Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém po výměně elektromotoru v dětském elektrickém auticku

Od: smirek odpovědí: 15 změna:
Dobrý den, abych to vzal popořadě. Syn má dětské elektrovozitko které je napajeno 2x6v 7ah gelovou baterii v sérii do 12v tytobaterie jsou připojeny přes jakousi “ridici” jednotku odkud je rozvod k motorům, pojistce, podsvícení budiků, startovacímu tlacitkua nabíjení…baterie po nějaké době umřely, tak jsem objednal nové 2x 6v 14ah. Přehodil, všechno v klidu šlape. Pak mi začalo hlavou vrtat pořídit motory s prevodovkami s většími otáčkami. Ty motory jsou včetně vlastních prevodovek, původní byly 12v a 12000 otáček za minutu… objednal jsem 12v 35000 otáček za minutu… kompletní motory včetně prevodovek vyměnil, vyzkoušel a slapalo. Vydali jsme se na testovací jízdu… prvních cca 10 minut, žádný problém … autíčko si to pekne mastilo poměrně solidní rychlosti a dobrý… asi po deseti minutách se to zastavilo, vyplo a po 3scca zase rozvitilo a jelo to dal… ovšem po cca 1-3 minutách se problém opakoval. Na voltmetru jsem zaznamenal ze napětí na baterce při sešlápnutí plynu prudce klesá… jasné je to logické, podobne se to chovalo i předním, ( příklad :12,8v - pedál plynu - 12,4v - pustím pedál plynu - 12,7v ) jenže teď to padalo třeba až k 10v, což už je samozřejmě pro tu baterii problém… přeci jen jsem prověřil ještě zapojeni a zjistil jsem, ze ta “jednotka” je úplně varici. Chápu, větší otáčky, větší zátěž, Víc tepla… když to vychladlo, chvilku to zase jezdilo a pak zase… vypllo se to, zhaslo, po chvíli naskocilo, na voltmetru svítilo 12,8v a po par metrech znova… a teď otázka… jak s tím naložit…? Silnější kabeláž? Silnější baterie? Lepší chlazení? Není možné ze ta krabicka to nějakým způsobem nedává? Co třeba ta pojistka ( je tam 10ah myslím), případně nějaká jiná tepelná pojistka? Děkuji za odpovědi

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sirokko
hodnocení

7x

No tyvl... Ta krabička se jmenuje kontrolér a je konstruována a seřízena na ten určitý typ pohonné jednotky a jejích odporových stupňů.. Když tam lojza nabastlí něco jiného "aby to mnělo věčí grády", tak se pak není čemu divit... *zed* KOntrolér má ochranu proti přehřívání a vypne se, podobně jako když spadne systém počítače, když se přehřeje procesor. Ale to neva, lojza tam dá silnější kábly..

sirokko

Lojzek může pokračovat v bastlení například tím způsobem, že tam narve silnější kábly a místo pojistky dá šroub. Pak bude rád, když mu ten kontrolér shoří bez dítěte...

smirek
hodnocení

Není nic lepšího než urážet jiného, ale i tak díky, opět se jen ukazuje krásná česká mentalita …

Pravdu maju chlapci elektrikarski, vyznaju sa. Nemozete napr zobrat Skodu 120, vrazit tam 5 x vykonnejsi motor, zmenit este aj benzin na 100 oktanovy a cudovat sa, preco sa roztrhla prevodovka a zavesy kolies.

 

hodnocení

2x
V podstatě jste si odpověděl sám a máte 2možnosti řešení.
1. Vrátit zpátky původní pohon
2. Pokračovat v přestavbě.
smirek
hodnocení

Děkuji za odpověď

 

kare
hodnocení

2x
Tak místo otáček napište jaký je výkon/příkon. Odpovím Vám sám, v podstatě je 3x větší.
Trochu mimo, ale vůbec nechápu proč stále používáte 2x 6V baterii místo jedné 12V. Je tedy nutné čas od času je nabíjet zvlášť.
smirek
hodnocení

Pouze z důvodu omezeného prostoru, protože jsou tam dvě pozice o velikosti 13x4 Cm … to je jediný duvod

 

111®
hodnocení

2x

myslím si, že tam není běžný motor ale servomotor a ten potřebuje řídící jednotku samozřejmě příslušnou k danému servru.
Pokud to zbastlíte, nedivtte sem že to téměř hoří,tedyže se jednotka odpojuje. Takže rada je : koukněte jaká jednotka k tomu setvru patří..

smirek
hodnocení

Tak nějak jsem si to myslel, jen jsem chtěl znát více názorů. Děkuji za odpověď.

 

smirek
hodnocení

Vyřešeno.
Zapůjčil jsem si od známého jiný “kontroler” ze silnějšího vozítka a je po problému. Děkuji všem, co místo toho aby hned někoho odsoudili, raději přidali svůj názor a radu.
kwacky

Aby si nepřeťěžoval baterii, z hlediska výdže můžeš se pokusit tam dát 12v baterii paralelně ke stávajícím nebo zase dvě 6V v sérii a ke stávajícím paralelně. Zdroj by potom měl být tvrdší a mělo by to šlapat ještě lépe.

V kazdom pripade mate doma bastl s otaznou mierou elektrickej a poziarnej bezpecnosti. Svoje decko by som do toho neposadil. Je tu aj riziko funkcne, je rozdiel, ci dieta nabura do kovoveho plota v 6 km / h alebo 20 km / h. Na odtrhnutie sleziny / zlomene krcne stavce staci celny naraz aj v pomerne malej rychlosti.

smirek
hodnocení

Děkuji Vám za názor.
Druhá baterie tam je, ale úplně z jiného důvodu… nesouvisí s provozem auta.
Bastl… děkuji za posouzení a taky odsouzeni, nevidím důvod s problémem ohledně požáru atd, a už vůbec nevím proč by měl někdo narazet do železného plotu… důvod? Nevím tak nějak, kde se na ploše asfaltove runwaye byvaleho letiště, která je obklopena kolem dokola travnatou plochou, kde není příkop, strom, plot, zábradlí, hangár, proste úplně vůbec nic… tak kde tam mám narazit na železný plot… ale tak stát se muže cokoliv… no nic, taky díky za starost o zdraví a o velmi věcný komentář.

Nejhorší je smrt ze strachu, to se nedají zamáčknout ani oči!

Někteří lidi byť do detailu byť mají třeba i pravdu jsou jako černá kronika... To je pak lepší ani nevycházet ven, ať nikoho nezajede auto a nebo třeba si jít už rovnou lehnout do nemocnice... Co kdyby náhodou přišel infarkt... :(

Zpravidla to jsou lidé kteří se všeho bojí a nikdy nic kloudně nevyřeší... K vůli takovým se tu asi zastavil i vývoj celé společnosti... Říká s etomu alibismus... Co kdyby...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]