Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí motoru elektrokola

Od: lokomotiv odpovědí: 10 změna:
Dobrý den,
měl bych prosím dotaz ještě ke dříve zminované baterii do elektrokola,kde jsou dvě 12V zapojené v serii.
Neví prosím někdo kolik voltů napájení má motor v daném kole a kolk je schopen bezpečně akceptovat?Chtěl bych ji nahradit lifepo.Děkuji.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

111®
hodnocení

4x

Ale ono nejde jen o motor také to má elektroniku

 

hujer
hodnocení

0x

Pokud jsou v serii napětí se tedy sčítá tkž 12+12 = ... kalkulačka nezvládá -á jo 24 - asi Voltů. A kolik je schopen akceptovat - no řekl bych právě 24 V.

lokomotiv
hodnocení

Pro hujer,
kalkulačka samozřejmě zvládá ,jde mi o to,že 24V z lion článku přesně neposkládám,tak zda by nějaké o trochu vyšší napětí motor nepoškodilo.

 

111®
hodnocení

0x

Tak na to pozor

lokomotiv
hodnocení

Pro 111,
máte pravdu,jak to tedy vyřešit ve variantě lion,případně lifepo?Děkuji.

@lokomotiv : na vasom mieste ten napad uplne zrusim, litiovky su nebezpecna vec, staci poskodena izolacia na kabli od akumulatora a mate poziar. Ak to chcete za kazdu cenu, dolezite je vradit tam poistky schopne odpojit pri skrate velky jednosmerny prud, co nezvlada kazda poistka a jej drziak.

 

hodnocení

0x

To nie je na 90% bezny DC motor, ale v podstate motor na striedave napatie s pevnymi magnetmi a ten striedavy viacfazovy prud vyraba elektronika, rovnaky princip ako pri modernom elektronaradi, prackach,klimatizaciach.

Nad 24V by som urcite nesiel, ale zvazte celkovu cenu rekonstrukcie (akumulatory, mechanicka uprava, nabijacka), ci sa to oplati.

 

hodnocení

0x
Takhle, kolik mají ty 2 "12V" olověný baterky v sérii na konci nabíjení? Cca 29-30V. Takže z toho bych vycházel při volbě počtu článků, u lion/lipol násobky 4,25V u lifepo 3,7V, při použití odpovídající bms to bude bezpečný pro články a problém s tím nebude mit kolo ani původní nabíječka, jen indikator stavu, pokud tam je, nebude asi moc odpovídat stavu nabití. Elektronika kola by asi měla odolat i stavu připojený nabíječky a zcela zničený (přerušený) baterky nebi pojistky, tedy napětí nabíječky naprázdno, aspoň bych to předpokládal, vyloučit takovou situaci nejde.
Jinak když nahrazuju nicd/nimh v nějaký vrtačce nebo vysavači, vždycky zaohrouhluju nahoru, dávám o 1 článek lion vic, než by odpovídalo, když už se s tím seru, tak ať to má sílu a stojí to za to :) Nabíječky mají bez zátěže vždycky pár voltů rezervu.
lokomotiv
hodnocení

Pro bery.
Děkuji za info,ještě mě napadlo,možná je to blbost,dal by se případně použít dc-dc měnič,tedy pokud takový existuje,který by byl nastaven na cca 24V?

Ty nepotřebuješ nastavovat 24V. Řídící elektronika může mít na vstupu nějaký rozsah napájení a na výstupu si vytváří napětí, které potřebuje pro motor.

Takže buď zjistíš vstupní rozsah napětí tvojí řídící elektroniky a nebo to riskneš s napětím o něco větším, než tam bylo teď.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]