najisto. Takže hodně štěstí, ono to půjde.
Jděte do toho, jestli vás to baví. Za celý den strávený v obchodě se seznámíte s tím co prodáváte. Další den zase budete vědět víc, a za měsíc budete znát celý sortiment. U prodavače se hodnotí více tzv. soft-skills, tj. že dobře vypadá, usmívá se, mluví spisovně, váží si zákazníka, atd. atd. pak až někde na posledním místě je odbornost. Vlastně to co jsem popsal platí i pro managery v mnoha firmách...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.