Zjednodušeně řečeno. Část kolejí je v určitém úseku odizolovaná od ostatní tratě a jakmile vlak najede na tuto část obě koleje elektricky spojí a ten domeček pozná, že je v tomto úseku vlak, rozbliká blikače a spustí závory. Až vlak opustí tento úsek, vše se zase vrátí do normálu. R.
ta budova tam vždy nebývá. Může to být pozůstatek doby minulé a dráha tam má nějaké jiné ovládací zažízení pro ovládání závor stačí manší plechová krabice u těch blikadel, baráček byl potřeba dřív, kdy bylo relé velké skoro jak stolní PC ... jo to byly svým způsobem supr časy .
Na přejezdech ve stanici Sokolnice Telnice (u Brna) to zvedají klikou z boudy jak za cara klacka Projede vlak ženská nahlásí dopředu posíláme vám parní mašinu aji s tendrem a pak točí a šavle jdou hore.
To velké T nemá se závorama nic společného.Je to označení, že v té boudě nebo i venku před boudou je umístěn telefon, se kterým se dovoláte k výpravčímu do sousední stanice.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.