Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení autobaterie

Od: krystof odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, mám tuto solární nabíječku na autobaterie hadex.cz/... a po připojení baterie ukazovala napětí 12,5V. Po chvilce nabíjení nabíječka ukazovala stav nabito a baterie měla 12,96V. Zkusil jsem poté baterii připojit ještě ke klasické trafo nabíječce a ta pokračovala v nabíjení proudem 4A, takže plně nabitá očividně nebyla. Na té solární jde nastavit max. nabíjecí napětí, momentálně je nastaveno na 14V. Kde může být problém?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Mám to rok připojené k dělané zahradní solární fontáně s olověným aku 12 V / cca 7 Ah a bez problému to funguje, dobíjí na 14 V. Jaký máte solární článek a měřil jste jeho napětí na výstupu?
krystof
hodnocení

Solární panel 12V 200W, v zátěži dává při slunci asi 18V. Zkoušel jsem dobíjet olověnou aku 12V 60Ah.

praktik

Ano, FV 12V dávají pracovních asi 18Vcc

Jenže, napsal jsem vám, že to zařízení za 120 Kč je šmejd, chápete? Pokud si chcete zničit baterku, tak ho dále používejte

 

111®
hodnocení

0x

problém je v soláru, vrátit, to nené nabíječka ta by musela mít panel jak okno.

krystof
hodnocení

Solár je v pohodě, mám tam 200W a napětí taky dostatečné.

111®

tak nemá důvod přestat nabíjet...měl by se covat jako normální nabíječka...nebo ta běžná přebíjí, ale to se dá zjistit jen podle hustoty kyseliny..

praktik

Já myslím že to je šmejd co ničí baterky, koukal ses na to? Podívej se i na my power cz co k tomudle regulátoru říkají

 

praktik
hodnocení

0x

To je jen udržovací solar! Plný nabití s nim neuděláte. Nema na zo dolu, proud. Je to dobrý, když máte třeba půl roku nebo rok odstavený auto, tak trošku hýbe napětí baterie a to je velice prospěšný...

edit: Jo tohle za 120,-, myslel jsem že myslíte splátek k autu

Proč to ukazuje teď, je stará čínská kopie victrona, to nebrat. Chcete s tim vo přesně dělat?

Okamžitě jsem to vyhodil a pořídil alespoň PWM Který se dá v realitě nastavit. Přeci jen na olověné startovací akumulátory je potřeba trošku opatrnosti, v realitě Je můžete zničit po 5 cyklech

 

hodnocení

0x
Typ akumulatoru je nastaven správně (b01,b02,b03)?

 

hodnocení

0x
Tyhle modrý regulátory, co vypadají všechny stejný, nejsou stejný. Roky jsem měl v obytnaku jeden takovej čínskej, v menu šlo vsechno nastavit, "jen" reálně pwm regulací držel pořád 14V, to menu bylo prostě fake. Později jsem zkusil další, taky z Číny, v akci na Alíku asi za 90 korun, tak jsem vzal ze zvědavosti rovnou 3 kusy a tam nastavení normálně funguje, typ baterky, maximální i udržovací napětí. Ale co je podstatný, nějaký zobrazený procenta nabití jsou jen na ozdobu v každým případě, odpovídají jen napětí baterky, regulátor nemá představu o její kapacitě ani výkonu panelu.

 

hodnocení

0x

No a na koľko ste chceli nabiť 12 V autobatériu? Nabitá má mať asi 12,7 V.

Naprázdno ano, ale s připojeným solarem nebo nabíječku je to málo.

Veď solar mu dáva vyššie napätie,len regulácia mu už odpojila nabíjanie lebo sa dosiahlo potrebné napätie autobatérie. To,že mu trafo nabíjalo aj potom je iná vec,lebo tam mu nemá čo to odpojiť.

 

riva
hodnocení

0x

Jestli se jedná o nějaký problém zjistíte jedině měřením. Každá nabíječka totiž nabíjí trochu jinak. Já nabíjím na 14,4V.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nabíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]