Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výběr fotoaparátu - levná zrcadlovka

Od: gabby odpovědí: 13 změna:

Zdravím, potřebovala bych poradit.
Chci si koupit nějaký foťák, jsem začátečník, ale ne úplný amatér. Přemýšlela jsem o zrcadlovce, ale nechci zatím nic drahého.(cena tak kolem +- 5 000,- ) Moc se v těch značkách a typech nevyznám, tak prosím o pomoc.

další požadavky : nesmí mít nabíjení na baterky

citlivost na barvy , světlo/stíny

velikost nehraje roli

Přístroj by měl sloužit na fotky tohoto typu.. weheartit.com/...

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Na tyhle fota je vhodná zrcadlovka - jde o hloubku ostrosti. Ostrý je konkrétní zdůrazněný detail a ostatní pozadí je potlačeno - rozmazáno. Aparát např. megapixel.cz/... Pokud tyhle nároky nemáte, stačí kompakt za 3000 Kč, pak na snimku je ostré vše.

Hloubku ostrosti ovlivňuje vzdálenost objektu, ohnisková vzdálenost a clona. Nikoli to, zda je snímek pořízen kompaktem nebo zrcadlovkou.

juvla*

Ale oni to kompakty většinou neumí.

Co tvrdíte je už vzpomínka na klasickou fotografii. U kompaktu je vše mini - čip, čočky, vzdálenosti nezi čipem a čočkami a hloubka ostrosti je příliž velká. Pokud chci s kompaktem si pohrát s hloubkou ostrosti, musím odstoupit a nazoomovat - pak je to lepší.

juvla*

No nevím, je to dost komplikované s kompaktem zdůraznit hloubku ostrosti. Nazoomováním Vám už přibude šum. Máte většinou automatické zaostřování a to nelze vypnout.

Juvla

mýlite se.

Nazoomováním Vám už přibude šum. Máte většinou automatické zaostřování a to nelze vypnout.

Pokud mám nastaveno pevně ISO a ne autom. nastaveni ISO, tak se šum nemění, jen se vice otevře clona (což je dobře), případně prodlouží čas. Automatické zaostřování také nemá vliv na šum a u velké části kompaktů lze zaostřovat i manuálně.