Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadná regulace akuvrtačky

Od: konicek odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

omlouvám se,ale měl bych ještě jeden dotaz.U akuflexy parkside mám nefunkční regulátor otáček.Bude pro motor problém,pokud bych regulátor vyřadil a pouštěl flexu bez regulace?Moc děkuji všem.

Omlouvám se,v ůvodu jsem flexu zaměnil za akuvrtačku.Flexa je správně.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
Nevím, jestli to plnilo jen funkci vypínače/regulátoru, nebo to zajišťovalo i pomalej rozeběh- pak by mohl být problém s velikostí rozbehovyho proudu, že by to mohla odpojovat ochrana v baterce.

 

hodnocení

1x
Řekl bych, že s rozběhem problém bude. Mám miniflexu Parkside a s baterkou 2A to musím rozbíhat dost s citem, když už baterka není plně nabitá. Se 4 Ah je to lepší, ale s úplným skokovým zapnutím bych taky čekal, že to bude zlobit. Spíš než nadproudová to tedy podle všeho odpojuje podpěťová ochrana článků, protože se to horší, pokud je baterka vybitější. A tím nemyslím, že je na 20 %, ale už tak třeba pod 60..70 % u té 2 Ah.
Díky za doplnění, dobře vysvetleno. Ani nevím, jestli v těchhle baterkách skutečná nadproudová ochrana je, viděl jsem v něčem (ne Parkside) bmsky i bez ní, ale bez ohledu na to asi ve všech případech to vypne při poklesu nejslabšího článku na cca 2,5V, což je hned. Třeba pri "opravě" akuvysavače, nějakej takovej "hoch" typ, teď nevím, myslím Samsung nebo Philips, kde odešla integrovaná elektronika jsem se s tím natrapil. Deska s hromadou švábů, pro tlačítkový ovládání rychlostí, indikaci, nabíjení, balancování... Bohužel zdechla a jen trvale topila. Prodělal jsem to na obyčejnou 40A bms a spínání přes relé, ale musel jsem to zapojit napřímo na články, protože jakmile nebyly stoprocentně nabitý, bylo potřeba k zapnutí opakovaně cvakat spínačem až do dosažení otáček, kdy už se to chytlo :) V motorku zřejmě vinutí o pár závitech průřezu jak přívod do baráku:) A u akusekacky, kde opakovaně odešel střídač pro 1kw třífázovej 36V motor, jsem při radikálním řešení cestou výměny motoru za stejnosmernej 24V/40A (+úprava zapojení baterek na 18V) zajistil pomalej rozeběh použitím 2 relé a pár metrů drátu jako odporu, kdy hlavní relé sepne až po roztočení přes ten "odpor".
konicek
hodnocení

Zdravím přátelé.

děkuji za názory,ještě prosím,pokud baterii neodpojí ochrana,je nějaké riziko pro motor,když dostane plné napětí?

Něco takového by tam nepasovalo?
allegro.cz/...
(bohužel neuvádí parametry)
Pro motorek žádný riziko neni, krátkodobě, než se to roztočí, určitě snese vic, než dokáže dodat baterka. Dětem jsem do elektroaut na 12V dal spínaný zvysovaci regulátory nastavený na 19V bez proudovyho omezení a řádily s tim dlouhý hodiny :) Jen do kopce občas odešla 30A pojistka :) (jsou v tom motorky jako v akuvrtackach). Motorek ohrožuje jen přehřátí dlouhodobým přetížením.

 

hodnocení

0x

Pre upresnenie uveďte,o akú radu sa jedná,či je zelená alebo čierna.


doplněno 22.03.24 21:07:

Pokiaľ sa jedná len o reguláciu otáčok,tak plné zaťaženie nebude vadiť, no ak sa jedná o pomalý rozbeh,tak to bude asi baterke vadiť.

konicek
hodnocení

Zdravím,je zelená,typPWSA 20-LI D4.Děkuji za rady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]