Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zablokování mobilu pro platby

Od: aloisb® odpovědí: 7 změna:

Chtěl jsem zaplatit nákup na TEMU kartou VISA vydanou Bankou Cretitas a při ověřování to na mě chtělo nějaký ePIN. O nějakém zvláštním ePINu jsem neměl ani tušení a tak jsem tam zadal 3 x normální PIN ke kartě a přišla hláška, že je mobil zablokován pro platby na Internetu. Tak jsem se přihlásil do internetového bankovnictví a na radu toho robota Davida (chat) jsem hledal ten ePIN. Jenže ouha, místo ePINu tam byly jen 4 hvězdičky. Je to hovadina, když jako ověřený majitel karty nemohu ten ePIN přečíst, ale mohu ho změnit. Tak jsem ho tedy změnil, ale mobil zůstává stále zablokovaný. Co mám dělat, když v tom slavném elektronickém bankovnictví ten mobil nejde odblokovat?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar pepr

Počkat. Případně to ještě zkusit, jestli zablokování proběhlo včera. Protože teď už je další den.

Toto je z jejich stránek:

Opakovaně jsem zadal chybný ePIN a tento způsob ověřování plateb mám nyní zablokovaný. Co můžu dělat?

Pokud zadáte ePIN opakovaně (3x) chybně, dojde z bezpečnostních důvodů k jeho zablokování, a to do půlnoci daného dne. Po půlnoci se ePIN automaticky odblokuje a půjde vám platbu tímto způsobem (potvrzením přes kód z SMS a ePINem) potvrdit. Další možností je zkontaktovat banku a požádat o dřívější odblokování ePIN nebo potvrdit platbu přes mobilní aplikaci CREDITAS Banking (stáhněte si aplikaci, přihlaste se a metoda ověření on-line plateb přes aplikaci se na platební kartě automaticky povolí). Jakmile znovu provedete platbu, ověření proběhne již přes mobilní aplikaci, jednoduše a pohodlně.

A ty hvězdičky v bankovnictví místo ePinu tam možná byly proto, protože ePin ještě nebyl nastavený.

Viz opět jejich stránky:

Nastavení ePIN v internetovém bankovnictví

Ke každé kartě, kterou platíte online, si zvlášť nastavíte ePIN ve vašem internetovém bankovnictví CREDITAS Banking. Je to obdoba klasického PIN kódu s tím rozdílem, že ePIN se používá výhradně pro ověření plateb přes internet.

Daší otázky a odpovědi zde

hodnocení

Moc děkuji za radu. Zkusil jsem to nyní (0:37 pátek) zaplatit a proběhlo to úspěšně !

 

mll
hodnocení

1x

ePIn je něco jiného než PIN. A pokud jste vyzradil běžný PIN, bylo by možná na místě si ho změnit (pokud jste trochu víc paranoidní).

Že se neukazuje defaultně, to je proto, aby ho nikdo neokoukal třeba přes rameno. V počátcích se normálně ukazoval v detailu karty (aspoň ve Fio), teď je jeho zobrazení jen po SMS autorizaci.

Zablokování mobilu pro platby to je nějaké divné, platíte přece kartou, mobilem jen platbu autorizujete. Ale jak čtu odbila půlnoc a je po blokaci.

Dneska už to dává trochu logiku, ale těsně po zavenení toho ePINU to fungovalo tak, že při platbě třeba 10 tisíc stačilo jen opsat písmenka z karty a všechno proběhlo (teda pokud tam ty peníze byly a byly nastavené potřebné limity), při platbě tisícovky se zadávalo ještě SMS ověření a při pidiplatbách (jako e-jízdenka z jedné vesnice do druhé za cca 30 korun) bylo potřeba nejen SMS ale i ten ePIN. Teď mám pocit, že do pěti stovek neni potřeba nic a při větších cifrách všechno. Ale bývalo to právě tak jak píšu (čím větší částka, tím menší zabezpečení).

 

nan
hodnocení

0x

Co s tím má společného mobil?

Povolení placení na internetu je přece úplně jiná vlastnost než "mobil" - Asi to nechápu. Otázka je zmatečná

Ps: Kartu creditas k placení na internetu nepoužívám - Ale primárně bych se ptal v bance A odpověď bych měl v pracovní době v řádu minut

hodnocení

Platby kartou přes PayPal se ověřují tzv. dvoufázově - SMS v mobilu chce zadat bezpečnostní ko´d a ještě ePIN.

Když se vám něco stane poprvé, nemusíte si v tom zmatku hlášku zapamatovat přesně.

Nejspíš ta hláška byla o zablokování ePINU (dle vývoje událostí) nebo plateb na internetu. Ale jelikož tazatel používal k potvrzení plateb na netu sms a ePIN, tak to vyšlo nastejno.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]