Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Může se akumulátor vybíjet úplně skoro do nuly?

Od: jarro odpovědí: 22 změna:
Dobrý den,
dali jsme do staršího elektrického dětského autíčka akumulátor z fotky.
Chtěl bych se zeptat jestli se může úplně vybíjet dokud autíčko jede skoro do nuly nebo je lepší nabíjet ho, když klesne z plných 12.6V třeba na 12.0V?
Je to gelový akumulátor?
Děkuju

Může se akumulátor vybíjet úplně skoro do nuly?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar clas

Ano, urcite pravidelne dobijet. Uplne vybijeni mu zkrati zivotnost, tak jako kazdemu olovenemu akumulatoru.


doplněno 06.05.21 22:01:

Vhodna nabijecka svetkaravanu.cz/...

 

hodnocení

2x

Je to VRLA aku a konkrétně gelový.

Vybíjet do 10V. Pak se zbytečně ničí.

Ponechání ve vybitém stavu mu značně zkracuje životnost.

 

jabraka*
hodnocení

1x

Jsou tu základní elektrochemické záležitosti.Nabitý akumulátor má elektrodyjednak z čistého olova a jednal z oxidu olovičitého.Rozdíl podle polarity.Při vybití se spotřebovává kys sírová,která u vybitého aku mění elektrody na PbSO4 což vytváří nevodivý povrch.Když v tomto stavu zůstanou určitou,ne moc dlouhou dobu,tato vrstva ztratí jemně krystalickou strukturu a již se nabíjením nedá přeměnit do původní struktury.Postupně zvětšuje svůj objem a obě elektrody se deformují,mohou nastat zkraty,Kapacita akumulátoru se značně sníží.

JABRAKA

ladis*

Mluvíte o sulfataci.

Existují nabíječky a nebo samostatné přístroje s funkcí takzvaného desulfátoru. Tedy ten proces se dá zpětně zvrátit, údajně :) Ale trvá to zhruba 14 dní u standartního desulfátoru A s nejistým výsledkem.

Olověný akumulátor vždy dobít co nejdříve

 

hodnocení

1x

Nie, nie je to gelová batéria a ani to nie je trakčná batéria vhodná pre cyklické vybíjanie - skrátite jej životnosť - podľa datasheetu na 250 cyklov. Je to skôr záložná batéria do alarmov, UPS, atď. Na druhej strane, ak ju už máte a nemáte ju kam inam udať, tak ju do autíčka použite.

Najdôležitejšie bude ju hneď po vybití opakovane nabiť, inak sa môže zasulfatovať a o chvíľu bude po nej.

Pod 12 V (napätie na prázdno) ju možno ani nevybijete. Nebude vládať pohnúť motorom.

 

hodnocení

0x

Gelový to není. Můžete ho vybít tak, že autíčko už sotva pojede, ale nesmíte ho nechat delší dobu vybitý - ihned připojit na nabíječku !

Ale je to gelák!

sirokko

@gumidek Já sice anglicky moc neumím, ale pojmu "Sealed rechargeable lead-acid battery" rozumím dobře.

sirokko, no?

Je tam ve formě pasty. Gelu. Si ho někdy rozeber flexou. Nebo "zašplouchej u ucha" - > nic šplouchat nebude.

Dokáže pracovat i v zhůru nohama. Proto se dává do UPS, požárních hlásičů a zabezpečovaček.

Není tam v tekuté podobě.

To jste s Lojzou nikdy neviděli gelák z UPSky?

Je to baterie AGM, čili nasáklé skleněné vlákno, ne gelová. Mnoho lidí si myslí, že AGM baterie jsou gelové!

eshop.micronix.cz/...

Já bych se hádal, že je to gelák. Kyselina se skelným práškem (pasta). Vzhledem k velikosti mini baterky se AGM se skelným rounem používá u velkých baterek do aut.

VRLA se dělí na AGM (rouno) a GEL (prášek) skla absorbentu.

 

hodnocení

0x

Tady si můžete nastudovat o co jde:

eshop.fulgurbattman.cz/...

Jak už je zvykem, je to akumulátor do UPS, ne pro pohon. Takže dostává těžký záhul a životnost nebude nic moc už kvůli tomu, jak je zatěžován.

jarro
hodnocení

Pokud je to akumulátor do UPS, jaký zvolit do elektrického auta - vozítka pro děti? Podle čeho vybírat jaký typ by to měl být?
Díky
Vybírejte "trakční" nebo jinak "pro cyklické vybíjení"; těmto typům nevadí vybití, ale i tak je velmi vhodné je ihned nabíjet...
Třeba zde akumo.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar nonek
Tento záložní zdroj NENÍ vhodný pro použití v elektrických vozících a podobných aplikacích, kde dochází k pravidelnému hlubokému vybití. Do těchto aplikací můžete využít naši nabídku cyklických baterií. Odsud eshop.fulgurbattman.cz/... máte tam odkaz, co vybrat...

