Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak zapojit led diodu

Od: lichokopytnik odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,
omlouvám se za banální dotaz. Zkoušel jsem vyřešit sám, ale jsem totální laik a hrozně se v tom plácám.
Potřebuji zapojit tuto led diodu: conrad.cz/...
přes zdroj do zásuvky. Poradili byste mi jaký konkrétní zdroj a případně jaký předřadný rezistor pořídit, abych diodu neuvařil?
Díky!

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Na ledce máte U - a U +, sem se tedy připojuje zdroj. Led diody se napájí konstantním proudem, pokud chcete použít klasický zdroj konstantního napětí (což je nouzovka), musíte pomocí multimetru a rezistoru nastavit žádoucí proud (dle popisku 1800mA). Zdroj postačí 5V. Ledka musí být na chladiči!

ml1
hodnocení

2x

Tohle nemá cenu vymýšlet, pořiďte hotový zdroj, v prodeji je toho spousty.

Jsem, myslím si, dost zkušený a do stavby bych se dnes nepouštěl.

A taky bude potřeba chladič, pokud chcete ledku pouštět na plný proud; chladič se dá zrecyklovat třeba ze starého počítače (chladič procesoru uchladí i daleko víc), ten plíšek, na kterém ledka je, rozhodně nestačí, počítá se s přišroubováním na chladič.

Pokud použijete zdroj napětí, bude lepší přidat pro jistotu nějaký odpor.

Koukám schválně na GME, mají to dost nepřehledné, nic takového tam nevidim. Tak předně potřebujeme 6W zdroj 1800 mA to dělá napětí 3.333V. Mimochodem co vás přivedlo ke koupi ledky, ke které nejsou skoro žádné údaje? Bylo by potřeba typické napětí a jeho závislost na proudu (pro návrh hodnoty rezistoru).