Nejste přihlášen/a.
Ahojte,
můžete mi poradit / identifikovat počet pólů elektromotoru? Chci ho vyměnit za silnější, ale mám problém určit otáčky.
Podle štítku se jedná o MEZ 4AP 112M-4 Y/D 380/220V co má mít 1440 otáček/minutu. Dle změřených rozměrů se jedná opravdu o 4AP 112M
Zádrhel je ten, že motor má pouze 680+-20 otáček - měřeno laserovým otáčkoměrem a dělal jsem si i zpomalené videa se stopkami a měřil jsem počet otočení.
Motor je zapojený do trojúhelníku.
Je někde chyba v zapojení/ spáleném vynutí nebo motor byl převinut a místo 6 pólů má teď 8? Nebo co by mohlo způsobit zmíněné poloviční otáčky? Výkon elektromotor má
8.2A na jednotlivých fázích v zátěži, proud je na všech stejný a při tomhle proudu už motor začíná zpomalovat.
Motor máš při měření připojený ke kompresoru? Nebo samostatně? Pokud ke kompresoru, rozpoj ho a zkus samostatně...
Zda otáčky klesají... Pokud ano, zkus jak se moc hřeje a zda se točí volně (zda se nezadírá nějaké ložisko)...
Připojený ke kompresoru hodnoty viz předtím. Bez kompresoru má přesně 720 otáček, odběr proudu na jednotlivých fázích je 2,6A na všech stejně. Po vypnutí motoru( bez spojení s kompresorem) se ještě minutu a půl dotáčí (28cm řemenice), takže ložiska na tom budou zcela ok.
kompresor běžel hodinu v kuse na plný výkon a motor byl lehce opravdu lehce teplý.
Mám takovou životní zkušenost kdy jsem opravoval servopohony (největší pohon 7,5kW), že u pohonu byla špatná klec (nebylo vidět poškození), ale výměnou za jiný rotor to bylo ověřeno, že je vadný a motor se choval tak, že proud bral téměř štítkový, ale motor neměl sílu a brzdil se... Pak jsem se setkal s podobným případem, motor měl 30kW, ale tam byl vidět na rotoru fialový vyhřátý pruh...
U laserového měření otáček záleží na tom, na jakou plochu laserový paprsek nasměruješ.
Jestli máš možnost tak to změř normálním kontaktním otáčkoměrem.
Nebo použij vhodnou reflexní fólii, kterou přilepíš jako proužek na hřídel. Ještě lépe by bylo celou hřídel oblepit černou páskou a pak nalepit reflexní proužek.
Motor nemá důvod, aby měl tak nízké otáčky. Teda pokud ho nemáš připojený přes frekvenčák.
Ještě můžeš motor postavit na váhu a porovnat hmotnost motoru se štítkem.
Ze zkušenosti: stačí nalepit reflexní pásek. Měření je velmi spolehlivé, ale taky mám odzkoušeno, že je nutno měřit z relativně malé vzdálenosti..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.