Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Padají jističe - je to stářím?

Od: mirdaa odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,

mám jističe 6A které jsou již dosti staré a začali mi vypadávat. Chci si je vyměnit, jsem elektrikář ale už si toho moc ze školy nepamatujmi. Čím to může být že mi jističe vypadávají? Je možné že je to tím že jsou již hodně staré?

Dali by jste 6A nebo silnější třeba 10A?
Děkuji

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Jo, může to být jejich stářím. Ale taky to může být větším zatížením moderními (náročnějšími) spotřebiči. Vyměnit za silnější jen tak nelze. Jističe jsou dimenzované tak, aby chránily vedení před přetížením. Takže pokud máte slabé vedení a dáte silnější jistič, hrozí Vám (v extrémním případě) i požár. Pokud je to jejich stářím a jinak je nepřetěžujete, stačí výměna za nově, stejně silné. Pokud máte spotřebiče vyššího výkonu, nezbyde Vám nic jiného, než vyměnit vedení. Pak můžete dát i odpovídající silnější jističe.

mirdaa
hodnocení

Děkuji, pokud by tedy výměnastejných jističů nepomohla, jak mohu poznat zda by vedení splňovalo normy pro jističe 10A? Jaký průřez kabelů by mi musel být v okruhu osvětlení a zásuvek? Pokud by byl u zásuvek 2,5 a světel 1,5 mohl bych použít 10A jističe?

Jako doplňující otázkou je, zda je nutné na jističi dodržet 1 (shora jističe) vstup a 2 (zespodu)výstup nebo může být zapojen 2 vstup zespodu a 1 výstup zvrchu? Druhá varianta je právě zapojená. může to být, může se něco stát?

celp*

Zdravím.Pokud jsou vodiče v mědi můžete použít jističe 10A.Správné zapojení je přívod fáze na spodní svorku.

hop®

Celp: Jak jste přišel k názoru, že správný je přívod na spodní svorku? *sok**bzum*

celp*

Hop.Když odpovím,že to norma nenařizuje a je to u konstrukce dnešních jističů pro střídavý proud jedno dovedete si představit jak některý kutil zprasí rozvaděč?Vyjdu z vydrátovaného osazeného elektroměrového rozvaděče a držím se ho.Revizní technik má poslední slovo.

hop®