Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výměna potenciometrů desítky let starého zesilovače Tesla Hi-Fi 60W?

Od: postcd® odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

mám tu desítky let starý zesilovač Tesla 60W Hi-Fi

Fotografie - přední strana: postimg.cc/...
Fotografie - součástky ze shora: postimg.cc/...
(fotografie si nepřeji zveřejnit zde, proto odkazuji)

Problémy:
1) Regulátor balance/váhy mám úplně doprava, protože bez toho to nehrálo vyváženě z obou repro beden.
2) Bohužel regulace hlasitosti hodně chrastí, až tak že vypínám zvuk při změně hlasitosti a navíc má tendenci začít hrát jen na jeden reproduktor dokud s regulátorem hlasitosti nezahýbu. Je to prakticky nepoužitelné, protože trvá dlouho než se to povede a po nějaké době zase znovu. Podíval jsem se dovnitř a zajímá mě, co si o tom myslíte, co a jestli zkusit vyměnit přeletovat (už jsem letoval ale jsem spíše začátečník a vím jak se NEzapojit do el. obvodu - po odpojení šňůry od proudu jsem přístroj zapnul a nechal několik hodin - s tím že by se měly vybít kondenzátory), znalosti elektro součástek nemám.

Z plastového štítku potenciometru ovládání hlasitosti jsem vyčetl že by mělo jít o
Tesla TP 289 60B, 100K/Y + 100K/, S 1-2dB potenciometr otočný tandemový
hadex.cz/...

Fotografie - potenciometry: postimg.cc/...

Ze shora by bylo potřeba odletovat 5 kabelů a zespodu zdá se 6 a pak přiletovat ten nový. Přičemž ze spoda se k tomu dá docela těžko dostat. Z obrázku toho potenciometru ( hadex.cz/... ) je vidět že je rozdělatelný. Otázka je jestli je nějaký fígl jak ten starý rozchodit, nějaká kapalina apod.
Pokud vás napadá že by to šlo možná opravit, tak napište prosím co zkusit.

Děkuji za reakce a nápady.

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jabraka*
hodnocení

4x