Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabijeni baterie

Od: coviha® odpovědí: 12 změna:

zdravim jak nabijet baerii u elektrokolamuže se nabijet třeba s polovični kapacitou nebo se musi vybit

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans

Nemusí, dokonce by se neměla úplně vybíjet. Nejšetrnější je baterii po jízdě nabít na cca 70-80% kapacity.

Nesouhlasím. Maximálni nedestruktivní vybití, či nefektivní přebíjení už po desítky roků se udržuje naprogamovaným mikročipem v paketu s jednotlivými články. Plus další zabudovené funkce (balancování mezi články, ...). Dodržovat návody výrobce bohatě stačí.

A já snad píšu něco v rozporu s tím, co píšeš ty? Že se snižuje životnost při dlouhodobém vybití je fakt, ochranná elektronika většinou dovolí vybití kolem 2,5V na článek a to už dlouhodobě rozhodně není pro baterii dobře.
Dále píšu, co je nejšetrnější, ne že je to nutné dodržet.

1. Níže jsem uvedl, nestarat se a užívat dle návodu. "Citlivá, šetrná" zacházení s kvalitními aku jsou zanedbatelné z pohledu životnosti vůčí vnitřnímu chemickému rozpadu aku článků.

2. Například u aku nářadí BOSCH, BRAUN, ... uvádí - dobíjet kdykoliv. Jednou za rok (či jiný interval) totálně vybít, až se zastaví motor.

3. Nová zařízení dobíjí stupňovitě (šetrně, hlídají teplotu ...), zpravidla signalizují: nabito již lze užívat - nabito - 100% nabito (to již se velmi šetrně dobíjí a přepíná se na udržovací proudy).

4. Pokud zařízení má možnost aktivovat rychlo-nabíjení, pak se z pohledu životnosti aku nedoporučuje. Považuje se za nouzovku pro nutnou rychlou potřebu zařízení za každou cenu.

Musí se brát v potaz i teplota. Baterie se provozem zahřívá a pokud se vybije úplně, pořád v ní zbývá bezpečné napětí. Pokud se ale nenabije hned a nechá se schladnout, nejlépe někde na mrazu, tak napětí klesne pod bezpečnou mez a v lepším případě ztratí část kapacity, v tom horším už nepůjde nabít.

 

pepeek
hodnocení

1x

Nabíjejte kolo podle potřeby.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Vybít se nesmí a když se stane, urychleně co nejdříve připojit na nabíječku. Taktéž platí nenabijet úplně do plna, leda těsně před jízdou.

 

olinl
hodnocení

0x

Dobrý článek: Jak se starat o b/... Pokud jezdíš v zimě a budeš kolo nabíjet venku v mrazu např. pod přístřeškem nebo nezateplené/nevyhřívané garáži, může dojít po nabití kola(baterie) ke kondenzaci vlhkosti uvnitř nabíječky a ta dopadne viz foto:

Nabijeni baterie
Nabijeni baterie #2

 

hodnocení

tak to nehrozi že na tom budu v zimě jezdit a kolo je v teple

V zimě by měla být baterie v chladu a suchu nabitá zhruba na polovinu.

 

hodnocení

0x
avatar regine

Obecně NEŘEŠTE. Dnes paket se spoustou článků je řešen vestavěným čipem od výrobce (ochrana, dobíjení ...). Řešíte něco, stálo za problém před 20 roky. Jen pok.rvíte, co výrobce udržuje jednočipovým procesorem v jakémkoliv paketu akumulátorů (mobil, elektrokolo, holící strojek ...). Jen se obecně nedoporučuje rychlonabíjení, jež zkracuje životnost (uvedeno v návodech od výrobce).

 

mathew
hodnocení

0x
Nejdéle vám vydrží, když ji připojíte na udržovací nabíječku a nikdy nepoužijete. To jste si ji nemusel, ale kupovat takže zbývá nejčastější možnost a to je po jízdě prostě nabít do plna a hotovo.
Samozřejmě pokud nemáte jinak co na práci tak lze použít rady co už jste dostal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]