Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení elektro auta

Od: holas odpovědí: 61 změna:
Jak bude nabijet elektro auto baterku.Když mám 3fazovou zasuvku s jisticem 16b. Muže nabíjet 10,5kw? Diky

 

 

61 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Auto-baterie se bude nabíjet normálně podle toho, jakou nabíječku ti s autem prodají nebo jakou nabíječku si dokoupíš.

Zkus se na to zeptat u výrobce elektroauta.

Mojí logikou nemůže nabíjet maximálním výkonem, protože ty by sis pak už doma nemohl ani rozsvítit žárovku.

Nabíječku ti neprodaji, ta je již součástí vozu, takže špatná odpověď!

 

hodnocení

1x

Neda sa odpovedat bez technickych udajov z navodu k nabijacke.

 

111®
hodnocení

0x

10kWx1,445=14,45A takže na hraně..zásuvka je jištěna 3x16A a kolik je u elektroměru?


doplněno 18.02.22 11:51:

Kolk je nabíjecí proud doporučený?

Nějak váš výpočet mě nesedí.
Mě vychází 15,2A při 3x230voltech.
Také neznám účiník ten proud může hodně ovlivnit.

Mně to také vychází 14,5 Amp - při 100% účinnosti. Jinak jistič má určitou rezervu / kolem 10-14%/, ale samozřejmě prakticky nic nezůstane na domácnost - bojler, praní, vaření, lednice, ... tj hlavní jištění by muselo být min 25 Amp a vyvážené fáze.

Jak to počítáte? Co to máte za divné výsledky? Odkdy teče v zásuvkách 3x230V.

U nás máme 3fazovou soustavu kdy je mezi fázema napětí 400V, a mezi fázemi a středním vodičem 230V.

 

jirib
hodnocení

0x
Na elektro auta musíte mít pořádnou přípojku.Případně budete čekat celou noc,než se to nabije.

Čekání majitelům EV aut nevadí, oni to tak mají rádi...

Dají si jednu kávu, druhou...oběd, svačinu...nakoupí si (i to co nepotřebují) a pak s 80% pokračují dál.

Nevim jak vy panové, ale já v noci spím a auto mam v garáži.
Jestli jednou budu mít EV nebudu muset tahat zvláštní zásuvku do garáže.

ra20z: Tak jistě, v noci také spím. Auto nemám v garáži, ale vedle domu. Nicméně i kdybych večer zapomněl natankovat a měl zcela prázdnou nádrž, tak druhý den ráno natankuji plnou (zcela reálně 4-8 minut i s placením) a mohu dojet na jeden zátah třeba do San Marina (cca 1000km). Když zapomenu dát kabel u EV do zásuvky, tak si druhý den ráno (pokud to bude doma) počkám 8-16h a mohu vyjet a ujet zhruba 400km, načež si znovu (na rychlonabíječce) počkám cca hodinu.

Když jsem byl naposledy lyžovat (tam a zpět 350km), tak na parkovišti pro cca 300 aut je 1AC nabíječka..

Doufám, že já už to s naftou doklepu...

Podle mne je nesmysl pořizovat EV s hodně velkým akumulátorem s tím že párkrát za rok pojedu přes celou republiku a 99% jízd budu vozit závaží navíc.
Dnes stejně většina rodin má 2 i více aut a jedno auto jde nahradit EV na courání do práce do města atd. S nájezdem do 100km denně.
asd1

Ovšem auto na couračky kolem komína práce nákup atd. bývá plečka za 50k. Druhý auto něco většího spolehlivějšího na dálky. Hodně lidí auto na dálky a jezdí furt. Místo toho bude malá plečka za půl mega minimálně (s reálnou životností max 10 let) a k tomu další dražší větší auto na cesty aby šlo cestovat normálně a ne přískokama po 200km

Za 20 let to je finančně hodně velký rozdíl, přitom komfort horší.

111®

ale "ekologicý" když odhlédneme od toho co obnáší elkologie výroby akumulátorů, toxikace a detoxikace vody při výrobě a pod.

A kde budete brát elektřinu k tomu nabíjení? Němečtí greténi si zruší elektrárny a rozhodnou, že elektřina z Protektorátu patří jim.

