Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Aku sekačka nestartuje

Od: sekacka odpovědí: 9 změna:

Zdravím,

prosím o radu, nestartuje aku sekačka, baterie jsou funkční. Když zmáčku tlačítko, nedělá to vůbec nic, ani nebzučí motor.

Rozebral jsem tlačítko s představou, že odešel spínač, koupil jsem jiný ale stále nejde.
Nejsem uplne elektrikář, nevím po čem dál jít, pod deklem je jen moturek a zalitá nejspíš základní deska. Kabely vypadají v poho, nikde nic oholenýho.

Díky

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x
A když nejste úplně elektrikář, máte doma nějaký multimetr?

hodnocení

0x
V kabelech problém nehledejte, v motorku taky ne, ten bude střídavý bezuhlikovy, tedy v v principu jen cívka a magnet na dvou loziskach, nic, co by zimním uskladněním mělo odejít. To zalité je deska se střídačem pro napájení toho motorku, odešla buď ta, nebo bms deska v baterce, nebo nejpravděpodobněji baterka, stačí jediný z článků uvnitř, klidně jen následkem podbití, pokud byla baterka uložena k zimnímu spánku vybitá. Někdy ji lze ještě oživit, ale určitě ne bez zkušeností a možností měřit, nemusí to být úplně bezpečné.
sek
Baterky jsou OK, jedou i na aku motorovce.
To jste mohl napsat rovnou. O jakou jde značku/typ?
sekacka
hodnocení

Psal jsem, baterie jsou funkcni.. alzatools
"Funkční" může, znamenat, že svítí indikátor nabití, ale přitom může být vadný jeden článek nebo uklepany propoj mezi nimi.

hodnocení

0x
Nemá to někde "pojistku"? Mám nějakou skoro desetiletou aku sekačku z Lidlu a vedle baterky je plastový kolík, který lze vytáhnout a odpojí kompletně přívod energie do sekačky.
sekacka
hodnocení

Ano, ma tam ten "klic" plastovy kolik, ktery se tam zastrci, zkusim ho odstrihnout a napojit to naprimo.
Tam je ve finale take asi spinac, s tim kolikem se zamackne, bez koliku nejde proud.
Definitivně bych to neodstrihaval, u sekačky Gardena v tom byla opravdu tavná pojistka (mohla se mechanicky přerušit používáním).