Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měnič napětí

Od: pardal® odpovědí: 18 změna:

Zdravím. Mám dotaz jaký měnič napětí bych mohl v terénu kde nemám přístup k elektřině použít k této svářečce jejíž hodnoty jsou uvedeny na přiložené fotografii. Mám měnič 2 kW se špičkou 6 kW a čistou sinusoidou. Svářečka se na měnič spustí ale při sváření i nízkým proudem měnič přes svou ochranu vypíná. Děkuji moc za každou radu a názor.


Měnič napětí
Měnič napětí #2

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Toto vidim na benzinovu elektrocentralu.

Zakon zachovania energie :

1. Je nezmysel menicom vyrabat z 12V aku nahor 230V a nasledne to zvaracka konvertuje na 24V = mala ucinnost, velke straty a prudy v 12V okruhu.

2. Ak ma zvaracka vystup cca 24V a chcete povedzme 50A prud, tak sucin napatia a prudu je vykon. Teda pri 100% ucinnosti to vezme 100A z 12V ... a to sme len pri pomerne malom prude na zvaranie.

hodnocení

Centrálu pořizovat nechci jsou to další investice za centrálu a benzín. Chtěl bych to prakticky využít z napájením z vozidla ze 70 A alternátorem při běhu motoru který provozuji na použitý olej takže se skoro nulovými náklady. Spíše po dalších neúspěšných testech bych zkusil nějakou jinou alternativu, třeba s 5 kW měničem se špičkou 10 kW a čistou sinusoidou na 12 V i přesto že je to trochu nesmysl právě kvůli ztrátám. Je fakt že spousta lidí užívá měnič daleko neefektivněji jako připojení ntb v autě přes měnič přitom by bylo výhodnější mít primo měnič na ntb bez jakýchkoliv ztrát. Na Wischi nebo Aliexpress jsou v nabídce za přijatelnou cenu. Jenom trochu nemám důvěru v kvalitu a možnost (ne)uplatnění záruky i přes to že je jenom 1 rok. Děkuji za případné vyjádření k mému názory a díky moc za pomoc.

jirib
Centrálu si můžete i půjčit.

 

hodnocení

3x

Možno sa vám to nebude páčiť,ale špekulujete na hlúposti a hoci vám to tu okľukou vravia všetci,tak vy to nechcete pochopiť. Na jednej strane nechcete centrálu,že budú náklady a na druhej strane vám nevadí,že auto pri 1500 ot./min bude žrať cca liter benzínu a hluk bude na celé okolie. Mohli ste si kúpiť toto a mali by ste vyriešné vaše problémy.

nebex.sk/...

 

 

hodnocení

2x

Čím "živíte" ten měnič? Jaké je napětí na vstupu? Jakým vodičem je připojena baterka k tomu měniči? Jaký je to měnič? Špičkový výkon 6kW (pro 2kW měnič) jsou celkem pozoruhodné hodnoty.

hodnocení

Ten měnič by měl mít trojnásobek ve špičce své hodnoty ale je fakt že napsaný to na něm není, vlastně žádné jiné údaje o něm nemám protože jsem jej kupoval z aukce a prodejce pouze uvedl to co uvedl ale praxe ukázala že to asi trojnásobek nebude. Připojil jsem sekačku na trávu s komutátorovým motorem který má náběhový proud nižší než motor s kotvou a přesto se motor nerozbehl a měnič ihned rezignoval. V tom bych s Vámi byl za jedno ze ten trojnásobek není relevantní. Jinak je napájený 70 A alternátorem přes silné kabely s podporou dvou akumulátorů do paralelního zapojení pro zvýšení kapacity na cca 200 Ah. Značka měniče neznámá. Myslím že úplně čistý taky nebude. MW je více hlučná a má nižší výkon než ze sítě, tedy 300 ml vody se v ní ohřívá dvojnásobný čas. Děkuji za případnou další radu.

Chtělo by to změřit pokles napětí na vstupu měniče při pokusu o svařování. To by trochu napovědělo. Parametrům měniče příliš nevěřím. Při potřebě 6kW by bylo v ideálních podmínkách na vstupu potřeba 500A při 12V. A to je už sakra proud.

Na základě chování s mikrovlnkou souhlasím, že to čistý sinus asi nebude.

hodnocení

Díky moc za radu s tím změřením napětí, to mi nedošlo. Aspoň budu podle hodnot vědět jest-li je problém v propadu napětí a vyřešit to aby na vstup do měniče šlo stabilnější napětí. V případě této svářečky to moc nepomůže ale mám tady nějaký spotřebiče které by měly podle technických štítků jet bez problémů ale vypadnou právě vlivem poklesu. Ostatní jsou v pohodě.

 

hodnocení

2x

Já pouze když si vynásobím štítkové hodnoty 230V a 16,5A, tak mi vychází potřebný příkon 3795W = 3,8kW.

Jaká je při začátku svařování proudová špička - to netuším. Ale asi velká, když to vyhodí měnič.

Pokud máš možnost tak to vyzkoušej na měniči s vyšším výkonem.

Taky by bylo dobré vědět, co ten měnič vypne. Možná že ten proudový náraz je tak velký, že v baterii poklesne napětí a měnič vypadne. Na takové proudy už by to chtělo napájení měniče aspoň 24V nebo 48V.

A svářečku s měničem mne zkoušet nenapadlo.

