Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, vůbec neromumím tomu jak tyto věci fungují, proto prosím o radu, za kterou předem děkuji.
Po synovi mi zbyl tento telefon mobilni-telefony.heureka./... když ho kdysi dávno měl, chodil přes mobilní data na internet. Já se přihlašuji do internetového bankovnictví na počitači, na mobil mi chodí autorizační sms. Je tento telefon bezpečný? Jde mi o to, jestli teoreticky kdyby vlezl na nějaké infikované stránky, jestli by se tam mohl dostat software který by přeposílal autorizační sms. Předpokládám vzhledem k absenci OS že ne, ale jak se říká, myslet je houby vědět. Jak vůbec funguje, že si internetový útočník spáruje bankovní účet na počítači s telefonem, kam chodí sms? Někde jsem četl, že i to se děje, ale nebyl tam popsán způsob, jak toho hacker dosáhne. Popsán byl jen způsob jak se provede útok na mobilní bankovnictví. Ještě jednou díky.
Dotykové mobily samozřejmě mají OS, a to sice Android (Apple má jiný). Nejsem na tyto věci odborník ale domnívám se, že přeposlání kódu je útočníkovi k ničemu, protože internetové bankovnictví je nastaveno tak, že SMS kód funguje jen z toho přístroje, ze kterého jste se přihlásil do i. bankovnictví a ze kterého bylo o kód zažádáno, v tomto případě tedy jen z vašeho počítače.
Máte tam nějakou starší verzi OS Android, bez OS by vám tento mobil nefungoval. Pokud se obáváte nějakého zneužití, sledování apod., pořiďte si tlačítkový mobil, ty OS nepotřebují a nehrozí tak, že se do nich někdo nabourá.
Symbian se používal poměrně krátce u mobilů, které představovaly přechod od tlačítkových k dotykovým, ale to se vracíme do historie. Současné čistě tlačítkové telefony OS nemají, mají firmware, existují ale hybridy s tlačítky i dotykovým displejem a ty OS mít mohou.
Vaše tvrzení (každý telefon má nějaký OS) není pravdivé, na trhu je spousta telefonů bez OS. Tím bych náš pingpong ukončil.