Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zahřívání vodiče

Od: c0pi odpovědí: 18 změna:
Zdravím,
Jsem laik a moc se v tom nevyznám , ale mam čerpadlo na naftu které je na 12V 432W a 40A pro připojení k autobaterii za chodu motoru aby se baterie nevybila. Problém je v tom ze se hrozně zahřívá +kontakt, až mi to roztavilo krabičku i s pojistkou. Když tam dam 50A pojistku, tak mi to vypaluje vypínač který je ale bohužel jen na 20A. Potřebuji vědět proč a co to způsobuje, popřípadě jak tomu zamezit nebo aspoň zmírnit to přehřívání kabelu. Čerpadlo samo o sobě se nezahřívá. Díky za radu

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

Krokosvorky vyhovují, ale ty kabelová očka v pojistkovém pouzdru dělalo prase? Zaoxidované, špatně nakrimpované a špinavý dotek na plechovou pojistku.

Pouzdro od MTA poznám.

Takže ustřihni to pojistkové pouzdro z obou stran. Velmi ostré štípačky a aby po odholení byla vidět čistá měď! Musí se to lesknout jak zlato. Je to důležité u tak velkých proudů.

Pak nakrimpuj tyto oka. e1.cz/...

e1.cz/...

e1.cz/...

Spínač kup tento

vselektro.eu/...

Pojistku dej 50A

Tohle pouzdro

autio.cz/...

(možná se vleze do té krabičky s odpínačem)

A znovu připoj krokodýly.

Pamatuj, že pojistka musí být skoro hned u červeného + krokodýla (ideálně u tebe tak na 30cm kusu), aby jistila ten kabel, kdyby se prodřel.

Ten spínač, co si vyfotil je na 20A ale při 125V střídavých. Stejnosměrné napětí snese jen 4A. Pak ho spaluje oblouk... Už NIKDY!

c0pi
hodnocení

Moc díky za popis, jen trošku nevim jestli myslíš ty kabely az od baterky pres vypínač a pojistku k cerpadlu nebo jen od baterky ke krokodylum jelikoz nevim jak to pak napojit u toho vypínače. Viz foto.
Zahřívání vodiče

To co jsi vyfotil je vše nepoužitelné. Krom krokodýlů a čerpadla.

Udělej to takto:

Staré krokodýly - 30cm - pojistka- dejme tomu 5m kabeláže - čerpadlo

+ -----O------------------------------------------------------M