Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je u nového zboží povinně 24měsíců záruka?

Od: jet® odpovědí: 7 změna:

Dobrý den všem dobrým lidem:). Koupila jsem si na e-shopu vibrační plošinu (Plošina i shop-dobré hodnocení), po 18 dnech se rozbil hlavní vypínač. Napsala jsem na e shop co se stalo, oni odpověděli co mám udělat, takže jsem vše zabalila, přidala fakturu a mám se s nimi spojit, kdy si pro balík přijedou. Při pátrání v jejich v reklamačních podmínkách jsem zjistila, že poskytují záruku jen 12měsíců. Domnívala jsem se, že je 24 měs. ze zákona(vyjma několika konkrétních výjimek) a lze ji jen prodloužit, nikoliv zkrátit. Nevíte někdo jak to je, popřípadě jestli se něco změnilo? Děkuji za případnou odpověď. JET

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Obecně platí

OZ § 2165

(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

§ 2168

Ujednají-li prodávající a kupující zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění, nepřihlíží se k takovému ujednání. To neplatí, pokud strany zkrátily tuto dobu na polovinu zákonné doby při koupi již použitého spotřebního zboží; ujednaly-li si zkrácení větší, platí za ujednanou polovina zákonné doby.

Ve vašem případě by bylo výhodnější použít ust.

§ 2161

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

To znamená, že existence vady se předpokládá a kupující ji nemusí prokazovat. Důkazní břemeno nese prodávající, který by musel prokázat, že zboží bylo při pevzetí bezvadné a vadu způsobil kupující např. nevhodným užíváním.

jet®
hodnocení

O vyřízení reklamace se ani tak nebojím, ale tak nějak se mi nelíbí těch 12 měsíců záruky a nevím jak se k tomu postavit. Raději bych si nechala vrátit peníze a koupila tam, kde poskytují "normální" záruční dobu. Každopádně Vám mnohokrát děkuji za odpověď.

jet®
hodnocení

Jen pro zajmavost: firmě jsem napsala po druhé:...ještě jednou se zeptám-1)Co znamená informace "Záruční lhůta do 50 dnů od dodání" uváděná na Vašich stránkách? 2)Proč v informacích o záruce uvádíte, že je na zboží poskytována záruka jen 12 měsíců místo 24? Odpovíte mi prosím? Děkuji předem.Odpověď: Omlouváme se kolegyne spatne prelozila, budeme to opravovat. Znamená to:50 denní záruka vrácení penězZárucní lhuta je 2 roky. První rok vzdy my musíme prokázat chybu a 2. rok vzdy zákazník.Při podrobnějším zkoumání jsem zjistila, že má firma sice "cz", ale píši si s Maďary.*zed*

Jak říkal už sapér Vodička: "Každej Maďar může za to, že je Maďar." *smich* Tak ať vám to klapne.

 

hodnocení

0x

Zřejmě jste si výrobek koupila na firmu. Pak záruka 2 roky není pro prodejce povinná.

jet®
hodnocení

Ne, ne. Jednalo se o soukromou koupi.

 

re4zon
hodnocení

0x
Zaruka je 2 roky a maji to tam protoze je to jednodussi napsat jednou vetou. Pro spotrebitele to neplati, pro firmu ano. Navic kdo to nevi, precte si 12 mesicu a ani to nezkusi reklamovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]