Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup přes internet a vrácení ve 14d.lhute

Od: mon* odpovědí: 25 změna:
Dobrý den,
prosím o radu, jak postupovat.
Koupila jsem přes net vysavač, doma ho 1x na chvíli vyzkoušela a zjistila jsem, že mi nevyhovuje. Vyčistila, zabalila a v zákonné lhůtě odeslala zpět. Dopředu jsem o tom musela prodejce informovat a uvést důvod, ač ze zákona nemusím. Po přijetí zboží predejcem mi oznámili, že jsem ho používala, tudíž nemám narok na vrácení peněz. Po dohadech a následně dalších skoro 3 týdnech nekomunikace mi vysavač poslali zpět. Bohužel hodná sousedka mi balík v dobré víře převzala,abych nemusela na postu... A co teď? Vysavač nechci, postupovala jsem dle podmínek prodejce, že 14 dní je na prohlédnutí a vyzkoušení. A teď mám doma za 3500kc věc, která mi nevyhovuje. Děkuji za rady.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6
hodnocení

6x

to jsou tady zase kydy tady...*alene* Zboží můžete vrátit v jakémkoliv případě i když jste ho používala. Přesně právě pro tyto případy se vztahuje ona zákonná 14denní lhůta. To je její hlavní smysl. Na internetu si asi těžko zboží vyzkouším a ošahám. To, že má nějakej prodejce napsané pindy o tom, že se zboží nesmí použít nic neznamená. Zákon je nadřazený obchodním podmínkám, takže v případě soudního sporu by neuspěl. Zase jeden co zkouší co lidi vydrží. Zboží znovu vraťte, trvejte na vrácení peněz a ještě mu k tomu naúčtujte to další zbytečné poštovné, které jste musela vynaložit

Predajca jej znizi vratenu sumu o opotrebovanie spojene s vyskusanim. To nie su kydy. Eshop nie je testovacie centrum. Vratit za zakona vec sice mozete, ale nebude to v tomto pripade za plnu cenu.

krtek6

prosím tě...petře...neuč orla lítat*modla*...já už mám nějaký reklamace za sebou, a není jich málo, takže vím co se může a nemůže...buď dolož to co tvrdíš citací v zákoně nebo uznej, že mám pravdu...

Pravda, nasiel som toto :

Ak by spotrebiteľ vrátil poškodený alebo inak znehodnotený tovar, predávajúci bude povinný takýto tovar prevziať a vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu. Až potom môže po spotrebiteľovi požadovať náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, teda cenu jeho opravy, vyčistenia a pod.

Ak by spotrebiteľ tieto náklady dobrovoľne neuhradil, prevádzkovateľovi eshopu by nezostávala iná možnosť než domáhanie sa nároku na náhradu škody pred súdom. Odpočítanie týchto nákladov od kúpnej ceny, ktorú má eshop spotrebiteľovi vrátiť nie je možné a môže byť dokonca pokutované.

krtek6

tak vidíš..."poškozený nebo jinak znehodnocený"...což nic neříká o "použitý" ;)

prik

Žasnu co někdo má v hlavě. Použitý výrobek, pochopitelně viditelně, již není znehodnocený oproti novému výrobku. Nebo snad diskutér si myslí, že slovo "znehodnocený" znamená nepoužitelný?

mon*
hodnocení

Z obchodu mi napsali, že tím, že jsem vysavač použila, tak je jeho hodnota nulová a tudíž nemám na vrácení peněz nárok.

Obchod lže, až se jim od klávesnic práší. Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě sice má v Občanském zákoníku (§1820 - 1839 NOZ) nějaké vyjímky, když porušíte původní obal - třeba potraviny, prádlo z hygienických důvodů, CD, DVD nebo BR kvůli ochraně autorských práv, zboží indidviduálně vyrobené nebo upravené podle vašeho zadání - ale vysavače v bich nejsou. Maximálně by po vás mohl požadovat zaplatit náklady na vyčištění, ale jen pokud na tu možnost upozornil předem - má to napsané v obchodních podmínkách - jinak má smůlu Vzhledem k tomu, jak se pan velkopodnikatel k věci staví, vzal bych ten jeho dopis o nulové hodnotě a navštívil právníka s prosbou o sepsání patřičně "výhružné"odpovědi a trval na svém právu věc vrátit. Zmínka o ČOI nemůže škodit.

krtek6

Tak tak...jak píše kolega...poslal bych poslední varování o vrácení peněz nebo ČOI :)

 

kami123
hodnocení

2x

Pokud má prodejce v podmínkách psáno i "vyzkoušení", udělej fotokopii těch podmínek

a prodejci pošli doporučeně dopis s jejich citací nebo výřezem, že jsi to vracela v souladu s podmínkami a pokud nezaregují, budeš řešit věc v občansko právním sporu.