111®

nějak jsem doposud nepobral, proč teče elektrika od nás do reichu a pak si ji kupujeme Z5...

proč to tady nemáme za 1,-Kč a neprodáváme ji za 100,-

To nám zařídil Bursík. Zeptejte se jeho.

No co, budete v noci chlastat kafe a hulit jednu za druhou a čekat až se auto dobije :)) Anebo to večer strčíte do zásuvky a půjdete spát, já myslím, že se to nabije i bez čekání podobně jako mobil 0:)
Nejlépe nabíjet v noci. Elektřinou ze solárů.
asd1

Jak bude víc elektroaut a míň elektráren, tak elektřina bude na příděl, každej bude mít nabíjení jen od - do a do toho se musí trefit. Mimo příděl bude leda tak rotoped s generátorem a kolik si kdo našlape tak daleko ten dvoutunovej zázrak dojede *smich*

Si z toho děláme psinu, ale dokud se neobjeví opravdu čistej a dostupnej zdroj energie + pořádná baterka, tak to je slepá cesta..

Lidi nechtěj drahý nepraktický spotřební zboží plneý asistentů a podobných pííípovin, ale dostupný jednoduchý auto s běžnou životností 20 let. Než každý dva roky novej módní model tak pořádně vychytat mouchy na autech z roku 2000-2010.. Jezdit to může na metan nebo se bude palivo vyrábět z uhlíku ze vzduchu. Můj názo rje že to na ekologii vyjde líp než současnej elektromobil.

A jak nadhodil Martin - dojedeš na výlet a tam jedna nabíječka na 300 aut. Na dálnici podobně, dojedeš na pumpu a tam bude na dobití za hodinu 500 aut, na místě pět nabíječek a 30 míst v bufáči. Tak vybalíš rotoped, řízky a našlapeš si abys mohl odjet...

Tak to není. U nás je poměr 1:10 (nabíjecí stanice:auta). To je lepší poměr než v Německu, stejně jako máme nejhustší síť čerpacích stanic, v EU neobvyklou. U toho nabíjení je spíš problém v tom, že ty nabíječky mnohdy blokují auta se spalovacím motorem. Buďto to dělají schválně nebo ze závisti, těžko říct a volat policii je vcelku zbytečné, protože maximálně nasadí botu, takže elektromobilista se radši dobije jinde.
asd1

Tak to je. Nezapomaň že elektroauto tu je pořád naprostá exotika. A ještě nedávno byly nabíjecí stanice : auta 1:1 ;)

Někdy si stoupni na větší tah k pumpě a počítej auta, k tomu si představ že všechno bude elektro. Pak to dostupný nabíjení hned bude vypadat jinak ;) A i kdyby na každý pumpě byl atomovej reaktor, tak pořád je současný elektroauto drahý, těžký, nepraktický, má mizernou životnost, jako ojetina prodejný hodně pod cenou, při jakýmkoliv drcnutí lítaj opravy za raketu..

111®

jinde jedině jestli tam dojede, nebo to tam dotlačí a nenarazí na stejnou situaci...*smich*

ra20z - "já v noci spím a auto mam v garáži".

I já v noci spím. A když mám hodně štěstí, mám auto na ulici na dohled od domu o 4 ptara níž. Když štěstí nemám (velmi často), parkuju třeba až 1/2 kilometru od domu. Tak dlouhou prodlužovačku teda fakt nemám *zmateny*.

Asd1 žiješ úplně mimo realitu. Na pumpě vůbec stát nemusíš, protože máš pumpu doma. Rychlodobijeci stanice uvidíš maximálně když pojedeš jedenkrát ročně do Chorvatska. Životnost? Cena ojetin? Tak se mrkni na bazarovky, jak ceny rychle padají, protože je nikdo nechce :) A to kdyby nebylo Německa, kde na to mají dotace, tak jsou ty ceny ještě vyšší. Němci to berou na kšeft, dva roky to drží a prodají ještě za víc než koupili.
asd1

To řekni Magdonovi s půlkilometrovým prodlužovákem, kterej mu tam vydrží tak do 22h než ho čmoudi stornujou *smich*

Ceny nových bazarovek jdou dolu protože novější auta jsou plný kokotin a ojetý to chce jen šílenec. A starý bazarovky jsou levnější protože jsou už shnilý že to nezachráníš.. I když nějakýho zlevňování jsem si nevšiml, to koukáš na inzerci Mountfieldu nebo áček? Nebo to jsou vyplavený auta z porýní *smich*

Mít doma hračku za mega která je dobra na cestu do práce a zpátky a jinak pakárna, do garáže nabít musim tak je garáž plná louží ze sněhu, to fakt doma chce drtivá většina lidí.. A těch bez stání u zásuvky obzvlášť, to budou jezdit ke Kaufu, tam uloví jednu nabíječku na 100 aut a budou nakupovat než se to nabije..

