Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Datart vrácení zboží

Od: macvac odpovědí: 6 změna:

Při vrácení sluchátek do prodejny prodavač zjistil že jedno je slabě znečištěno (ušním mazem)-moje chyba. Když jsem mu řekl, že to utřu, tak odvětil, že už to viděl. Zboží bylo odesláno do servisu, odkud mi napsali že cena opravy se rovná ceně sluchátek. Pokud bych je chtěl zpět, tak musím uhradit opravu. Neměli mě upozornit na vysokou cenu opravy? Je cena za 330 kč za utření sluchátka kapesníčkem přiměřená? Asi s tím už nic nenadělám a píšu to spíš proto, aby někdo další neudělal stejnou chybu jako já.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Vracet sluchátka do uší je jako vracet použité kalhotky. Nemělo by to být možné. Prodejce se tak neoprávně snaží na vás přehodit svůj problém, kdy rozbalené zboží tohoto typu bude obtížně prodávat.
Jinak tento poplatek bych platit odmítl, protože ke znečištění došlo běžným a očekávaným použitím. Právo na poplatek za vyčištění by výrobce měl, pokud by sluchátka byla znečištěná třeba od stolice, kolomazi, nebo barvy. To ale není váš případ.
" V souladu s ustanovením § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákazník jako spotřebitel odpovídá prodejci (podnikateli) pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti."
pravoprovsechny.cz/...
doplněno 17.07.25 11:09:

U tohoto zboží prodejce může aplikovat výjimku, kdy zboží nelze vrátit z hygienických důvodů, a toto u sluchátek lze. Pak je ale prodejce neměl přijmout a vám by sluchátka zůstala. Rozhodně tedy nemůžete platit další poplatek, aby jste je získal.

Doporučuji se obrátit na ČOI.

 

asd1
hodnocení

1x
Když ses prase dobře ti tak..
Záleží co sis domluvil. Vrátil jsi je nebo jsou pořád tvoje? Nejde o servis ale o čistěni. Můžeš si zjistit obvyklou cenu za vyčištění a pokud bude vyrazne nižší tak s tím argumentovat, pohrozit řešením přes inspekci.
V reálu to zneuzili, servis to umyl a nechal si je, buď to prodají znova nebo si to nechá technik...
Neměl jsi je předávat ale vzít je zpět, vyčistit a vracet až čisté. Tak příště..

 

hodnocení

0x
Já se prodejci ani nedivím, styděl bych se znovu znova prodat vrácená sluchátka, co už někdo měl v uších. Tedy pokud by je pak neprodával za úměrně sníženou cenu s tím, že už jde o použitý kus. Takže se mu ani nedivím, že využívá všech možností, jak si jejich "znehodnocení" nechat zaplatit. To je jak vracet použitej vibrátor:) Možná na takovýhle věci platí i nějaká výjimka, podobně jako třeba na rozbalené audio/video nosiče a podobně, nevím.
mm

Z dotazu není jasné, z jakého důvodu tazatel sluchátka vracel.

Pokud šlo o vrácení zboží z e-shopu bez udání důvodu v zákonné lhůtě 14 dnů, pak bych jako prodejce očekával vrácení v originálním stavu, tj. rozhodně bez jakýchkoliv známek použití (maximálně s porušeným obalem). V diskutovaném případě měl tedy prodejce právo buď nárok na vrácení peněz neuznat, anebo snížit vrácenou částku prakticky o jakoukoliv sumu, tedy třeba až na výslednou nulu. Jako prodejce bych si asi v soudním sporu dokázal i ty tři stovky za "utření sluchátek" obhájit, například nutností vnitřního vyčištění, desinfekce ap. Neboli v tomto případě má tazatel smůlu, že ho nenapadlo sluchátka vyčistit.

Ale pokud byla důvodem reklamace výrobní vada (ve lhůtě dvou let), pak výrobek může být v jakémkoliv stavu, včetně známek používání. Zákazník má ovšem především právo na bezplatnou opravu (na vrácení peněz až při opakovaných závadách).

 

halamus
hodnocení

0x

Nejsem v tom znalý, ale myslím si, že pokud zákazník vracel zboží s vadou, prodávající měl přijmutí takto poškozeného zboží odmítnout.

 

0rion
hodnocení

0x

Pokud jste vracel zboží ve 14 denní lhůtě, lze tak učinit i u zboží, které nese známky použití. V takovém případě prodejce smí požadovat náhradu nákladů na uvedení věci do stavu, kdy lze opětovně prodat. Nicméně v tomto případě se vás Datart evidentně snaží ojebat, aby nemusel nic vracet. Na vašem místě bych se obrátil na ČOI s dotazem, jak v takovém případě postupovat. Tohle je totiž věc, kterou může neseriózní rodejce zneužít proti kupujícímu, naúčtuje si nesmyslný poplatek za uvedení věci do původního stavu. Chtějte po Datartu protokol opravy s uvedením ceny za opravu, s tím by se již dalo argumentovat, pokud se tedy chcete rozčilovat u takto levného zboží. Každopádně od Datartu bych takovéto šmejdské praktiky nečekal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]