Ty podmínky si ale nejdřív celé přečti, zda-li jsi opravdu v právu.

Ze zákona lze vrátit jen nepoužité zboží.

Normální shopy tyto věci řeší tak, že toto prodávají pak se slevou jako rozbalené a stejně vydělají.

re4zon
Nejake podminky si muzou tak akorat strcit za klobouk. Poslal bych jim to znovu s pruvodkou, ze bud vrati penize, nebo to budeme resit pres coi. Pak to sice mozna taky nevrati, ale flastr bude podstatne vetsi nez cena vysavace.
kami123

Takto psáno by to bylo vydírání, ale ano, vize návštěvy čoi je taky dobrá motivace.

re4zon
"Pokud nebudete postupovat v souladu se zakonem, budu nucen se pro zajisteny svych prav obratit na dozorovy organ". Vydirani jak vysite *smich*
kami123

Rozhodně lepší než "buď-nebo". *palec*

 

hodnocení

1x
Co to je za obchod? Normálně zabalit a vrátit bez udání důvodu. Nemusíte mít ani původní obal kolikrát. Vracela jsem mnohokrát, nikdy nebyl problém, nikdy se na nic neptali (maximalne jestli nevyhovoval nebo jak bych to hodnotila).

 

hodnocení

0x

Vysavac je diskutabilny, cast prachu sa dostane okolo sacku a napr kontaminuje teleso vysavaca a tiez vystupny filter. Tiez hadica a hubica budu zaprasene. Obavam sa, ani vratit pracku alebo umyvacku po jednom cykle nemozete. Napr pre veci ako DVD a software, stracate pravo vratenia po rozbaleni obalu. Spodne pradlo sa vratit neda.

Problem vidim v tom vyskusani, zakon hovori o "oboznameni sa s vyrobkom", nie je jeho pouzivani.

Vy by ste suhlasili, aby vam firma poslala takto "testovany" vysavac pri novej objednavke? Predajca je takto skodny, nikdy to nevie predat za povodnu cenu.

jardajagr
Proto to eshop mel předat servisu,který by vysavač odborne vyčistil a uvedl do původního stavu. Částku za vyčištění by odečetl od kupní ceny a zbytek vrátil kupujicimu.

Predpokladam, s tymi pani nesuhlasila a tak jej vysavac poslali naspat. Som zvedavy, ci sa ozve a napise, ako prebiehala cela komunikacia. V kazdom pripade doslo ku znizeniu hodnoty tovaru a narok na vratenie plnej ceny nema.

Odporucam jej paragrafy OZ od 1829 dalej, kde sa toto riesi.

mon*
hodnocení

Se servisem a vyčištěním bych souhlasila i s částkou, která by za ní byla, ale prodejce o ničem takovém slyšet nechtěl, prostě rezolutně pouze vrácení zpět zboží. Potom se přes 2 týdny nic nedělo a včera přišel zpět.

 

tm
hodnocení

0x

Kupoval jsem poměrně drahé barvy - 5 litrové plechovky. Jak bych měl teoreticky postupovat, pokud bych je chtěl vrátit, když prodejce je zabalil tak, že při rozbalení se sthla velká část nápisů a návodu na plechovce (prostě zabalil tak dobře izolepou, že izolepa byla nalepená i na samotné plechovce, tudíž při rozbalení se strhlo i část obalu)?

kami123

Kupoval jsi to na malování nebo na prodej?

V prvním případě stačí požádat o návod, technický a bezpečnostní list. Barva bude fungovat i bez potisku.

 

tm

Šlo mi pouze o teoretický případ, kdy si objednáte barvu... ta přijde a zjistíte, že odstín je jiný, než byl na monitoru... tak ji logicky budete chtít vrátit a když zjistíte, že díky prodejci je urvaný kus obalu plechovky, vezme vám to zpět nebo bude tvrdit, že jste to poškodili a je to již neprodejné?

kami123

Obeznámil bych prodejce, že k tomuto poškození došlo z jejich strany.

Praxe samozřejmě bývá různá a v určitém ohledu vykrucování prodejců i chápu, když si z nich dělají lidi půjčovnu zadarmo.

Bohužel pak na to často doplácejí i "nevinní".

krtek6

já třeba u takových sporných věcí, kde by mohlo vzniknout riziko problému, všechno fotím před rozbalením...ta fotka mě stojí možná tak 10sec času a v telefonu taky moc místa nezabírá...takže kdyby náhodou chtěl někdo remcat...můžu to vytáhnout...v případě těch barev by to bylo na místě...

 

mon*
hodnocení

Moc všem děkuji za odpovědi!
Hezký den.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]