Dobrý den, Koupil jsem si pražírnu kávy z USA Fresh Roast SR540. Bohužel jsem zjistil, že je přizpůsobená pouze na 120V vstup. Koupil jsem si teda menicku 230V->110V nicméně nedosáhne s tím požadované teploty pražení… výrobce uvádí, že pokud se dostane pod 116V tak té teploty nelze dosáhnout. Poradíte prosím co dělat? Pražička potřebuje 1750w, měničku mám na 2000w. Předem moc děkuji!
No jak píšete, nekoupil jste trafo 230/120, ale 230/110. Navíc je to jen trafo, při plné zátěži výstupní napětí klesá. Takže pokud už teago nemůžete vrátit a koupit správné, tak protože jsem elektrikář, postupoval bych takto: Rozkrytoval bych pražírnu a zkoumal, jestli uvnitř neumožňuje přepojení na 230 V. Pokud by nevyšlo toto, rozkrytoval bych to polské trafo, abych zjistil, jak mají provedený toroid. Pokud není střed zalitý, dá se přimotat pár závitů a výstupní napětí tak zVýšit. Změřil bych samozřejmě, jaké napětí je na výstupu trafa při plné zátěži pražírnou. abych věděl, kolik chybí. No a kdyby nešlo kvůli zalití ani toto, tak podle velikosti chybějícího napětí bych koupil další trafo, nejspíš 230V/12V 10A a jeho sekundár bych zapojil do série s výstupem toho polského trafa. Vy asi elektrikář nejste, tak jedině nějakého sehnat. Nebo bych se na to spíš vyfláknul, protože provozovat u nás výkonné spotřebiče na 120 V je na prd. doplněno 29.01.23 11:58: Jako ještě se dá koupit regulační autotrafo, na kterém si natočíte, kolik potřebujete. gsmcentrum.cz/... Ale nepřijde mi to vhodné pro laika, ani pro trvalý provoz. Navíc to bez softstartu může při zapnutí vyhazovat jistič.
maty
Dobrý den, moc děkuji za vás komentář! trafo ještě mohu vrátit, nicméně jsem nenašel nikde žádné s výstupem 120V, všechny jsou jen 110V… jak říkáte, budu se muset obrátit na elektrikáře. Bohužel jiná pražička kávy se sehnat nedá za takovou cenu s touto kvalitou pražení, jen tahle v USA. Evropa je v tomhle trochu naprd.
o výkonu 2000VA to bude slušně velký a těžký trafo a taky drahý.
kmet