Nedoporučuji bez ochranného odporu (řízení nabíjecího proudu), například přes vřazenou žárovku do série ze světlometu. Může dojít z důvodu velkého napěťového spádu k proudům, které roztaví propojovací kabely, případně náhlému velké plynování a roztržení vybitého akumulátoru.
Tak pokud je jedna z kamiónu a ta druhá z mopedu tak jistě
Ale jistě jste schopen/na posoudit, že když máte nabitou baterii a k ní připojíte jinou, vybitou o stejné kapacitě, tak docílíte toho, že budete bít dvě napolo vybité baterie
asd1
Nabitím obou na 50% tu vybitou zachrání před sulfatací = zničením.. Hlavně kalciovky, těm stači jeden den vytřískání do nuly a je nevratně poškozená... Když neni po ruce nabíječka ani auto tak to je řešení. Kabely jsou bez pojistky, tak bacha na zkrat
Budete mít dvě nenabité baterie. U olova to znamená, že začne sulfatace, které snižuje kapacitu baterie. A to asi nechcete. Olovo se má držet plně nabité. Na rozdíl od lithia.
Ještě jiné řešení - nějaký zdroj, adaptér nebo neco podobnýho s napětím nad 12V nemáte? Ideálně něco s trafem, c případě spinanyho zdroje pak zapojit s predrazenou vhodnou autožárovkou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.