Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vyhl. 50 §4 vs osoba poučená

Od: ah* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, zajímalo by mě, zda může "osoba poučená" bez elektro vzdělání obsluhovat samostatně testovací měřící zařízení 1000V.

Měření probíhá tak, že drží v ruce sondu, cca 15 cm., která je zemí, přiloží ji k měřenému výrobku a počká, než výrobek tzv. nastartuje. Výrobek obsahuje zářivky a topení, tedy dvě měření.

Živá část se připojuje přes přívodní kabel před započetím testu.

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Ne nemuze bez dozoru, do 1OOO voltu muzu delat ja jako elektrikar slaboproudar s Vyhl. 50...

Jestli se pletu tak me picnete...

ah*
hodnocení

No já si to myslím taky, ale byl jsem ubezpečen, že při testování údajně teče tak malý proud, že je to zbytečné.

No nevím, nejsem elektrikář, ale zářivky jsou propojeny paralelně vesměs předřadníky 2x36W.

Přívod je dělaný na 230V, ale tester na 1000V. Myslím, že hlavně na topení. Topení je zapojeno dvěma topnými kabely. Ohmy nevím přesně, výstupní hodnoty se pohybují okolo 2,5 ale nevím zda ampér nebo méně. Ampér?

hodnocení

2x

Jetli vám to pomůže, takněco jsem našel zde:

§4- Pracovník poučený:
- Organizace je seznámila v rozsahu jimi vykonávané činnosti s předpisy o zacházení s elektrickými zařízeními a upozornila je na možné ohrožení těmito zařízeními včetně poskytování první pomoci při úrazech el. proudem. Lhůty ověřování znalostí a obsah seznámení musí být předem stanoveny.
Mohou:
- samostatně obsluhovat el. zařízení všech napětí
- pracovat na částech el. zařízení bez napětí do vzdálenosti 20cm od ž.č pod napětím
- pracovat na vypnutých zařízeních vn, vvn s dohledem
Nesmějí pracovat pod napětím.

ah*
hodnocení

Děkuji, to jsem zjistil, jenže z popisu nemohu zjistit jak je to v tomto případě:)

hop®
hodnocení

2x

Ne, nemůžete, "petr" citoval dobře, pokud by sonda byla delší než 20cm, už by se o tom dalo diskutovat.