Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
jsem amatér, který si chce pořídit multimetr, co by měl alespoň "auto range", měření kondenzátorů a ideálně možnost měřit velmi nízké ampéry.
Našel jsem UNI-T UT131A hadex.cz/... , ale trochu si nejsem jistý, zda-li změřím třeba 20 µA, protože tohle má snad od 200 µA?
Moc děkuji za informace a doporučení.
Auto range (automatické přepínání rozsahů) je zbytečné, multimetr je o to dražší. Měření kondenzátorů je zbytečné, většinou se dá spolehnout na hodnotu uvedenou na pouzdru. Měření frekvence apod. - zbytečné. Co je ale důležité, je také měření střídavých proudů (AC). Výborná pomůcka je zkoušečka vodivého spoje ("šlus metr", zkratová zkoušečka. Pro někoho je také výhodné měření zesilovacího činitele tranzistorů h21e. a samozřejmě ohmmetr.
Pro takové měření stačí i levné DMM, čím levnější, tím méně funkcí. Dražší mají třeba i teploměr, paměť na maximální hodnotu MAX, minimální MIN a podobné funkce.
Například FK technics M3900 splňuje základní funkce DMM (digitálního multimetru), má veliký dobře viditelný displej a le jeliký jako pádlo, pěkně žlutý, takže na něj v garáži při nabíjení baterie jen tak nešlápnete.
Lepší a dražší mají i robustní pogumovaný kryt. Dobré je mít typ, který má vstup pro větší proudy (např 20 A) jištěný pojistkou, ale je to zbytečné, když si vyrobíte měřicí šňůru s průchozí pojistkou v pouzdru na kabelu.
Dívejte se na technické parametry nabízených multimetrů a do peněženky a vyberete si. Pro začátek stačí i ten levný, pro kutily, svou práci zvládne. Až budete pokročilý, koupíte si lepší.
Souhlas s hostem. Pokud chceš mít jednoduchý a dobrý měřáček na kapacity a polovodiče, je dobrý tester uvedený v odkaze. Pouze je nutné jej zakoupit na Aliexpressu (ale možná jej budou mít i někdo na Aukru). Jestli je běžně u nás na trhu, nevím.