Máš fakt hodně růžový brejle (řekl bych to teda spíš jinak)

stir - "Buďto to dělají schválně nebo ze závisti"

To je jako co závidět *sok*? Mě představa elektromobilu přímo děsí!

"...to večer strčíte do zásuvky a půjdete spát"

A kde vezmu volnou zásuvku 1/2 km od baráku *sok*? Blíž většinou nezaparkuju! Stejně, jako desítky mých sousedů.

asd1

Si postavíš barák za městem v satelitním městečku, kdo má na elektromobil má i na dům se zásuvkou *smich*

Asd o jakých hračkách za mega to mluvíš, když píšeš, že to jsou shnilé plečky, které nikdo nechce ani zadarmo :)) A víš, kolik lidí má elektroauto a bydlí v paneláku? I bez brýlí jsou bez problémů
Šestá minuta, asi nevědomost

youtu.be/...
asd1

Hehe, na zimu měl ideální podmínky - jen mokro - a byl rád že dojel pod kopec do Vrchlabí. A to jel dost ekorallye a furt čuměl na dojezd. Nabíječka tam volná nebyla (a je jedno jestli to lama blokuje nebo nabíjí někdo jinej), tak byl rád že tam bydlel a mohl dobít v hotelu. Jet na otočku tak by byl v p. a smutně by čekal až se nabíječka uvolní.

Mmch. ve sněhu by to bylo jiný kafe tam by mu to dojelo po 200km, a nahoru do Špindlu by to nedal ani takhle za ideálních podmínek. Místo důkazu jak je to super spíš důkaz jak je to k h. Nejedeš podle toho jak chceš ale skáčeš podle auta... *smich*

A jak tu padlo elektromobily řeší emise ve městech ale jaksi je nereálný u paneláku dobíjet, na vesnici to je jedno a lidi tam na to nemaj prachy, takže to je leda na dojíždění ze satelitního domku do práce. A to enmluvim o tom že to je oproti spalováku eko jen na první pohled, a vlastně ani na ten..

Štíre, jestli tohle má být od toho elektrošílence a nekritického maniaka reklama na EV auta, tak se mu teda moc nepovedla. Na základě tohoto videa (a i mnoha jeho dalších videí) bych si to EV auto nekoupil ani "zadarmo". 209km a má baterii skoro prázdnou, ovšem nezapomene zdůraznit, že cestou pršelo, padal sníh...a bylo kolem 0. Za zcela stejných podmínek do těch Krkonoš dojedu 2x tam i zpět a ještě mi v nádrži nafta zbyde.

Jasně, před nabíječkou někdo stojí...To se mi u stojanu na čerpačce nikdy nestalo (tedy mimo toho, kdy musím počkat až auto přede mnou dotankuje). Ovšem v hotelu pak "zadarmo" nabije baterie..(což mu z té 230V zásuvky muselo trvat více než 20h). Pokud do toho hotelu přijedou ve stejnou dobu byť jen dva podobní pomatenci, tak se u té jedné zásuvky pozabíjí...

asd1

Nene, budou losovat kdo z hostů si dobije a pojede domu a kdo si prodlouží dovolenou *smich*

Si děláme p-del, ale 20 aut na hotelu na víkend a přívod zvládne nabít dvě auta za noc na tu losovačku docela vychází. A dvě nabíječky pro celý město venku na ulici to moc nezachrání, u njich bude stát frontu 100 řidičů aby mohli z dovolený odjet.. Prima víkend v Krkonoších nabere nové dimenze *ee*

Ale nejde přece o to že dojedete třikrát tam a zpět, když stačí, aby dojel tam a byl tam celý víkend, kde se může pomalu dobíjet, když auto stojí. Jenže člověk pořád srovnává dojezd, který vůbec nepotřebuje. Kdyby nabil doma na sto procent, tak by mu zbylo ještě na dalších sto km, které reálně vůbec nepotřeboval a dojel s velkou rezervou. Navíc mohl na cestu zpět dotankovat zdarma více, protože měl v baterii více místa. A za dvě stovky 500km to ze spalovakem nedáte zcela určitě, zapomněl jste dodat :)

500km za 200Kč? 1kWh za 2Kč, to je nějaká nová akce ČEZu? Že bych se přijhlásil...

stir - "...když stačí, aby dojel tam a byl tam celý víkend..."

