Nejste přihlášen/a.
Navrhl bych ti, abys ten bufik připojil k baterii (akumulátoru) 12V a do zásuvky připojil pouze nabíječku, která bude baterii udržovat nabitou.
Velikost baterie - podle tvých finančních možností. Nabíječku baterií bys doma i mohl mít.
Cielom toho celeho je co? Kurit niekde v chate / byte a pod? Tak to nie je dobry napad.
Co sa zdroja tyka, kupte nieco pred LED pasiky na 12V, s vacsim vykonom ako 120 W, kedze 12V x 10A = 120W. Musi tam byt rezerva, siel by som od 150W vyssie. Problem je, ked sa nevyznate v elektrike, nebudete chapat ani take veci ako dimenzovanie vodicov podla prudu a co je horsie, na primarnej strane zdroja , kde je 230V sa nemate ako neznaly laik hrabat.
A to je presne ten dovod, preco sa laici nemaju hrabat v elektrike, aj ked je len na 12V. Kable z vysavaca, pobavilo, hlavne ked farby sedia ...
Cele to bude fungovat bez vasho dozoru? Ako je zabezpeceny privod vzduchu a odvod spalin? O otrave CO ste uz poculi?
Peter,vy ste fakt farebný maniak, skúste si pozrieť kablovačku u auta,koľko je tam farieb káblov. Napojenie je 12 V a to je bezpečné napätie, je to kutil,inprovizuje,robí to sebe doma,nepotrebuje a ani žiadný predpis to nevyžaduje nie jakú revíziu. Vy keby ste mali podľa návadu niečo urobiť ľavou rukou,tak to nespravíte,lebo ste pravák. Inak každý kamion je vybavený nezávislým kúrením, tak prečo by si nim nemohol vytápať garáž miesto kabíny,kde spí vodič. On potreboval len poradiť,čo dať namiesto akumulátoru ako zdroj prúdu. Také kúrenie z Číny je bežne za 200 € kompletné,on ho má z auta a prispôsobi si ho. A spotreba cca 0,2-0,3 l nafty na 4 kW na hodinu.
Trafo z 230V AC na 12V AC, 150-200 VA. Pak 4 ks diod s proudem kolem 10A a na napětí od 50V a výše. Dají se použít i diody do alternátorů auta a doproručuji osadit je do chladiče. Z diod provést můstový usměrňovač (pokud nevíš o co jde, najdi si na netu). 12V AC usměrnit tím usměrňovačem a můžeš napájet 12V DC, jak motor ventilátoru, tak i žhavení. Pozor, trafo a případně skříňku usměrňovače (pokud je kovová, nebo bude součástí bufíku) je nutné přopojit v přívodu i na ochranný vodič PE sítě. Doporučuji zkonzultovat s elektrikářem, ještě než připojíš na síť. A pozor - elektřina většinou nezraňuje, ta "pouze" zabíjí!
Bohumilem v poslední větě, vlastní zkušenosti. Pamatuji více lidí, které elektrika potloukla, popálila, skončili s amputací končetin, plastikou kůže, ale v mém okolí nikoho nezabila.
Vzhledem k tomu, že jste nepolíbený bych doporučil poslechnout pana colomba, páč je to pro Vás nejjednoduší a bezpečné.
Sehnat trafo, zapojit, usměrnění na stejnosměrný proud, to se musí umět, kdežto v nabíječce to je hotové.
Než to zapojíte na trafo, tak změřte odpor svíčky za studena a spočítejte počáteční proud. Nevím, co je tam za svíčku. Jak je vidno z grafu, tak počáteční proud žhavicí svíčky do motoru je podle typu 20 - 28 A. Když k tomu připočtete proud motorku ventilátoru, tak zdroj by měl snést krátkodobě něco kolem 30 A.
motofocus.cz/...
Ještě k dotazu dělám bufika do dodávky. A nejsem si jist jakou kabeláž použít. Jen vím že pokud bude hodně slabá bufík se nerozjede.S tím už jsem si užil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.