Nejste přihlášen/a.
zbytecne se nervujete, prodavala jste starou mycku, je jedno jestli rok nebo deset, za smesnou cenu 2000,-, poslal bych pani do zadni casti tela s tim, ze ten jeji opravar si muze tvrdit co chce, nejspis nejaky jeji znamy co si chteji prilepsit na vanoce
pokud prodavam neco pres inzerat, tak popisu stav, pokud je to v zaruce tak prilozim zarucak, pokud neni v zaruce tak mu dam "zaruku" akorat na vyzkouseni ( v pripade problemu bych to resil ) , ale jestli se neco rozsype po mesici to uz me nezajima, takze klidne ji poslete do te zadni casti tela a zablokujte ji
Paní bych oznámil, že si myčku koupila na inzerát, takže teď je její problém co s porouchanou myčku udělá.
Pokud se myčky chce zbavit, tak ať si podá inzerát.
Určitě kupovala za podstatně nižší cenu, než je cena nové myčky. Pokud chtěla nové zboží, tak měla nakupovat za jiné peníze v obchodě.
Vyhrožování soudem se dneska stalo docela moderním. Jako by soudci seděli čekali na takové podání.
Miri, myslím, že to na vás jen zkouší, a ten opravář to buď špatně pochopil, nebo je na straně té paní, bohužel.
Prodal jsem taky přes bazar několik podobných věcí, co vy, a opravdu nevím o tom, že byste byla povinna poskytnout nějakou záruku. Jak jsem psal, jste obyčejná soukromá osoba, ona taky, spotřebitel, nejste nějaká prodejna, která provádí repase myček a na ně dává nějakou záruku. Vy prodáváte zcela bez záruky. Ale směrodatné je, co bylo přesně v tom inzerátu, co jste si domluvily.
Že elektronika odešla po 10 letech, to je přeci taky zcela normální. Ať je paní ráda. Dneska elektroniky často odcházejí do dvou let hned po záruce. Pokud se věci používají, je logické, že něco odejde, něco se opotřebuje. Paní s tím musí počítat, když si koupila takovéto zboží.
Za mě, nereagovat, jen to na vás zkouší, jestli se v tom vyznáte.
Nepíšete, jak přesně zněl ten váš inzerát.
Pokud si paní pořizovala myčku poprvé a neumí s ní pracovat, byla její chyba, že si koupila použitou, ale za to vy nemůžete, to byla její svobodná volba. Bazarové zboží je určené spíš pro lidi, kteří s ním umí pracovat a hlavně si ho umí opravit, když se vyskytnou nějaké závady, což je logické, když se jedná o použité věci.
Paní si měla při koupi myčku prohlédnout, ale to jste jí předpokládám umožnila. U inzerátů tohoto typu výslovně píšu, že prodej je bez záruky, jinými slovy na riziko kupujícího. Taky jde samozřejmě o cenu a značku. Ale pokud jste prodala na normální sníženou cenu úměrnou stáří myčky, tak bych to dál neřešil. Je to riziko kupujícího. Použité zboží se může porouchat den po prodeji, může sloužit půl roku, rok, s dobrou údržbou může sloužit třeba dalších 10 let. Ale je to riziko, jakmile už je to použité a bez zákonné záruky. Paní si musí promyslet, zda toto riziko chce podstupovat, aby ušetřila nějaké peníze z ceny nové myčky, zvlášť když tomu zjevně nerozumí...
Paní bych nějak slušně vysvětlil, že pokud s myčkou neumí a teprve se s ní učí pracovat, měla si koupit novou v obchodě za normální cenu s veškerým servisem. Pokud už zvolila ten způsob, který zvolila, tak si buď může zafinancovat toho opraváře, nebo myčku vyhodit do sběru, případně ji prodat sama stejným stylem, jako jste prodala vy, třeba na díly, tím získá snad nějaké peníze nazpět.
Stáří (rok výroby) je jedna věc, druhá věc je používání. Ano, pračka může být dle roku výroby stará 10 let, ale používána mohla být jen těch 5 let, jak píšete. Na tom není nic divného.
Pokud jste s paní komunikovala mailem, zjistěte si ve zprávách, na čem přesně jste se domluvily. Vždy je lepší se domluvit mailem, kde máte i důkaz, na rozdíl od telefonu. Pokud paní bude dál urgovat, dál to neřešte. Telefon nezvedejte, nereagujte. Vaše starost to není, samozřejmě je třeba uvést pravdivé údaje, ale jinak to pro vás končí.
No, jak jsem psal, paní měla využít možnosti ukázky provozu myčky u vás doma, pokud ještě stála na místě, pokud jej nevyužila, tak je to jiná věc, mohla třeba jeden den přijít se podívat a druhý den si ji až odvézt, ale se stavem myčky seznámena vizuálně jistě byla. Dále nerozumím tomu, proč myčku zapojovali až po 14 dnech a nezapojili ji hned po příjezdu domů, no to je jiná věc, tyto věci je lepší vyzkoušet hned. Další věc je, že mohli myčku poškodit při stěhování od Vás, při nakládce do auta, cestou autem (špatné uchycení), při vykládce doma. Nevím teď přesně, jak u myček, ale u praček jsou speciální zarážky, které se tam mají namontovat, při každém transportu, kdykoli se s pračkou manipuluje. Pokud vy už je nemáte, měla si je asi zajistit paní, případně to vyřešit i nějak jinak.
Celkově mi to prostě přijde, že ona jednak nemá zkušenost, něco i zanedbali a teď se snaží svoji chybu hodit na vás. To je všechno.
Prokazovat případně by musela ona. Vám podle mě stačí, pokud máte doma někoho, kdo Vám dosvědčí, že u vás myčka plně fungovala a že do okamžiku, kdy jim byla předána (do stěhování) byla v pořádku. Jestli zanedbali přepravu, tak je to na nich, jejich problém.
Co se týče stáří, tak pokud bylo upřesněno, tak se snad rozumí samo sebou, že věc není nová, je použitá, vzhledem ke stáří v zákonné záruce není, má běžné opotřebení a dál platí už to, co jsem psal - na riziko kupujícího.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.