Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,prosím o rady od lidí,kteří se danou problematikou zabývají.Jsou originální cd (Casablanca) třeba Kiss a mají slabší uroven basů,další cd (polydor) třeba Nazareth mají basy pořádně osolené.Rozdíl je samozřejmě znát hlavně když poslouchám hudbu s korekcemi na posici 0,nebo zapnu na zesilovači Pure Direct-obejdu korekce.Jelikož mám doma něco přes 700 originálních cd nosičů,tak bych se rád dozvěděl,jestli existuje zařízení,které by se vložilo mezi cd přehrávač( Denon DCD-800NE) a zesilovač(Technics SU-G700E-S) ,mělo by automaticky vyrovnávat uroven nízkých frekvencí-basů na požadovanou uroven.Nějaký nízkofrekvenční modulátor nebo něco podobného.Existuje to?
Děkuji všem za info a tipy
Radim
PS:Je mi jasné,že to zařízení bude softwarové,to žádný hardware na světě automaticky neudělá,ale jaké zařízení použít?
To v žádném případě.Veškerá ucta k práci zvukařů ve studijích.Ale prostě jedno cd basy téměř nemá a druhé trhá přes sloupy vodu ve stupačkách.Každé cd je jiné a mám i origo cd,na kterých je každá skladba jinak "položená" na basech.A jde mi právě o to abych nemusel pořád sahat na korekce.Ani při změně cd,ani při každé skladbě.Hnát to přes wokna je praktický nesmysl.Proto hledám zařízení mezi cdp a zes s možností nastavení automatické urovně nízkých frekvencí.O to štelování nejde,ale je to blbé třeba u origo cd nějakého výběru ,tam jsou basy rozházené jako kráva.Bud jsou přepálené,nebo schází nebo jsou akorát.Vyrovnat je-to je důvod mého dotazu .Jinak-díky za reakci.
Autor zamýšlel?!Zvukař americké legendární skupiny KISS zamýšlel vydávat do světa cd rokovou hudbu znející v nízkých frekvencích jako z mobilu?To snad nemyslíš vážně?Nechci polemizovat o kurvení hudby,ale nejsem jediný,kdo tvrdí,že není cd jako cd.A bavím se pouze o originálních cd.
Ano. Jsou zvukově nevyrovnané a není to jen záměr. Je to celá procedůra od nahrávky až po finál produkt.
Jedině zařadit do signál. cesty vícepásmový (různé úrovně frekv. pásma) kompresor dynamiky + limiter. Jsou hardw. i soft. Je toho celá řada .
Něco o tom:
Multipásmová komprese
nám umožňuje komprimovat jednotlivé složky frekvenčních pásem, aniž by ovlivňovala ostatní. Je tedy lepším řešením než side chain. Proč? Neovlivňuje ostatní nástroje. Pomocí vícepásmové komprese můžeme komprimovat více pásem najednou, každé s jiným nastavením parametrů Attack a Release. Například s citlivou kompresí na vysokých frekvencích můžete vytvořit simulátor analogového pásu. Zvuk se jemně otupuje při vyšších hlasitostech, a tak zahřeje digitálně nahraný materiál. U vokálních stop můžeme například komprimovat spodní pásmo s velice přirozeným efektem. Tento druh komprese najde využití i jako výborný de-esser v pásmu od 3 do 9 kHz s rychlým atakem a střední délkou parametru Release. Frekvenci pro potlačení musíte nastavit podle typu sykavek vokalisty.
Bob Katz ve své knize Mastering Audio uvádí příklad, kdy dokonce pomocí vícepásmové komprese opravil špatné poměry mixu u rapového projektu. "Jednou jsem dostal do ruky mix rapové skladby, kde byly hodně potlačené vokály oproti perkusím a kopáku. Remix nahrávky nebyl možný, takže jsem pozvedl frekvence vokálu a zkomprimoval basovou složku okolo 250 Hz, což pomohlo nahrávce získat zpět jistou vyrovnanost poměru nástrojů. Tento postup nám ale samozřejmě nezajistí plnohodnotný výsledek, jako remix." Bob Katz ještě také uvádí, že většinou nepoužívá více, než dvě pásma najednou, aby dosáhl uspokojivého výsledku.
Prostudujte to na různých vláknech a nabídkách. Konkrétní vám neřeknu. Pořádné studiové jsou ale pěkné pálky. vseprozvuk.cz/...
Jo,jo. Napravovat "zmršené" nahrávky je obtížné a jen tam, kde to opravdu je třeba. Běžně asi nikoliv.
No právě.Je to divné,že americká Casblanca vydala všechny alba legendárních Kiss na nosičích ,které hrají značně bez dynamiky a například australská kapela AC/DC hraje hoooodně na basech,anglická kapela Queen to dle mně má absolutně vše vyvážené.Ale to je osobní pocit.Kouknu na www.vseprozvuk.cz a něco pořídím,protože už mně to sere.Děkuji všem za rady a tipy.Radim
Já sice neznám ani softwarové, ani hardwarové řešení popsaného požadavku, ale aby nakonec výsledek nebyl horší, než aktuální stav, s přínosem jen v té automatice.
Pozn. 1: Proč by to "žádný hardware na světě" neměl zvládnout? SW by měl výhodu tehdy, kdyby si mohl načíst dopředu celou skladbu a tu jako celek vhodně zpracovat. Když to bude dělat v reálném čase, vhodný HW by to samé zvládnul taky. Ale je pravda, že nějaký SW upatlá kdekdo, takže je dostupnější.
Pozn. 2: Úpravy dynamiky vnášejí do zvuku to nejhorší zlo.
doplněno 10.06.21 10:07:
No, než jsem to dopsal, už to nebylo vůbec potřeba posílat (radim3, 10:01).
Reaguji na váš dotaz.Reakce je i pro všechny zůčastněné mé záležitosti S PODĚKOVÁNÍM ZA RADY A INFORMACE.Podařilo se mi spojit telefonicky za pomocí známých se zvukařem v Praze,který dělal nahrávky pro Olympic ,Machálkovou atd.Všechna čest a poděkování,že se semnou vůbec bavil a danou problematiku mi objasnil.To,co jsem chtěl,je z říše snů.Každé cd jsou uši zvukaře a s tím se nehne.Na to,abych upravil ka aždou nahrávku na jednu uroven basů bych potřeboval nejdřív speciální analyzer zvuku s mikrofonami atd,další analyzer šíření zvukových vln v místnosti poslechu a speciální software,který by mi pak následně vyhodnotil uroven nízkých frekvencí a dal je na požadovanou uroven.Takže finančně v hajzlu,prakticky -doba čekání a vyhodnocení pro cd nosič-60 minut.Zlatý potenciometr regulace urovně basů u zesilovače.Nic jiného nezbývá jen vypnout Pure Direct a hrát si s potenciometrem.
Tak asi. Bylo by to složité a v domácích podmínkách amatérsky neřešitelné. Častečně ale kompresor dynamiky (vícepásmový určitě k něčemu bude) a na dynamice basů ubere.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.