Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Schopnost znaménko účiníku

Od: herd® odpovědí: 3 změna:
Zdravím, je běžnákonrétní chytrá zásuvka měřící spotřebu, proud, účinník schopná určit konrétní fázový posuv a ne jen jeho absolutní hodnotu? To znamená, jestli je to posunuto do indukce nebo kapacity. Ona sice určí účin(n)ík, ale vypadá to že vypisuje jen jeho absolutní hodnotu.
(Nadpis je možná mírně provokativní, nevím jestli účinník už je definován jako absolutní hodnota, ale snad je jasné, kam
tím mířím - za možností zjistit i znaménko φ, ne jen jeho hodnotu )
Konkrétně jsem našel datasheet : itead.cc/... ale slovo phase se tam vyskytuje 2x jenom, factor 1x. Nejsem elektrikář, tak je to pro mě trochu nezáživné čtení
" CSE7766 is a single-phase multi-function measuring chip, provides high-frequency
pulse CF for measuring electric quantity and may read relevant parameters of current,
voltage and power (such as coefficient, cycle)"
Když to shrnu, umí tenhle měřící čip (CSE7766) měřit/vypočítat i znaménko φ nebo to z principu možné není? Druhá věc je, jestli logika , interpretace naměřených dat a jejich prezentace to znaménko fáze "neztratí".
A když to rozvedu, Vůbec , Jakým konkrétním způsobem probíhá měření veličin, která zobrazuje (efektivní)napětí, (zdánlivý)proud, všechny tři výkony (W,VA,VAr) a |cos φ|)?
Je mi jasné, že stačí měřit tři veličiny pro určení
AI napověděla current transformer (CT) or a Hall effect sensor
Sampluje nějak hodnoty nebo nebo to měří efektivní napětí, a proudu a nebo tam je nějaký trigger, který v maximu okamžitého napětí odečte okamžitou hodnotu proudu?
A super by bylo, kdyby někdo věděl, jak konkrétně se k těm raw hodnotám dostat (je to ESP8266 a ten senzor je na GPIO) a navést, jak z nich vlastním způsobem zjistit φ se znaménkem a porovnat pak s měřenýma hodnotama

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x