Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motorola Moto E40 problém

Od: bery* odpovědí: 9 změna:

Ahoj, pár dní se pomalu sžívám s Motorolou Moto E40 a nejvíc mě zaráží jedna podivnost.

Totiž, pokud mi někdo volá ve chvíli, když s telefonem právě něco dělám, ani nepípne, jen se mi potichu nahoře na liště objeví malý sluchátko a musím se jakoby přepnout ručně do telefonování, abych mohl hovor přijmout. Jindy se mi zase stalo, že telefon v kapse začal zvonit, ale nerozsvítil přitom display, do ročního odemknutí jen zvonil. Připadá mi, jako by volací aplikaci nějak chyběla priorita k překrytí obsahu obrazovky, nebo jak to popsat.

Po téměř 4 letech se softwarově značně nedotaženým Ulefone jsem doufal v trochu vychytanější chování Motoroly :)

Nebo je šance, že by mohla pomoct aktualizace, kterou mi systém opakovaně nabízí? (neaktualizuju si dobrovolně nic, pokud to není nezbytně nutný).

Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nox®
hodnocení

1x
avatar nox
U motoru auta také neměníte olej, protože na ten starý to jede dobře? Mohla tam být nějaká softwarová chyba, což by u tak levného telefonu nemuselo být nic neobvyklého. Zálohovat, aktualizovat a uvést do továrního nastavení. Takový postup ve vetšině případů podobné problémy řeší. Každopádně při práci s telefonem by snad mělo vždy vyskočit okénko s potvrzením nebo položením, ale telefon by měl normálně vyzvánět. Další varianta je vyzkoušet nejakou alternativní aplikaci pro telefon a uvést ji jako výchozí.
bery*
hodnocení

Olej v autě je něco jinýho, systém se neopotřebovává, navíc po 4 dnech používání :) Takže ani tovární nastavení není řešením, to v něm před těmi 4 dny bylo postupně zprovozňuju přenesený aplikace a oblíbený nastavení. Navíc nechci riskovat, že aktualizace třeba jednu chybu opraví a dalších několik přinese... navíc u 2 roky starýho modelu bych předpkládal, že už budou dětský nemoci vyléčený z výroby.

Hledám, jestli se někde v nastavení nedá konkrétně ovlivnit zobrazení ve smyslu jako "vždy na vrchu" ve windows, prostě že překryje všechno ostatní.

nox®
Systém se svým způsobem také opotřebovává, k opravě chyb právě aktualizace a tovární nastavení slouží. Neaktualizovat má smysl snad jen u nějaké kompatibility verze se starší aplikací. S největší pravděpodobností bude verze systému po rozbalení krabičky stejná, jako v den zahájení prodeje, tedy chyby, které tam mohly být tehdy, tam budou i nyní. Právě proto se ty aktualizace vydávají. Obava z nějaké potencionální chyby aktualizací mi připadá trochu směšná, když tu řešíte, že vám telefon nevyzvání nebo nerozsvítí display po vytažení z kapsy. V systémovém nastavení aplikace by mělo být aktivní překrytí nebo zobrazení přes ostatní aplikace. Pak už jedině možnost alternativní aplikace nebo aktualizace a továrko. Kdyby ani to ne, tak snad jen reklamace (kde nejspíš provedou aktualizaci a tovární nastavení ;)) nebo telefon vrátit a vzít jiný model.
bery*
hodnocení

"Svým způsobem" opotřebovává, to sice jo, ale k tomu oleji v motoru bych to nepřirovnával, to spíš k těsnění pod hlavou, nebo únavě materiálu :) Po třeba roce provozu budiž, to bych zahlcení nějakým bordelem bral, ale ne hned u novýho.

Verze softwaru z výroby právě není z doby uvedení, ale asi o rok mladší, což je důvod, proč předpokládám už aplikovanou "záplatu" na případný prvotní nedokonalosti.

Na všehno možný, co vypadá na souvislost s překrytím jsem koukal, případně zkoušel měnit a nic podezřelýho nenašel.

ALE, vypadá to, že jsem příčinu právě našel - měl jsem nastaven (myslím, že se to přeneslo ze starýho telefonu) režim "nerušit" - mám v telefonu i pracovní simku, tak aby mě nějakej časově negramotnej zákazník nebudil v noci. Ten režim by měl od večera do rána "vypnout" hovory a další zvuky od čísel, co nemám v seznamu. Když jsem ho jednoduše vypnul, telefon hned začal vydávat u všeho možného celkově větší množství zvuků a příchozí hovor okamžitě překryje obsah obrazovky - tak, jak to má být. Tak buď je nějaká chybka v tomhle nerušícím režimu samotným, nebo v jeho pravděpodobným přenesení z předchozího telefonu.

 

hodnocení

0x
Jo, to bývaly časy, kdy aktualizace přinášely nové funce, opravovaly chyby a kdy zákazník stál výrobci za to, aby mu spolu s aktualizací poslal podrobný changelog, aby mohl posoudit, co aktualizace změní.. :-/
Dnes už zpravidla aktualizace přinášejí jen další a další "bezpečnostní" omezení.
bery*
hodnocení

No právě, v počítači ani telefonu si neaktualizuju nic, kde to není bezpodmínečně nutný k zachování funkce, používám firewall, abych aspoň částečně aplikacím přerušil přístup k reklamám a aktualizacím... Před lety jsem si omylem spustil aktualizaci všech aplikací, to byl průser, pak ty hodiny hledání původních starých verzí ... Nový byly většinou nepřehledný, neintuitivní, s hromadou zbytečných kravin a jako bonus plný reklam :( S aktualizací Androidu zkušenost zatím nemám, jen ze svého okolí zprostředkovaně ty nejhorší, proto se s obavami ptám, než to případně odklepnu.

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben
Dobrý den, aktualizace toto asi nevyřeší, ale podrobné prozkoumání/úprava Nastavení mobilu by pomoci mohlo. Koukněte se tam. Zdravím!
doplněno 12.12.23 14:33: bery - když jsem používal PC s OS Windows, tak jsem měl aktualizace zakázané (a vše fungovalo). U mobilu s OS Android (verze 13) jsou aktualizace OK a rychlé (a vše funguje i po nich). Ještě doporučím pročíst si návod k té Motorole.
doplněno 12.12.23 19:49: bery - tak jsem se zde dočetl, že jsem to trefil správně. Chyba byla v Nastavení, jak jsem ve své radě tušil.
bery*
hodnocení

V nastavení už jsem prolezl a zkusil snad všechno, tak pátrám, jestli někdo nemá konkrétní radu.

 

hodnocení

0x

Ahoj, mám G32 a volání funguje ok. Dneska mi skočila aktualizace na android 13 tak jedině zkusit to.. :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]