Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vánoční svítící řetězy

Od: patronka* odpovědí: 11 změna:

Po vánocích jsem si koupila 2 sady svítících řetězů, abych prozářila chaloupku.Jsou konstruovány tak, že z vidlice jde 1,5 m kabelu,dál 200 svíček á 1,2V po 10 cm a nakonec zase 1,5m kabelu zpět do vidlice - uzavřený okruh.Potřebovala jsem u jedné sady delší přívodní kabel.Konzultovala jsem to s elektrikářem a ten mne ubezpečil,že to mnůžu nastavit,přestože v návodu je psáno : v případě poškození kabelu sadu VYHODIT.Tak jsem kabely přeštípla a nastavila licnou - asi silnější,než původní kabel a zbytečně dlouhým kusem.Rozsvítilo se a zase zhaslo a za chvíli se zase rozsvítilo.Odstranila jsem nastavení - nesvítilo vůbec.Pak jsem nastavila dvoulinkou (kratší) a teď to třeba půl hodiny svítí,na chvíli zhasne a zase se rozsvítí.V okruhu je jedna nefunkční žárovka,nevadí - jen ji nesmím odstranit.To by mi tak nevadilo,ale vrtá mi hlavou,co je příčinou.Předpokládám,že v obvodu je počítáno i s odporem v kabelu a ta nesvítící žárovka ten problém zmenšuje.Možná by pomohlo více nefunkčních žárovek ten rozdíl kompenzovat.Můžete mi prosím někdo pomoct záhadu objasnit.Na závěr se přiznávám,že jsem to vůbec nemusela prodlužovat, ale jinak zavěsit.No co teď holt nadělám...Díky

doplněno 10.06.10 10:44: Konec,hotovo.Záhada se sice neobjasnila ale...Řetěz jsem převěsila,ostranila prodloužení,nově spojila spojkou která drží(doufám,že je to správně,oba konce jsem zastrčila ze stejné strany),vyměnila vadnou žárovku a FUNGUJE TO.Všem děkuji,cenné rady mohu využít i jindy

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

mkat*
hodnocení

0x

Prdlzenie kabla by asi nemal byt problem,pokial je dobre spojeny.Zaletovany a zaizolovany.Ta nefunkcna "ziarovka"nie je nahodov taktovaci obvod?Asi je vnutry niec ako dvojkov a ten sa prechodom prudu za hrieva atym zapina a vypina okruh napetia.

patronka*
hodnocení