Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zapojení jednofázového motoru

Od: ivan* odpovědí: 17 změna:
Zdravím, nevíte prosím jak zapojit jednofázový motor s rozběhovými kondenzátory viz foto? Jedná se o motor Jednofázový elektromotor, 1,1kW, 220V | KD1802... Děkuji za kladnou odpověď...
Zapojení jednofázového motoru

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

Na stitku mate schemy pre oba smery otacania. Zapojte do podla tych schem.

Treba marne hleda pozici Z
sasaa

Souhlas s Peterom! Proč to nezapojíš?

ivan*
hodnocení

Zapojil jsem, ale má tak 20 otáček za minutu , kam dát hnědý a modrý podle vás?

Hnedy a modry odkial? Z privodneho kabla so zastrckou?

hodnocení

4x

Vidím, že jste absolutně neznalý...poproste někoho, kdo ví, co a jak zapojuje...ať nedojdete k úrazu. Dle obrázku je to pro "skoro" každého jasné...

ivan*
hodnocení

Vám možná ano, ukazoval jsem to dalším pěti elektrikářů a čumí na mě jako poslední brambor ve sklepě , poraďte, děkuji

ja1
hodnocení

4x

Bohužel jde o lempl výrobce že nepoužil svorkovnici určenou pro jednofázový ale pro trojfázový motor.

Pokud jste nehýbal s příávody ke kondenzátorům, v tomto zapojení tak jak zde máte fotku, fázový vodič připojte na jednu mosaznou propojku a nulový vodič na druhou mosaznou propojku (je jedno jak). Na obrázku tedy jeden vodič doprostřed a jeden dolu.

Pokud byste chtěl změnit směr otáčení, obě propojky demontujte ze svorkovnice a našroubujte je svisle a to tak že jedna propojka bude svisle vlevo dole, druhá svisle vpravo dole. na jednu připojíte fázový a na druhou nulový vodič.

Vždy musíte ještě připojit ochranný, zelenožlutý vodič na kostru motoru!

Zapojení jednofázového motoru #2
ja1

Změna směru otáčení

Zapojení jednofázového motoru #3

ivan*
hodnocení

Děkuji za kladnou odpověď, ale tak jsem to dnes udělal a motor má extrémně nízké otáčky, spíš žádné a ukostření já samozřejmost, jde o kompresor, nemůže byt problém v tom, že je poháněn centrálou?

ja1
hodnocení

0x