Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nejsem žadný odborník proto jsem se rozhodl poprosit o odpoved zde.
Jako malý kluk jsem modelařil ,stavel rakety a potřeboval rozžhavit zapalovací drat v moturku a tak odstartovat,
bylo mi asi tak 12. bylo napsano spojte tři poche baterie ... jasny tak jsem je spojil +/+ .../-/- ... netusil jsem tehdy rozdíl
mezi serií a paralelním zapojení. samozřejme baterie se zahřaly asi tak na padesat stupnu a -zničil jsem je.
tehdy mi starší pan vysvetlil jak to je a že pokud spojím takto baterie (paralelně) tak se proste vybíji sama jedna o druhou - a napeti je stale jen 4,5V ne 13,5V jak jsem potřeboval.
Jak je tedy možne že dnesni "akupacky" např. pro notebooky atd...bežne používaji spojení lipol/lion clanku v sade zapojene společně paralelne i seriove a clanky se navzajem nezničí...?
Dekuji moc za odpoved/vysvetlení .
Ivo
zdravím
zřejme si nerozumime , zapojení do serie +/- ...+/- ... a do nekonečna sečte napetí jednotlivých članku ..max proud se odvíjí od "nejslabšího" clanku ... zde žadne samovybíjení nehrozí ... mam pravdu?
zapojení +/+ ...-/- je prave problem ktery sice zachovava napetí jednotliveho članku ale udajne se ma zvysit maximalní dodaný proud ... myslím že zase mam pravdu ...
a ted k te elektronické kontrole akupacku .. jednotlivých clanku...
rozebral jsem tri ruzne akupacky byly zde natvrdo spojene paskou jednotlive clanky vždy po dvou ks +/+ ..-/-...
takže prominte nevím jak by nekdo dokazal kontrolovat pri tomto zapojení napeti jednotlivých članku...
no v příštím živote budu elektrikař ... setkavam se totiž v "elektrice" casteji a casteji s vecmi ktere absolutne nemaji podle dnesních zakonu fungovat. ale zatím zadný profesional mi neodpovedel/nevysvetlil ...