Nejste přihlášen/a.
No moznosti jsou velmi omezene a hlavne zalezi, o kolik se ty otacky maji snizit..
Bud ten zmineny frekvencni menic, kdy je ale problemem ruzny jalovy odpor (reaktance) kondenzatoru pri ruzne frekvenci a tedy je vysledkem zmena protekajiciho proudu pomocnou fazi.
Cim nizsi budou otacky, tim vyssi bude jalovy odpor kondenzatoru a tim nizsi bude proud v pomocne fazi, az se motor pri synchronnich otackach zastavi zcela.
Kvuli snizeni proudu v pomocne vetvi bude beh motoru ne uplne hladky a bude se samozrejme snizovat i momentova zatizitelnost.
-
Dalsi moznosti muze byt snizovani napeti pomoci tyrystoru, ktery orizne vrsek sinusoidy, kdy nedojde k primemu snizeni otacek, ale snizeni pod zatizenim - zvysi se skluz motoru. Problemem zde muze byt nedostatecne chlazeni motoru nutne kvuli zvysenemu proudovemu odberu (kvuli skluzu). Hrozi spaleni motoru.
-
Oboje rizeni by ale melo byt v urcitem, velmi omezenem pasmu otacek mozne.
Pokud neco zkouset, tak spise to frekvencni rizeni, pac tim si motor neznicite.
-
Idealni by bylo bud motor zapojit na 3 faze a ridit frekvencne, nebo pouzit jiny, nebo nejlepe pridat prevodovku s prevodem na pozadovanou rychlost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.