Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přilepení vnitřních dvířek trouby

Od: janak* odpovědí: 26 změna:

Dobrý den,

prosím o radu. Mám horkovzdušnou troubu a její vnitřní dvířka nejsou vyjímatelná, ale bohužel se mi uvolnila. Podařilo se mi je vyjmout... i když to nešlo zrovna lehce, ale systémem "ježka v kleci" jsem je nakonec vytáhla. Očistila jsem je a doufám,že se mi stejným způsobem podaří vrátit zpátky. Potom bych ale potřebovala vědět jak a čím je mám přilepit. Nadaří se mi odmontovat celá dvířka, takže lepit je budu systémem, že je tam vložím a přitáhnu sklo nahoru. Asi to bude chtít nějakou spolehlivou přísavku, která je bude držet až do vytvrdnutí lepila. Taky mi jde o to, jaké lepidlo mám použít, aby vydrželo vysoké teploty. Dívala jsem se na různé diskuze...někdo radí kamnářský tmel, ale hodně lidí ho zatracuje, protože není dělaný na lepení skla, spíše na jiné povrchy. Docela často jsem četla o speciálním silikonu BISON SILICONE HIGH TEMP RED 280 ML nebo o Loctite 5399 - ten je dražší. Je tady někdo, kdo má podobnou zkušenost a mohl by mi poradit?

PS: nestojím o rady, že mám práci radši svěřit odborníkovi a nebo,že se do toho ženská sama nemá pouštět. Myslím, že to opravit půjde a potřebuji jen zvolit nejvhodnější materiál, aby to vydrželo a aby trouba byla bezpečná.

Díky za odpověd.

Jana


Přilepení vnitřních dvířek trouby
Přilepení vnitřních dvířek trouby #2
Přilepení vnitřních dvířek trouby #3

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Moje rada je tato: To co někdo dokázal smontovat, tak to musí jít i rozmontovat.

Hledej šroubky, které dveře trouby drží pohromadě. Nahoře musí být nějaké madlo na otevření dvířek - jeho šroubky většinou drží staženéou horní část. Ve spodní části můžou být šroubky můžou být šroubky zespodu tak, aby nebyly normáně vidět.

Až šroubky povolíš a odmontuješ přední část dveří, tak se můžeš podívat jak a jestli tam sklo bylo nějak přilepené. A podle toho tam nasadíš sklo zpátky a nebo je případně budeš lepit.

(Kdyby tam to sklo bylo od výrobce přilepené, tak je ven nedostaneš. Silikon drží tak, že bys pokroutila rám dvířek nebo by prasklo sklo a silikon by pořád držel.)

 

hodnocení

2x
avatar nonek

Mám horkovzdušnou troubu...jakou? Typ, výrobce...pak lze rozumně pomoci

janak*
hodnocení

Electrolux EOB53100X

zbozi.cz/...

 

hodnocení

1x
avatar nonek

Čtěte od strany 42, hlavně pak str. 44; (stáhněte si v pdf)

Skleněná výplň dveří trouby
Dveře trouby jsou vybaveny dvěma na
sobě položenými skleněnými tabulemi.
Vnitřní sklo je možné při čištění odstranit.

Takže NELEPIT! Hlavně stačí číst návod..


doplněno 31.03.21 18:02:

Tady návod pro EOB 53004, slovensky, špatně se otevíral, ale jde...je to podobné, od str. 46..taky dva skla...


doplněno 31.03.21 18:05:

Tak jsem vyhledal "zbytečnost"...snad typ najdete...

janak*
hodnocení

Napsala jsem špatné číslo, to je moje chyba. Návod už dávno nemám, protože je to stará trouba. Hledala jsem jí na netu podle obrázku...a našlo mi to tohle...ale když to teď zpětně vyhledávám, vyjede mi jiný obrázek. Ta moje bude asi Electrolux EOB 53004 X...tak ne...opět vyjede něco jiného, než mám já...i když mi to původně najde jiný obrázek...už nevím, jak to hledat. Musela bych vymontovat troubu z linky a vytáhnout jí, tam to číslo určitě bude

janak*
hodnocení

Omlouvám se, že jste kvůli mně hledal zbytečně...Já hledala obrázek a vyjelo mi toto číslo...ale zpětně pod tím číslem vyjel jiný obrázek. Přikládám foto trouby i detail otevřených dvířek, kde je vidět, že žádný výsuvný mechanismus není.

Dejte podrobnější foto pantů...ve větším měřítku...zvenku, zevnitř...

janak*
31.03.21 18:34
hodnocení

Přilepení vnitřních dvířek trouby #4
Přilepení vnitřních dvířek trouby #5
Přilepení vnitřních dvířek trouby #6

Zkuste zvednout páčku (nahoru a k sobě), označenou šipkou při plně otevřených dveřích, pak zavřete dvířka po první zarážku, cca 45stupňů a následně zkuste dvířka vytáhnout ve vodorovném směru...u Gorenje to tak funguje...

janak*
31.03.21 18:49
hodnocení

Jdu na to

31.03.21 18:50

A obrázek

Přilepení vnitřních dvířek trouby #7
janak*
hodnocení

Nejde to, není tam žádná páčka. K pantům se prostě nedá dostat. Jsou tam z boku maličké šrouby s hvězdičkou...ale nejde se k nim dostat, není tam žádné místo na šroubovák. A dvířka fakt byly původně přilepené, bylo to vidět, když vypadly...takže zbývá opravdu jen je vlepit zpátky a to tak, že to vnitřní sklo budu muset při tom tvrdnutí nějak udržovat nahoře.Takže zbývá jen vymyslet jak a najít vhodné lepidlo...