To je správná demagogie *zed*! Jistě, tentokrát mu to stačilo. Ono ale je celkem běžné, že člověk jezdí dál, než do hotelu v Krkonoších. Třeba když do těch Krkonoš potřebuje jen odvést rodinu a zpátky se vrátit na otočku (třeba má nedělní směnu). A při představě, že pojedu třeba z Plzně do Ostravy a budu muset cestou přespat někde, kde budou mít k dispozici volnou zásuvku mně běhá mráz po zádech *bzum*.

Demagogie je si myslet, že ve Vrchlabí je jen jedna nabíjecí stanice a po cestě směr Brno jsou na každém rohu. Tak stejně jako z Plzně do Ostravy a mnohem rychlejší.

youtu.be/...

Skutečně je ve Vrchlabí více nabíjecích stanic. Kromě té obsazené na náměstí je ještě jedna na tom samém místě, ale v podzemních garážích pod náměstím a další na Benzině. Pak je cestou do Prahy ještě jedna v Jičíně. Další až v Poděbradech a nebo v Bolce.

 

guma
hodnocení

0x

a na 220 V to nejde nabíjet?

jirib
Na jednofázi 230V budete nabíjet 3x déle...

Jde to. Mnoho elektromobilů se tak nabíjí. V mém případě to denně vychází na 3 až 4 hodiny při 10A

 

hodnocení

0x
Na ten příkon by to mohlo fungovat.
Důležitější je co doporučuje výrobce nabíječky.

Trochu vás zasvětím... AC nabíječka je vestavěna ve vozidle a může mít klidně max výkon 11kW. K vozidlu se ale dodává nabíjecí kabel, v kterém je elektronika a ta komunikuje s nabíječkou ve vozidle. Říká jí jakým maximálním výkonem může nabíjet. Takže auto zvládne nabíjet 11kW, ale třeba 1f kabel mu povolí nabíjení max 2,3kW. Chcete li větší nabíjecí výkon, tak si musíte pořídit 3f kabel, nebo powerbox. V každém případě, samotný nabíjecí proces si řídí vozidlo.

U DC nabíjení je vše jinak. Nabíjení se řídí z externí nabíječky, která komunikuje s vozidlem a vyčítá si skrze komunikační protokoly konkrétní hodnoty a parametry co potřebuje.

Dík.
S elektromobilem jsem se osobně nesetkal.
Jako původně slaboproudař mám přehled o spínaných zdrojích a nabíjení.
Nabíječka není nic jiného než řízený spínaný zdroj.
Jako elektrikář se musím tyto nabíječky brát jako kterýkoliv spotřebič který má dané parametry a vlastnosti.
Mohu se zeptat co to je powerbox, pod tímto názvem si můžu představit třeba elektrocentrálu.

ra20z - "Powerbox" (zásobník síly) je v podstatě akumulátor velké kapacity, ze kterého se dá například dobít mobil v místech, kde jiná možnost není (třeba pod stanem). Já ho (samo-domo výroba) používám k napájení turistické navigace, vestavěná baterie už to má za sebou.Taky se s ním kupodivu dá jednorázově nastartovat auto, když na to vybitá autobaterie už nestačí (sám jsem tomu nevěřil, ale viděl jsem na vlastní oči). To je samozřejmě zařízení jiné.

Jak ale funguje "powerbox" u elektromobilu si neumím představit *zmateny*.

