Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výběr ručky TYT vs Baofeng

Od: drak odpovědí: 8 změna:
Zdravím, mohla by mi dobrá duše poradit s výběrem ručky na občasné výlety do lesa, turistiku apod.?
U Baofenga je navíc air pásmo a lepší cena ale TYT je docela osvědčená, takže jsem na vážkách.

TYT TH-UV99
BAOFENG UV-5RM

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

kmet
04.03.24 18:56
hodnocení

0x

Ručka?

nitram18
hodnocení

0x
Ahoj, na jakých pásmech chceš vysílat? Jestli čistě PMR tak kup čistokrevnou PMRku. Nebo chceš na nějaké sdílené kmitočty? Martin
OK9MZV

smode2
hodnocení

0x

Osobně bych bral nejraději obě :) ale kdybych se měl rozhodnout, patrně raději TYT.

drak
hodnocení

Díky za odpovědi, zatím asi jen PMR, jsem totální amatér bez jakýchkoliv zkušeností, tak si raději nechám poradit. Vezmu asi tu TYT.
Myslíte, že má smysl udělat si rad.koncesi/zkoušku pro získání volacího znaku?
smode2

Zkoušku záleží čistě na tobě - zda chceš třeba používat převaděče, dmr a podobně. Jinak pokud nechceš vysílat na sdílenkách tak pro pmr je opravdu nejlepší nějaký stroj co má jen toto pásmo (je na něj pak obecně lépe uzpůsoben). Na širokopásmové ručce pak není správné nastavení zdaleka tak jednoduché jako na pmr ručce - musíš nastavit správné a hlavně povolené frekvence na kterých vůbec smíš vysílat (které se také mimochodem občas mění - dle legislativy), šířku kanálu, vyzařovaný výkon na každé frekvenci který nesmíš přešvihnout apod. - v podstatě se programuje často kabelem přes počítač. Ono to jde i přímo na displeji, ale je to vopruz.

drak
hodnocení

Díky moc za vysvětlení *palec*
smode2

Za málo. Rádo se stalo :)

halamus

Někteří prodejci nabízí naprogramování dualbandů (VHF/UHF vysílaček) na 16 PMR kanálů + nevímkolikje sdílených kmitočtů. Já provozuji jen čistokrevnou PMR (s nástavcem).

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: