Nejste přihlášen/a.
Zákazník nemá nárok na fakturu, za kterou jste nakoupil. Pokud chce zákazník doklad na materiál, vystavte mu svoji fakturu na materiál, s patřičnou přirážkou. Pokud se to zákazníkovi nelíbí, tak ať si zadel políbí...
A ano, zákazník má nárok neplatit celkovou zakázku před dokončením. Vy zase máte právo po dodání materiálu si za něj vzít zálohu na zakázku dle vaší ceny...
Já bych s tím problém neměl. Dělám v hodinovce a je mi jedno,co dělám,jestli jedu pro materiál,uklízím anebo tahám káble. Doklad od materiálu dávám vždy zákazníkovi,na matroši nevydělávám... Materiál mi proplatí podle dokladů a fakturuji pouze hodiny. Má to své výhody...
se divím, že ještě podnikáš...já v hodinovce neplatím...pěkně úkolem nebo od metru...je to víc motivační
krtek6: Ano, hodinovka je úplná pitomost. Může být sice nějaká vyjímka (kterých ale není moc), ale v drtivé většině případů je samozřejmě lepší úkol (a to pro obě strany).
U klasických stavebních prací (a leketriku bych do nich počítal také) se většinou neúčtuje materiál a práce zvlášť.
Pokud je zpracovaný položkový rozpočet stavby, dá se sice udělat dvěma způsoby (pokud má být materiál více "zdůrazněn" a alespoň část ho má být vyčíslena zvlášť, je rozpočet o dost pracnější), ale zpravidla se používajíc položky, které kombinují materiál i práci.
Zákazníkovi může být ukradené, co stojí materiál (při dodržení požadovaných specifikací), ale zajímá ho kompletní cena díla.
Pokud rozpočty neumíte dělat, je to trochu problém...
Zakaznika nema co zaujimat moja tvorba cien. Dostane ponuku a bud berie alebo nech si zhana ineho majstra. Este taka otazka : vy ste vyrobca rozvadzaca a date tam vyrobny stitok? Poznate zakony v CR tykajuce sa rozvadzacov?
Neviem si to predstavit napr u stolara : zakaznik dostane ponuku na co ja viem kuchynsku linku a nevidim dovod, aby videl blocky / faktury za polozky ako zasuvkove vysuvy, porez materialu atd On plati koncovu cenu a ma v tom pracu aj material. Na uvod zlozi zalohu.
Tento pripad totiz posobi ako nejaka cernota na ruku bez papierov.
Co když chce zákazník doklad od materiálu?*** Doklad chce za co? Za ten rozvaděč a jističe? Ten doklad mít určitě nemůžete, páč to máte na dodák, a fakturu Vám elektroprodejce dává jednou za měsíc, až dva.
To z materiálu nemůžu mít vůbec nic?***jistěže můžete mít zisk, páč taky musíte pro to dojet, vystát ve velkobchodu frontu. Jistě mu vyůčtujete i přesun materiálu a podobné..
Materiál odhadnete a předložíte mu zálohovou fakturu, páč tu orginál od dodavatele má přeci již Váš účetní.
Vy jste mu nedělal nabídku ceny, za kolik to vše uděláte?
Nemohou mi ve velkoobchodu vystavit doklad jako za maloobchod, abych ho mohl zákazníkovi dát za materiál?
Jako že vystaví jeden doklad za hotové na velkoobchod, odešlou EET, a pak to předělají na doklad pro maloobchod, za vyšší cenuu? Už to cítíte, že to nejde.
Musíte se se zákazníkem nějak dohodnout.
Doklad byste mu měl dát podle mě hlavně kvůli záruce. Záruka je jak na to zboží, tak i na Vaši práci. Když se mu jističe porouchají, potřebuje mít v ruce papír, aby to měl jak reklamovat.
Jinak mu můžete říct, že si může materiál nakoupit i sám. Jsou asi tedy dvě možnosti. Buď si můžete za materiál také něco přidat, zákazník by to měl pochopit. Nebo to chápe tak, že zaplatí materiál tolik, co jste platil vy a to, že jste to obstaral, si vy "natáhnete" za práci, obstarání materiálu je také práce. Záleží jak to kdo chápe.
Jednoducho : zakaznik vola "nefunguje". Pridem, urobim diagnostiku = vadny istic, zoberiem ho na reklamaciu do velkoobchodu a vymenim. Zakaznik sa v tomto pripade "vyhradeneho elektrickeho zariadenia" ani nesmie hrabat v rozvadzaci, on dostava hotove dielo, blocky nepotrebuje, tie mam ja. Rucim ja ako remeselnik. Je na mne, aby som v cene, ktoru si uctujem, mal aj mozne naklady s reklamaciami. Istic mi sice vymenia zadarmo, ale mam stratu casu a dopravne naklady.
Teď mi popište situaci, kdy na jistič bude záruka 2 roky, řemeslník rok po udělané zakázce zemře a já nemám nic v ruce...u koho mám pak reklamovat, když už není u koho? Nebo když si řemeslník vzpomene po 1 roce, co mi to udělá, přerušit živnost a už nepodníká?
kubo, zrovna tak, jako když si koupíte kolo, hrnec, váhu, a spoustu jiných věci. Když firma zanikne, nemáte komu reklamovat.
jak muze nekdo neco reklamovat kdyz mu doda material, tzn, zakaznik si koupi material, on mu udela praci, reklamovat nema co ani za 3 dny, reklamuj tam kde sis koupil material
mohl by reklamovat akorat praci, v tomhle pripade jde o fusku, takze nema zadnou zaruku, pokud remeslnik nebude chtit
Zákazník obvykle u slušné firmy vyžaduje fakturu.Měla by obsahova rozpis spotřebovaného materiálu bez DPH,na konci ještě DPH a dle smlouvy podle normy práce také časovou nebo úkolovou mzdu.Přidat mohu také za režii.
JABRAKA
Zlatá stará dobrá Kovoslužba. Při opravě televizoru servisní technik dal zákazníkovi vyúčtování, kde byla cena materiálu, i jednotlivých odporů za korunu, servisní úkony podle ceníku (otevření, zjištění závady, oprava, vyčištění, zavření televizoru), k tomu i cena do dopravu, ve velkých městech paušál.
Šlo to a jde to i dnes. V dobrém servisu domácích spotřebičů nebo dobrém autoservisu zákazník dostane podrobné vyúčtování s cenou materiálu, plus DPH, cenu práce podle hodinové sazby, kterou si může zkontrolovat, případně dopravu, vyúčtování do poslední koruny včetně dph a k tomu záruku na provedenou práci i materiál.
Tohle může dělat slušný elektrikář a ne plácnou cenu takovou, aby se zákazník ještě nelekl a nekroutil se, že je to moc, jen aby se zahojil na tom, že kvůili koronaviru má méně zakázek a tak to dohání vyšší cenou.
hoste,
vyúčtování s cenou materiálu
ale to se děje i dnes, ale zde se bavíme o té ceně, zdali za tu, co to koupil, nebo cenu, jakou uznám za vhodné.
příklad, filtr w940/21, na internetu ho koupíte
já mám na faktuře 358 bez daně. Tak mám sdělit servisu, že ho za ty peníze nechci a mám si jít koupit jinam? Nebo mě má servis doložit doklad, za kolik to koupil on?
O tomto je polemika, nikoliv o Kovoslužbě z totality, kdy ceny stanovoval Federální cenový úřad
Milane pokud filtr jde běžně koupit za 130,- a servis nechce 200 ale 400, , tak na tobě rejžuje a takovýho bych poslal do háje (pokud to nekompenzuje levnou prací). A nebýt e-shopů, tak bys na to nepřišel jak tě bere na hůl.. Servis jen připlácí za rozvoz několikrát denně, ale zase má množstevní slevu, tak nákupku bude mít podobnou těm 130,- možná něco málo navíc max. 150,-, objednání dílů mu zabere 10 minut, takže 200,- za filtr je tak akorát.. Nevadilo by mi, když si řekne víc za práci, ale přihodit si 150% k dílu a dělat že to je v pohodě už je trochu moc. A u spojkový sady objednává hodinu a čistý zisk za tu hodinu má klidně 5k, to je už "trošku moc", to nemá ani chirurg.. S marží za díly to přehánějí vic než dost, ale lidi platí tak proč by přestali...
Ale to neni případ tazatele, že by k materiálu přihodil "jednou tolik" nákupka 5k vyúčtuje 10 (jak ten filtr)..
To byla oprava a servis VZV vozíku, vzal jsem jen první položku z faktury.
Jistě, můžu vybrat jiný servis, který bude jezdit na zavolání, když budu volat.
Dobrý servis si dá příplatek za rychlou dostupnost, ale nebude tě takhle natahovat na dílech.. Umim ocenit a zaplatit kvalitní práci, ale nemám rád rejžování. Nakoupit za stovku a za 300 prodat je na úrovni lichvy.. A jak píšeš je to jen jen první položka v dílech, jak toho je víc tak to naskáče. Hrajou na to že většině lidí nic moc jiného nezbývá, - chceš jezdit tak zaplatíš..
