Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak změřit motor z ruční brusky?

Od: zubnik odpovědí: 17 změna:
Dobrý den,
chtěl bych změřit motor s komutátorem z ruční brusky.
Jak mohu zjistit jestli je spálený? díky

Jak změřit motor z ruční brusky?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sasa*
hodnocení

4x

Základ čichem! Jinak nepíšeš jak se chová motor. Nejde vůbec? Jiskří ,tahá oheň po kotvě , jnebo něco jiného?

Padají jističe. Pak můžem trochu radit, ale pokud je to kotva a v tvejch amat. podmínkách jí nezměříš...

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Na pohled spálený nevypadá, ale mezizávitový zkrat doma nezměříte. Spíš bych se zaměřil na uhlíky a silně opálený komutátor, tam je nějaká chyba vidět i na pohled.

 

hodnocení

1x

Zmerate multimetrom odpor na prepípnutie vždy dvoch lamiel oproti sebe na komutatóre. Výsledky majú byť rovnaké s max. odchýlkou jednej desatiny, čiže napr. vyjde údaj 3,1, tak niekde môže byť 3,2. Ak by na niejakom páre lamiel vyskočilo napr. na 4,5 alebo 5,4 tak je to zhorené.

@slavco31
I takhle to lze orientačně změřit *palec*

 

hodnocení

1x
avatar ferax

Jak už bylo řečeno, mezizávitový zkrat kotvy amatérsky nezměříte. Ale pokud jde o přerušený vodič, stačí nejdříve proškrábnout drážky komutátoru např. malým šroubovákem, pak proužkem velmi jemného smirkového plátna lehce přebrousit, aby se srazily otřepy a pak proměřit ohmetrem lamely proti sobě, jak už zde bylo uvedeno. Někdy i zanešení lamel (zkrat mezi nimi) může být závada, proč motor má poruchu.

Bežne v amaterských podmienkach meriam medzizávitové skraty a funguje to pekne s multimetrom.

 

hodnocení

0x

Zádrhel v motoru je.. Komutátor je docela dobře vyuzený... Na foto bych řekl, že stejnoměrně. Ze zkušenosti : může být i závitový zkrat ve statoru, ten také způsobuje velké jiskření komutátoru... Samotné uhlíky pokud to tedy není vyloženě lagric problém nedělají. Rozpálené a rychle ubývající uhlíky bývají důsledkem závady, než příčinou!

 

zubnik
hodnocení

Dobrý den,
mám ještě možnost si půjčit měřák izolačního stavu.
Stálo by za to zkusit změřit jednotlivé kontakty?
Jen nevím které se kterýma zkoušet jestli nejsou chycené? To mám zkoušet náhodně?
Poradíte mi?

Už som vám napísal,že ako to máte zmerať multimetrom,čo ešte chcete poradiť? Jedine,že to ešte odnesiete do niejakého servisu a tam vám ho premeraju na stroji na to určenom.

Měřič izolačního stavu slouží pro měření velkých odporů - svodů, tedy vám nepomůže.
ml1

Spíš by to chtělo měřič malých odporů (nejlíp čtyřsvorkový). Je to pár závitů tlustého drátu, takže odpor bude nula nula nic, na hraně toho, co se dá běžným multimetrem měřit. Přijde mi, že těch závitů je tam tak 20, je to tlustý drát, takže by byl zázrak, kdyby se něco projevilo (to by muselo leda být přerušené vinutí). Dalo by se měřit ohmovou metodou - pustit tím proud třeba 1A a měřit úbytek, pak s běžným multimetrem na rozsahu 200 mV máte rozsah 0.2 ohmu a na rozsahu 2 V potom 2 ohmy. Ale chce to dva lidi, jeden aby držel proudové vedení a druhý aby měřil napětí, jinak pro jednoho člověka to znamená mít nejmíň 4 ruce. Nemám v tomto měřítku představu, kolik (mili)ohmů připadá na jeden závit. Podle mě to moc nebude, ale už jsem se takto vícekrát spletl. Třeba když jsem odpor vedení a cívky uvažoval 100 miliohmů a měřením se ukázalo, že je to 1 ohm (tehdy šlo o nastavení regulátoru, tohle ho samozřejmě nevykolejí, ale dost se zlepšila odezva po zadání skutečných změřených parametrů namísto odhadovaných).

Motor nijak spáleně nevypadá. Komutátor vypadá dost opotřebeně. Ale to už tu bylo napsáno.

ml1

Jinak vinutí je celé propojené (teda pokud je to dvoupólový stroj a to zcela jistě bude), takže kterýkoliv kus vinutí proti kostře (jhu) a proti hřídeli a to se ukáže izolační stav. Ale spálený motor se tak nepozná, to by musel být uhel (nejen z laku na vodičích, ale i z drážkové izolace), aby to probíjelo na kostru.

zubnik
hodnocení

Dobrý den,
zkoušel jsem motor měřit multimetrem přepnutým na měření odporů a mezi jakýmikoliv lamelami jsem naměřil odpor 0 OHM, tedy zkrat?
Izolační stav nešel změřit opět mezi jakýmikoliv lamelami prošvihnutý.

 

Všichni se vám tu opakovaně (a evidentně marně) snaží vysvětlit, že běžným měřákem na rotoru nic moc nezměříte, zvlášť když tomu moc nerozumíte. Vždyť měříte malý odpor pár závitů měděného drátu. A i kdybyste byl úspěšný a zjistil, že jedo vinutí je "jiné", nic s tím nenaděláte.

Jaký multimetr jste použil, na jakém rozsahu a s jakým rozlišením?

 

hodnocení

0x

Měření nemá smysl. U kotvy můžete jen vyčistit, maximálně přetočit komutátor a vyškrábat izolaci mezi lamelami. Když nebude fungovat, je k vyhození, protože převinutí je nerentabilní.

 

monk
hodnocení

0x

No to jsou tady zase nesmysly.*smich*

Takovou kotvu (Nebo stator)změříte doma bez problému- sekundární elektromagnetickou metodou

nebo rezonanční metodou! Není žádný problém- jen vědět jak na to.

kare
Já už se snad bál, že poradíte. *uf*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]