Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak zvýšit odpor při výměně žárovky v autě

Od: sobi odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

chci dát do auta místo klasické 2x 21W žárovky na denní svícení ledkové. ale ona tam nesvítí, dle mého je tam slabý odpor. a proto se vůbec nerozsvítí?

Můžete mi poradit co s tím? napadlo mě místo 7,5A pojistky dát třeba jen 5A, bude to mít nějaký význam? třeba ve zpátečce jsem žárovku vyměnil a tam svítí..

jsem amatér, radši se nejdřív zeptám, než to celé odpálím... :) díky

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

7x

Jaký odpor *sok*? Čeho odpor *sok*? Kde máte odpor *sok*? V obvodu blinkrů žádný odpor není (tedy pokud myslíte rezistor a nikoliv fyzikální veličinu). Výměna žárovek v blinkrech za LED není až tak jednoduchá, jak by se zdálo. Výměnou pojistky za menší hodnotu nedocílíte ničeho, akorát se při vrácení původních žárovek ta pojistka přpálí. Rozhodně to nezačne fungovat.

Píšete, že jste laik (amatér určitě nikoliv), tak to svěřte někomu, kdo má aspoň základní znalostosi o elektřině. O život sice v tomhle případě nejde, ale škodu můžete napáchat značnou.

doplněno 06.01.22 20:31:

Sorráč *hi*, nevím proč, ale myslel jsem že jde o blinkry. Nějak jsem to blbě přečet. Ale na věci to nic nemění.

O život klidně jde, pokud ty led svítí málo nebo naopak oslňují. Světlomety nejsou na tohle homologované s dobrého důvodu.;)

sobi
hodnocení

Díky za odpovědi nejedná se o halogenové LEDky do běžného svícení tam vím že musí být klasické. Jedná se o výměnu za klasické 21w žárovky v automatickém denním svícení. Tedy ty kužel nevytváří a oslnit by tedy taky neměli. Auto je Dacia lodgy.

hodnocení

5x

A smíte je tam dát? Pokud ne, riskujete problémy s policií při náhodné kontrole, a rozhodně na TK !

orion*
hodnocení

5x