Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Princip měření rychlosti na e-koloběžce

Od: mila198® odpovědí: 42 změna:

Je tu mezi vámi někdo, kdo se vyznáv elektronice na e-koloběžkách? Vyměnil jsem na koloběžce regulátor, ale ten nový nemá konekor na tachometr. Má někdo z vás ponětí, jak se tam měří rychlost, jestli je to od Hall senzorů motoru, nebo od čeho, a jak opět zprovoznit tachometr. Jsem elektrikář, ale s elektronikou mi ujel vlak, ale podle pokynů dokážu pracovat...

Princip měření rychlosti na e-koloběžce
Princip měření rychlosti na e-koloběžce #2

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

ml1
hodnocení

0x

Jestli k motoru vedou tři dráty, tak hádám asynchronní motor a u toho je senzorless řízení dávno zvládnuté (to se snad už učí i ve škole) u synchronního je to normální (ten pokud nevypadne ze synchronizmu má synchronní otáčky). Jenom u stejnosměrného je to krapet složitější. Tohle už snad ani neni otázka elektrikářská, ale programátorská (ovšem programují to elektrikáři).

A jde už jen o převod na rychlost, což při zanedbání prokluzu je jen nějaká konstanta pro převod z otáček. (Ani se neptejte, jak odborník na trakci reagoval na nápad zanedbat prokluz, ale to bylo u železného kola na kolejnici ne u pneumatiky na silnici, kde je prokluz menší a zanedbat se snad může, pokud se někdo nevěnuje driftování.)

111®
hodnocení

0x

tak podle toho že k motoru vedou 4 vodiče napájení usuzuji na krokový motor. Snímání otáček může být bod Hall nebo stroboskopickým kotoučem. U stroboskopi je zdroj světla s snímač buď ve viditelném nebo infra pásmu. Ten zelený bu mohl být výstup signálu , proti - , pokud to není kostra.

hodnocení