 

hodnocení

0x
avatar stir
3x16A dává výkon 11kw, to má dnes již většina aut, je to takový standard. Buď si pořídíš kabel s pětikolíkem nebo použiješ kabel k vozu a doma budeš mít walbox.
inchanet.cz/...
evexpert.cz/...
doplněno 18.02.22 13:58: Jinak pokud máš hlavní jistič 3x16A, tak nabíjecí výkon jde samozřejmě v autě omezit dle libosti. Pokud bys měl smart walbox, ten si volný příkon pohlídá sám. Taktéž jde nabíjet z obyčejné zásuvky 230V výkonem 8,10 nebo 12A, dle typu kabelu lze nastavit přímo na něm nebo opět v autě, kde lze nastavit i čas, třeba aby si počkal na levnější noční tarif.

Zásuvka 3x400, 16A dává výkon 19kW! To že si nabíječka bere jen 11kW, tak znamená že nebere plných 16A z každé fáze. 11kW ze 3x400V zásuvky si bere 9,2A.

Já myslím, že se počítá každá fáze zvlášť. Třeba tento kabel 3x16A, 11kw v případě použití například u Tesly s 22kw nabíječkou by ten výkon 19kw nejspíš nevydržel.
evmotions.cz/...
Tak stejně kabel 3x32A by nemohl dávat 22kw, ale přes 38kw. Takže u 3x16A jde z každé fáze 16A, to je 3,7kw krát 3 = 11kw celkový výkon.

Píšete to správně. Z každé fáze 16A. Jenže to není 230V 16A, ale 400V 16A. V tom je ten rozdíl!

edit: Výrobci těchto kabelů sice píší 16A (to aby jste věděl do jaké zásuvky to připojit), ale reálně využívají méně ampér aby vám nelítal jistič protože máte doma ještě další spotřebiče.

 

hodnocení

0x

Bez problému můžete nabíjet. S 3f nabíjením o výkonu 10,5kW budete mít odběr 9,2A z každé fáze. Zjistěte si ale jakou nabíječku dodává prodejce s vozidlem. To že má vozidlo palubní nabíječku až 10,5kW, ještě neznamená, že budete takhle nabíjet. Většinou jsou to příplatkové powerboxy o tomhle výkonu a k vozidlu je dodáván kabel pro pomalejší nabíjení. Máte-li dost času tak doporučuji nabíjet spíše pomaleji, než rychleji. Baterie to ocení na životnosti. Nezapomínejte, že nabíjíte jen to, co jste z baterie odčerpal jízdou a tak nikdy nenabíjíte z 0%. Tím pádem potřebujete i méně času.

 

hodnocení

0x
avatar stir
O nabíjení třífázovým kabelem

youtu.be/...

 

hodnocení

0x
avatar stir
A chytrý walbox

youtu.be/...

stir + bobik - To je všechno hezké, ale ještě nikdo jste mi nevysvětlil, jak dostanu oněch 3 x 400 V ze 4 patra činžáku do auta zaparkovaného 1/2 km daleko, když mám navíc doma jen jednu fázi, navíc jištěnou 16 A jističem. A jen v mém domě je takových bytů 25. Už si představuju, jak z oken visí a v okolí domu se válí po chodníku 25 tlustých kabelů*smich2*. A to jen z jednoho domu. Těch domů je jen v naší krátké ulici 20.

Že se tím nesmyslem vůbec zabýváte. Elektroauta mohou pomoci proti zdravotně závadným emisím ve velkých aglomeracích. Tam ale nejdou nabíjet. A na vesnicích jsou exhalace aut zanedbatelné proti lokálnímu topení už vůbec.

 

 

hodnocení

0x

Teda, já bych spíš sháněl hodně staré auto, které umožní přestavbu na dřevoplyn ..

 

hodnocení

0x
avatar stir
Magdon, tak to já jsem na tom lépe. 6bytu a bydlim v přízemí, parkování z boku domu cca 4metry a jistič mám taky 1x16, což na nabíjení 10A standard kabelem je ideální. Stačí jen ze svého rozvaděče natáhnout kabel a udělat 230v zásuvku. Jenže když mám něco pujceneho, zajedu si do kauflu, kde se docucnu během nákupu nebo využiji AC zdarma :)

 

hodnocení

0x
Krásný energický den

 

guma
hodnocení

0x

Můžete také využít moderní elektronabíjecí stanice jako je tato

Popis:

4x 3p 230V 16A
5p 400V 16A pětikolík nutno volat předem
PROVOZ NONSTOP ZDARMA

Nabíjení elektro auta

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]