Dal jsem tam obrázek, sice malý...vlevo vedle šipky je čep, okolo kterého se otáčí ta západka; poprvé to jde těžko, zkuste zapáčit, zvednout u stěny trouby směrem nahoru, třeba plochým šroubovákem...taky jsem poprvé tápal

Zarážka má u vás trošku jiný tvar, ale jako vzor musí stačit

Přilepení vnitřních dvířek trouby #8
janak*
hodnocení

Děkuji za Vaši trpělivost...stále mi to nešlo, tak jsem rozmontovala troubu a vytáhla ji z linky a objevila jsem číslo:

EOB 53003 X, stáhla jsem si návod a pokusím jet podle něj...snad to vyjde...jen už teď vím, že stejně budu muset řešit těsnění, které bylo zpuchřelé a já jsem ho odstranila, protože, když dvířka vypadly, část těsnění zůstala na nich a část na kovové kostře uvnitř trouby. Ale to by snad neměl být problém. V návodu teda píšou, že pro těsnění se mám obrátit na autorizovaný servis...ale to je přesně to co jsem nechtěla...dát 2000 jen za to, že někdo přijede a další prachy za to, že se na to podívá a vymění těsnění. Uvidím, jestli se mi podaří se dostat dovnitř s jak to tam vypadá...zatím každopádně díky za ochotu a za rady...


janak*
hodnocení

Jupííííí, ...teď to ještě slepit, dát těsnění a pak vrátit zpátky. Byl to boj, díky za pomoc :)

Přilepení vnitřních dvířek trouby #9

Poptejte třeba zde, ale musíte znát typové číslo trouby, nejlépe foto štítku a poptat...případně Elny...a ještě asi pro vás nejlepší Mamlux

Tie poistky tam máte! Značne špinavé... :) Podoberte ich šroubovákom a komplet vyklopte na oboch pantoch. Zavrite opatrne dvierka. Zostanú Vám v ruke. Vyháknu sa pri zatváraní z trúby.
Přilepení vnitřních dvířek trouby #10
Přilepení vnitřních dvířek trouby #11
Kým to pre Vás nafotím, už to máte vonku :) Pravda, stihol som popri tom aj druhú večeru...
janak*
hodnocení

Děkuji za ochotu a za nafocení. Psala jsem odpověď už včera, ale koukám, že se nezobrazila, tak píšu ještě jednou. Díky :)

 

 

hodnocení

0x
avatar kimba

Dvířka je třeba rozdělat tak, že oddělíte vnější bílý plech od toho vnitřního černého. Z dané fotky není vidět, kde jsou příslušné šrouby, obvykle bývají z vnitřku pod madlem a v rozích - viz rada od @colombo. Po oddělení plechů tam ve vodorovné poloze dvířek vložíte sklo (zapadne mezi výlisky/kolíky) a dvířka opět sešroubujete. Určitě není nutné cokoliv lepit. Trváte-li přesto na tepelně odolném lepidlu, tak se podívejte sem.

janak*
hodnocení

zapomněla jsem napsat, že ta dvířka původně přilepená byla, takže je potřebuju uvést do původního stavu.

A boli naozaj prilepené lepidlom alebo len zlepené spečenou mastnotou? Ak naozaj lepidlom (čo mi úplne nesedí) a nezoženiete niečo priamo zo servisu, tak by som použil napr. vysokoteplotný silikón. Pokiaľ nemáte pyrolitickú trúbu, je v podstate jedno, akú značku silikónu. Snáď všetky vydržia dlhodobo 260-270 °C. Ale atest pre styk s potravinami aj tak asi nebude mať ani jeden z bežne dostupných.
janak*
hodnocení

Ano byly přilepené lepidlem, ne mastnotou. Bylo tam i nějaké těsnění, které už taky nebylo dobré, tak jsem všechno seškrábala škrabkou. Rozebrat pravděpodobně půjdou...nějak to smontovat taky asi museli, ale nevím jak, všude kolem je to oplechované a nemůžu se k tomu dostat. Žádné šrouby ani nýty na povrchu nejsou. Možna je ta celá kovová konstrukce taky přilepená k těm vnějším dvířkům.

 

hodnocení

0x

Opravoval jsem dceři novou troubu, které při dodání rozbili dvířka. Podařilo se mi domluvit výraznou slevu, tak si ji nechala a já vyměnil to rozbité sklo. A to sklo bylo přilepené. Takže máte pravdu a pokud to bylo přilepené, určitě sklo opět dejte na tmel. Vím, že mě doporučili ( možná dokonce byl i v nabídce, to už nevím ) Loctite , tady jsem vám něco našel lepidla-loctite.cz/...

janak*
hodnocení

Díky moc...taky vím, že bylo přilepené a navíc jsem musela strhnout i těsnění...ale pořád se mi nedaří se dostat dovnitř. Teď mám návod, který by měl být přesně k tomuhle typu...a pokusím se o to ještě jednou

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]