S tématem to nesouvisí tak snad nevadí, přidám vlastní zkušenost. V práci objednáváme baterky do firmy které od nás vycházejí cca 200kč, chlap co to objednává říká že výrobce toho stroje na kterej to je jim tu baterku prodává za 1400 i když je to úplně ta stejná..
tady zas nekdo nechape co je obchod, je proste nabidka, poptavka, nikdo nikoho nenuti aby chodil tam nebo tam, kazdy ma pravo se rozhodnout
kolega ma velkou firmu na doplnky k mobilum, treba takovy obal kupuje v cine za 25,-, ma odberatele jako o2, vodafone a dalsi velke firmy, jim to proda za 200,-, oni ho prodavaji za 399,-, kde je problem? nikde , proc by to prodavali koncovemu zakaznikovi za 60,- kdyz to koupi i za 399,- a kupovat se to bude kdyz od neho ti velci berou zbozi za stovky tisic mesicne
strasne se mi libi jak je kazdy chytry pokud jde o cizi praci a zisky, pokud by ale jemu v praci sahli na penize, tak se muze posrat
Považuju to za nemorální. Nejvíc by neměl dostat překupník kterej to jen vezme a předá, ale pikolík kterej stojí u mašiny ve výrobě. Podobně řemeslník nemá mít vejvar na dílech, ale na kvalitní práci. bohužel obecně 90% řemeslníků na dílech rejžuje, práci taky levnou nemaj a ještě to ojebou nebo to ani neumí - prostě jedou snadný prachy bez práce. Je to obchod a nabídka poptávka, ale často spíš zneužití nedostatku řemeslníků a spíš vydírání - chceš něco tak plať nebo si buď bez auta/ pračky/ vody/ atd atd.
pokud to delas jako fusky tak je to tvoje vec, pokud se tim zivis tak muze byt zakaznikovi jedno za kolik nakupujes, rekni mu celkovou cenu, pripadne mu rekni material tolik, prace tolik a nazdar ( pokud chce ucet tak mu ho napis a rozepis mu to, ale urcite ne tvoje nakupni ceny )
dej mu cenovou nabidku, bud chce nebo si muze hledat nekoho jineho, ten mu treba rekne i jak casto si meni trenky
dneska jsou lide ruzni a snazi se s kazdym nejak vyjebat, tak pozor at na to nedoplacis. musis vedet cenu svych sluzeb a zadne ustupky
Přeci nebudete zákazníkovi vykazovat každý jistič a každý kousek drátu. Řeknete, že cena rozvaděče je XX.-Kč, on když chce, tak si to poptá u několika elektrikářů a vybere si nejlevnější. Tak to dělají nejen elektrikáři pokud vím. Některému zákazníkovi se to možná nelíbí, ale je třeba si uvědomit, že nabídku dělá zadarmo a nemůže s každou nabídkou strávit celý den.
Tak ono není výjimkou sleva z ceníkové ceny třeba 30%. Takže to, co tak zvaný zákazník z ulice koupí za 100.- , má živnostník za 70.- a zákazníkovi to účtuje za 100.- . Takže pokud známý koupí za 70.- a účtuje vám 77.- , tak je opravdu na vás "hodný". Ono opravdu pro to musí dojet, zaplatí za zaúčtování dokladu...
Z materiálu můžeš mít zisk kolik chceš klidně tisíce procent navíc nebo taky nic, záleží jen na tobě (a na zákazníkovi jestli kývne nebo ne).
Materiál při dodání, práce až bude hotová - to je normální, chrání se tím obě strany. Jak řemeslník aby nenechal nezaplacený materál u zákazníka, tak zákazník aby nedal prachy za práci a řemeslník pak už nepřijde..
Rozepiš mu cenu za materiál a cenu za práci, tvoje faktury mu ukazovat nemusíš. Nebo řekni tolik byla nákupka a tolik za objednání, dovoz, návrh jaký materiál.. Když nesouhlasí tak může hledat jiného.
Tak mu jasně řekni že tvůj čas neni zdarma a to navíc je za seznam co koupit a samotný nákup. Buď bere nebo ne, nejsi dobročinná společnost. Nebo mu dej seznam a ať to nakoupí sám (aspoň nebudeš muset do krámu).
Přepočítává - může být šetrný, nebo nemá moc peněz a musí šetřit každou korunu.. Cena je ale o dohodě, nesouhlasí nedělám... Vědomě naslibovat za levno a pak přijít s příplatkem je podraz, to předpokládám neděláš.
presne tak , rekni mu dopredu bude to stat tolik a tolik a bud chce nebo ne, ono se taky muze stat ze nakoupis material a on pak zacne vymyslet s cenou a ze ma levnejsiho elektrikare a bla bla bla , dneska je vycuranku hodne
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.