Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s funkcí ovládání BLDC motoru elektrokoloběžky

Od: bohumil® odpovědí: 4 změna:
avatar bohumil

Mám náhradní BLDC motor (kolo), na koloběžku Sencor Scooter One 2020 a elektroniku (řídící jednotku s ovládacím panelem a displejem), na koloběžku Xiaomi Mi365, kterou jsem měl koupenou, rovněž jako náhradní, z Aliexpressu. Nyní "laboruji" s touto řídící jednotkou a ovládáním a snažím se ji použít na napájení a spuštění toho kolečka. Vše prováděno na pracovním stole. Po připojení baterie a zapnutí, vše na panelu funuje správně (zapnutí, vypnutí, přepínání rychlosti, spínání světlometu), ale dál se mi zobrazuje ještě červený mont. klíček (index poruchy), místo nul na rychloměru chyba "3E" a bliká připojené koncové světlo od koloběžky, no a spouštění motoru a jeho řízení nefunguje. Zjištěno bylo, že chyba 3E, by měla údajně znamenat problém s Hallovými sondami v motoru. Motor jsem měl rozdělán, vše je mechanicky v pořádku. Kabeláž rovněž v pořádku. Motor jsem už dříve i odzkoušel na jiné koloběžce s funkční řídící jednotkou, ale s jednotkou originál Sencor Scooter One 2020 a motor byl funkční a OK.

A tak jsem včera znovu kontroloval a proměřoval napojení toho motoru a těch Hallových čidel. Měření jsem prováděl přímo na výstupech z ŘJ k těm Hallovým sondám (pinech na tišťáku uvnitř v ŘJ), jak při odpojených sondách, tak pak i při zapojeném motoru včetně sond a i při otáčení kola. Pokud jsou sondy odpojeny a zapnuta elektronika, je na pinech pro napájení sond (ozn. 4,3V a GND) napětí 4,8V. Na řídících pinech (ozn. SA,SB,SC), proti GND, je na všech napětí +5 V. Po připojení kola a sond je pak, opět po zapnutí elektroniky, napětí na pinech napájecích (4,3 a GND) 4,3V a na řídících pinech (SA,SB,SC) je střídavě, při otáčení vnějšího kola (rotoru), na všech zase napětí buďto +0,7V (bez iniciace) nebo +4,2V (iniciace magnetem rotoru). Při otáčení kola, se tato napětí, na všech těchto pinech, různě střídají. Takže z toho usuzuji, že by ty Hallovy sondy měly fungovat a jsou OK. Přitom, po zapnutí elektroniky, se stále zobrazuje na displeji ta chyba 3E a motor nefunguje. Ještě si ale nejsem jist, zda na to nemůže mít vliv přehození těch jednotlivých výstupů (SA,SB,SC). Vzhledem k tomu, že to kolečko (motor) je ze Sencor Scooter One 2020 a ta koupená elektronika (ŘJ + ovládání), je tedy uváděna prodejcem na Xiaomi Mi365. Barvy kablíků od sond jsou sice zapojeny shodně (motor-ŘJ), ovšem jistotu, zda jsou zapojeny shodně i na těch motorech Xiaomi Mi365 nemám. Mohlo by to na to mít také vliv? Dík za reakce.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Tipoval bych to chybné, možná obrácené pořadi výstupů z hallových snímačů.
Ta chyba se zobrazí ihned pi startu, aniž by se otočilo kolem? Mohly by být použity snímače s invertovaným výstupem.
hodnocení

Ano, chyba se objeví ihned po zapnutí elektroniky, aniž se kolo otočí. Prosím, co to znamená že by mohly být použity snímače s invertovaným výstupem. Jaký je pak mezi nimi rozdíl?

 

111®
hodnocení

0x

pokud ty Halovy generátory pulzu napájí dále TTL logiku, tedy šváby typu 74xxx je 0,7 jako log0 asi dobré ale 4,2 jako log 1 je málo. Tam by mělo být min 4,5-5V

hodnocení

Ta Hallovy sondy jsou pravděpodobně napojeny přímo na mikroprocesor vlastní řídící jednotky. Ovšem detaily neznám, schema se nesežene. Ještě zkusím totéž proměřit na konkrétní funkční koloběžce s dobrou a funkční elektronikou. Z toho by se dalo pak posoudit, zda jsou tyto hodnoty dostatečné. :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]