Prostuduj si ještě možnosti svářečky. Třeba se tam dá nastavit omezení proudu při zapálení oblouku. To musíš vyzkoušet.

hodnocení

Ano je fakt že jsem testoval na olověném akumulátoru s kapacitou 60 Ah již stářím že sníženou hodnotou díky sulfidaci tak o minimálně 1/4 své celkové kapacitní hodnoty. Vyzkouším ještě přes 2 akumulátory v paralelním zapojení s hodnotou 100 Ah tedy součtem 200 Ah a připojením přes silné kabely k alternátoru motoru s 70 A výkonem při nastartování motoru aby byli tyto akumulátory stabilně udržovány ve své kondici. Na svářečce žádné prvky nastavení omezení proudu nejsou ale myslím že soft start tuto funkci by mohlo věrohodné nahrazovat. Při neúspěšných testech se mohu jak jsi mi poradil uchýlit k zakoupení 24 V měniče abych eliminoval tyto ztráty tak jak je vyjádřeno v předešlých příspěvcích od dalších co mi poradili a jímž také moc děkuji. Zatím děkuji a případně písnu jak testy dopadly.

 

hodnocení

1x

Pochopte, fyziku neoklamete, neda sa, zakon zachovanie energie. Vas alternator s max 70A dava teoreticky 12 V x 70 A = 840 W, co je vyrazne pod vykononom zvaracky. Po chvili zvarania teda budu aku vybite a bude nutne drzat motor isty cas v otackach, aby aku dobil.

Vidim este ine riesenie : zvaracie dynamo mechanicky napojene ma motor v aute.

Este lepsie : kyslik + acetylen vo flasi.

Pokusy s menicom z 12V nemaju vyznam, dostanete sa na obrovske prudy. Este keby ste mali prepinac, ktory by aku dal docasne do serie a menic z 24V vstupom, to by prud znizilo. Opat ale fyzika, ste na kapacite rovnej kapacite jedneho aku, czie budete dlho dobijat.

A co vlastne chcete zvarat? Ak totiz mate viziu, ako idete kdesi na fusku a tam zvarate cely den jeklaky, tak na to rovno zabudnite.

hodnocení

Chtěl jsem svařit bránu, plot a vše co je na stavbě potřebné jako část konstrukce. Pokud bych použil měnič 24 V tak mě napadlo na dvouch akumulátorech 12 V 2 x 100 Ah že by ten přepínač pro dobíjení mohl připadnout v úvahu ale máte pravdu z vyjádření více uživatelů jsem dospěl k názoru že tak možná jenom něco nabodovat a tím to asi končí. Svařování je pro měnič náročné. Samozřejmě auto které provozují a na stavbu dojjížďím bych žádné úpravy nedělal. Možná by bylo nejlepší do auta které mám vyřazené z provozu a používám jej jako agregát namontovat rovnou generátor z nějaké centrály která dokáže rovnou poskytnout velký výkon s kterým si samozřejmě motor v autě poradí. Motor má naštěstí automatické řízení otáček zátěže, takže se při zatížení agregátů nezadusí. Přidává si tak jako některé centrály. Vystup na elektroinstalaci v autě by musel být tím usměrněn přes transformátor. Moc děkuji za Vaši radu

Do toho vyradeneho auta si dajte zvaracie dynamo a hotovo. Ziadne aku, ziadne menice, rovno z vinutia dynama kable na zvaracie elektrody. Takto kedysi fungovali zvaracky, 3d asynchron motor napajany 3 x 380V tocil na tej istej oske dynamo, ktore davalo pomerne male napatie ale velky prud na zvaranie.

hodnocení

Já vím jako kluk v učení jsme jí měly na dílně a stavbě. Ta byla skoro na ušní tlumiče *smich*. Chtěl bych s tím úplně nahradit měnič a napájet i dílnu. Tedy stroje, zvedák na auto a další vše na 230 V. V blízkosti je přípojka ČEZu ale moc se mi připojovat nechce. Chtěl bych zůstat nezávislý. Je možné toto svářecí trafo po úpravě použít i k provozu zmíněných spotřebičů *zmatený* Díky moc za případnou další radu.

 

hodnocení

0x
Měnič nebo centrálu pro napájení svařovacího invertoru potřebujete minimálně o výkonu 12KW.
Pokud chcete zůstat off-gridd nejlepší možnost je svařovací dinamo, v nouzi stačí 3 olověné startovací akumulátory svarbazar.cz/...
hodnocení

Spíše bych zvolil nějaký generátor z centrály nebo elektromotor který bych nainstaloval po úpravě místo alternátoru do odstaveného auta. Nepotřebuji jenom svařovat ale i napájet různé elektrické nářadí a elektrospotřebiče. Pokud by jste měl typ na nějaký vhodný elektromotor nebo generátor který by tuto podmínku splnil budu moc rád. Díky za případnou další pomoc.

Nejspolehlivější typ mam elektrickou přípojku.
S pohonem motorem automobilu budete muset řešit regulaci otáček, protože otáčky nesmí klesat se zatížením.
hodnocení

Ta je tak 100 metrů s není problém o připojení ČEZ požádat, je to fakt nejspolehlivější. Pokud bych tady bydlel je to jiné. Takhle tu přípojku využijí pouze nárazově. Výrobce vozidla již kvůli bohaté výbavě regulaci otáček instaloval a motor si při zátěži nastavuje otáčky samo. Pokud máte na mysli regulaci otáček v poměru zátěže tak tu v sobě zase mají zabudované generátory. Motor ve vozidle by stačilo nastavit na 1500 otáček což je v poměru převodu 2:1 na generátor 3000 ot. které by měli být minimální pro potřebnou frekvenci 50 Hz. Může to být jinak pokud je opravdu potřeba tu regulaci nainstalovat aby generátor sám řešil otáčky motoru auta. Potom je to vyšší dívčí a musel bych více pátrat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]