Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Náhrada Triaku

Od: myluke odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

potřeboval bych náhradu za triak s označením 131-6 dJ 035.

Poradíte jaký?

Náhrada Triaku

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

paral
hodnocení

0x

Nejsem odborník, ale tohle vypadá na diák ne triák, teda pokud to nemá vzadu další pacičku.

myluke
hodnocení

Má 3 nožičky

hodnocení

0x

Ak je to triak, tak spinat moze minimalny prud, inak sam seba upecie. To bude skor tranzistor alebo stabilizator napatia. Nakreslite z plosneho spoja schemu, to zvykne pomoct analyze, aka asi suciastka to je a aku ma ulohu v obvode.

Ake to je zariadenie?

myluke
hodnocení

Jedná se o koupelnový ventilátor s časovačem a hygrostatem. Jsem laik, tak schéma asi nesvedu, mohu ale zaslal fotky.

ml1
hodnocení

0x

Pro zajímavost jsem zkusil dát do vyhledávání duckduckgo.com/... a hned druhý odkaz vedl na nxp (bývalý philips) jotrin.com/... kde jsem se ale nic nedozvěděl, ale je fakt, že jsem to celé nečetl. Že to je diskrétní polovodič je skoro jasné, a na další bych se musel registrovat, což se mi nechce (ale nic vám nebrání to udělat, třeba vám datasheet poskytnou). Ale jestli tyristor nebo triak nebo něco jiného a na jaké proudy, to je otázka a to je potřeba vědět při hledání náhrady.

hodnocení

0x
Bt 131-600, možná protože podle původního označení někdy toho moc nenajdete protože číňan si na svoje součástky může natisknout cokoliv, spíš je důležitější kouknout na zapojení.
Jedna věc je vyměnit součásku kus za kus, důležité je najít příčinu poruchy.
myluke
hodnocení

Závada je ulomená jedna nožička toho triaku, bohužel tak, že nejde připájet. Ulomila se uvnitř.
Pak stačí vyměnit kus za kus nebo jiný s minimalně stejnýmy parametry, ale stejně by chtělo zjistit jestli je to skuteč ně triak, co ovládá čím je spínan.
myluke
hodnocení

Já jsem v tomhle laik, mohu maximálně dodat fotky tý desky.

hodnocení

0x

Ekvivalent BT 131-600 :)