Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Barevné označení vodičů v koresponďáku

Od: crus odpovědí: 12 změna:

Zdravím všechny elektroznalce:)

zapojuju si doma žárovku a dva vypínače a jsem tak trochu amatér. Znám barevné označení modrý N, žlutý PE a hnědý L u klasického světla, prodlužovačky apod.. Někde jsem dohledal zapojení schodišťáku se dvouma střídavejma vypínačema. Ale už jsem fakt nikde nenašel jak jsou na tom s barvama dráty v korespoňďáku (to by měl být ten kabel mezi vypínačema). Tam totiž jakoby vedou dvě fáze. když to zapojim klasickym 3žilovym kabelem tak to bude blbě barevně a do žárovky mi povedou dva modrý dráty. Můžete prosím někdo napsat info jak to zapojit aby to bylo tip top jako od profika? :) diky moc

Barevné označení vodičů v koresponďáku

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hranol*
hodnocení

3x

jsem zastánce obrázku ;o) tak alespon rychlá, laická, polopatická, postelová, malůvka. Je to myšleno zapojení přes vypínač ;o)

doplněno 06.12.10 17:26:

oooo ted mě to bodlo do oka ta nula je jako PE zelenožlutý. Až to zabolelo ;o) pardon.

Barevné označení vodičů v koresponďáku #2
crus
hodnocení

supr diky moc, presne toto jsem potreboval.. mam totiz ten jeden vypinac trochu bokem a potreboval jsem do nej vizt jen jeden kabel a nikde jsem nemoh vygooglit ty barvy dratu uvnitr.. stranku od ladinpraha jsem uz nasel pred dotazem, ale tam to moc popsany neni bohuzel. kazdopadne diky vsem za info :)

elektrikar*

To se musí nechat že jste to nakreslil moc hezky jsem v oboru asi jenom pět let ale takhle bych se s tím asi nekreslil

hranol*

Já vím toto byla opravdu jen mitová malůvka a v posteli nechtělo se mi čarkovat v compu. A nijak jinak mě nenapadlo jak laicky podat to zapojení. Ale účel to myslím splnilo..

crs
hodnocení