 

makk
hodnocení

0x

12V olověný akumulátor je zcela vybitý při napětí 11,8V (nabitý má cca 12,5V). Dalším vybíjením už z něj steně příliš nevyždímete (co měl, už dal) a jen ho ničíte. Pravidelným vybíjením pod 11,8V rapidně klesá kapacita akumulátoru.

 

jarro
hodnocení

Dobrý den, souhlasím s vámi, tento akumulátor není vhodný pro elektrická vozítka, ale jelikož už ho mám, tak ho zatím nechám na dojetí. Pak si koupím ten trakční akumulátor, který můžu hluboce vybíjet.

 

 

hodnocení

0x
avatar bohumil

Jak píší ostatní, je to gelový olověný aku, a není vhodný pro pohon pojízdných prostředků, které jej zatěžují velkými nárazovými proudy. Pro pohon tohoto autíčka bych spíše doporučoval zakoupit na Aliexpressu akupack s Li-Ion články pro napájení motorů. S hodnotou napětí 12 V a ve velikosti této baterie bude mít kapacitu podstatně vyšší a zvládne velké zatížení. A tyto akupacky jsou vybaveny BMS moduly, které automaticky vypnou jak nabíjení, tak i vybíjení, při optimálních provozních hodnotách.

Třeba (namátkově) něco takového (pokud to bude rozměrově vyhovovat):

pl.aliexpress.com/...

 

hodnocení

0x
avatar nonek
Ve skutečnosti ale Li-Ion baterie velikosti 18650 nemůže mít vyšší kapacitu než 3500mAh. Technicky to prostě není možné. Většinou tyto články mívají kapacitu okolo 1800 - 2500 mAh. Existují i články cca 3400 mAh, ale vyšší kapacita je na úkor nižších povolených vybíjecích proudů.
Takže tato baterie z odkazu bohumil nemůže mít deklarovanou kapacitu..podle rozměrů, který udává výrobce, se dovnitř vejde cca 28ks 18650, po 4ks v sérii pro 12V, 28:4 rovná se 7, 7 x 3400mAh se rovná 23800mA; ale nízké vybíjecí proudy... Ve skutečnosti tam budou kolem 2000mAh, takže asi kolem 14000mAh. A 28ks za 34 dolarů? A k tomu elektronika, pouzdro baterie, atd ... skutečnost může být ještě níže... Máte někdo doma baterii s podobnou čínskou kapacitou?
Máme. A tušíte správne...

nonek- uvedl jsem to namátkově jako příklad. Jinak ale k tomu výpočtu. Na nominální hodnotu 12 C je potřeba pouze 3 ks do serie (3x3,7V). A při typově udávané kapacitě 3000 mAh (používám LiitoKala 18650, 3000 mAh s proudem 20A a ty mám osobně testovány a těch 2700-2800 mAh dávají) tak by při jejich 10 ks paralelně těch cca 25-27 Ah byla schopná dát. Takže by jich pak těch 30 ks do toho pouzdra vlezlo.

Jinak souhlas, že definovaná hodnota kapacity nemusí být opravdu přesná, je spočítána rovněž z údajů jednotlivých článků.

A synovi jsme kupovali na čtyřkolku pack 74V, údajně 40Ah. Ve skutečnosti obsahuje 200 ks článků 18650, 10 x paraleně a 20 x do serie. Jeden článek z nich jsem testoval a dal 3300 mAh. Takže skutečnost bude někde kolem 30-35 Ah. Pochopitelně při plném nabití na max. hodnotu napětí která je 84V. Čerpání kapacity rovněž hodně ovlivňuje BMS modul a jeho výrobní nastavení na vypnutí při miimální hodnotě napětí. Pokud dovolí vybití k 3 V (někdy i málo pod), nebo na vyšší hodnotu, tak se pak i liší skutečná kapacita. A ten 12V v odkaze původně i cenově odpovídá a je u něj velká sleva. Pouze je dost drahá doprava. Jinak předpoklad reálné ceny, bez slev, odhaduji kolem 1700 - 2000 Kč. Články stojí kolem 45-50,- Kč, BMS cca 300,- Kč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]