Nejste přihlášen/a.
Pro zjištění závady nic ani nemusím měřit, je patrná na 1. pohled. Cívka sekundárního vinutí to má definitivně za sebou. Proč shořela je další otázka, určitě to má příčinu někde dál. Oprava by znamenala rozebrat a převinout transformátor (což sám určitě nezvládnete) a teprve pak měřením zjistit případnou další závadu. Pokud nemáte k nabíječce nějaký osobní citový vztah (třeba dárek od pradědečka, nebo milenky... ), tak doporučuju sběrný dvůr. Případná oprava Vás vyjde mnohonásobně dráž, než nová nabíječka.
Selkundár bude mít řádově desetiny Ohmu. Například dobrý 0,450 Ohm a s jedim sousedním mezizávitovým zkratem 0,445 Ohm. Takto se sice mezizávitové zkraty neměří, ale pro první orientaci porovnám se stejným zdravým vinutím lze. Předpokládám, že máte běžný multimetr s rozlišením 0,1 Ohm a jen s 2 W měřením. Co naměříte? I s kabely tak 0,7 Ohm, když víc zaryjete hroty, tak 0,6 Ohm, nic víc.Ono je to tak spálené, že ten rozdíl tu asi bude větší, ale to je jedno, opakuji, u vinutí v tomto stavu to nemá žádný smysl. Je to jako se pokoušet natočit EKG této krávě:
Ta nabíjačka ma už lepšie časy za sebou.
Ak by Ste ju ešte chceli oživiť, treba navinuť sekundár, a dúfať
že prímarné vinutie je ok. Medzizávitový skrat sa ohmicky nedá odmerať...
Potom ho "naprázno" odskúšať, premerať diody a elyty, ak sa tam vyskytujú.
Bez merania a aspoň minimálnych znalosti, asi strata času a námahy...
Je to zhorené,je tam medzizávitový skrat,zapnutím do siete do vyhodí buď znova poistky na nabíjačke alebo istič na zásuvke. Multimetrom nameráte jedine,len niejaký odpor,ktorý sa nedá určit,lebo jeho veľkosť je závisla od miesta spojenia navinutého drôtu na cievke.
Trafo vpravo nahoře ani měřit nemusíš, snad vidíš že shořelo. Z jaký příčiny je otázka. Takže rada je vzít to ke zkušenýmu aby ti předvedl diagnostiku a řešení, nebo si to kompletěn nastudovat sám - základy elektrotechniky i silnoproudu. Není to na jeden odstavec... Web, učebnice pro elektrikáře atd., je třeba znát základy..
Trafo je třeba převinout a taky zjistit příčinu proč shořelo.
Jo tomu musel někdo hodně ublížit. Ani bych nevěřil, že jde něco takového s trafem udělat.
Vypadá to na poctivou práci, takže nezahazovat, ale přemotat, nebo nechat přemotat. A zjistit proč to takto odešlo. Nabíječky bývají navrhované dost blbovzdorně. Navíc pojistky měly zajistit, že shoří dřív, než to trafo.
Trafo je jasné. Zaměřil bych se ještě na usměrňovač. Pokud ten je vadný a hnal trafo do zkratu (ale to muselo být delší dobu), pak by se to vysvětlovalo. Naštěstí nový neni nijak drahý.
to nemá smysl měřit, jestli máš možnosti si to převinout tak jedině takhle...rozebrat , rozmotat ,spočítat závity, změřit průměr vodiče a znovu navinout..
Jak již bylo napsáno sekundární cívka KO (první).
Stačí dát nevhodnou pojistu či jí nahradit(co dům dal). (Při zkratu nebo velkém odběru) Odchází pak vypínač (silné-slabé), kterým se paralélně připojuje druhá sekundární cívka (Mimochodem jen tehdy je nabíječka dvoucestně usměrněna). První sekundární cívka není přerušena žádným vypínačem a tak se častěji (zkrat velký odběr) odpájí vinutí z diody (jednocestné usměrnění) vlivem teploty nebo shoří vinutí jako ZDE.
Zajímavostí nabíječky je serioparalelní přepínání primárního vinutí (cívek), 110V-110V (6V) nebo 220V-220V(12V).
-----
Pokud nechcete převíjet spálený sekundár a bude Vám stači nabíjení 12V slabě, stačí přepojit na fukční cívku sekundáru a k ní cívku primáru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.