Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem dobrým lidem. Koupila jsem si na e-shopu vibrační plošinu (Plošina i shop-dobré hodnocení), po 18 dnech se rozbil hlavní vypínač. Napsala jsem na e shop co se stalo, oni odpověděli co mám udělat, takže jsem vše zabalila, přidala fakturu a mám se s nimi spojit, kdy si pro balík přijedou. Při pátrání v jejich v reklamačních podmínkách jsem zjistila, že poskytují záruku jen 12měsíců. Domnívala jsem se, že je 24 měs. ze zákona(vyjma několika konkrétních výjimek) a lze ji jen prodloužit, nikoliv zkrátit. Nevíte někdo jak to je, popřípadě jestli se něco změnilo? Děkuji za případnou odpověď. JET
Obecně platí
OZ § 2165
(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
§ 2168
Ujednají-li prodávající a kupující zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění, nepřihlíží se k takovému ujednání. To neplatí, pokud strany zkrátily tuto dobu na polovinu zákonné doby při koupi již použitého spotřebního zboží; ujednaly-li si zkrácení větší, platí za ujednanou polovina zákonné doby.
Ve vašem případě by bylo výhodnější použít ust.
§ 2161
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
To znamená, že existence vady se předpokládá a kupující ji nemusí prokazovat. Důkazní břemeno nese prodávající, který by musel prokázat, že zboží bylo při pevzetí bezvadné a vadu způsobil kupující např. nevhodným užíváním.
O vyřízení reklamace se ani tak nebojím, ale tak nějak se mi nelíbí těch 12 měsíců záruky a nevím jak se k tomu postavit. Raději bych si nechala vrátit peníze a koupila tam, kde poskytují "normální" záruční dobu. Každopádně Vám mnohokrát děkuji za odpověď.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.