Nejste přihlášen/a.
Kompresoru NENÍ jedno jakým směrem se otáčí. Když už vynecháme šroubáky, které se nesmí točit obráceně, tak ani pístové kompresory na vzduch se nesmí točit obráceně proto, že mazání na klice i ojnici je konstruováno tak, že maže správně jen při správném smyslu otáčení. Prostě jinak se kompresor zadře (řešil jsem už několikrát).
Nicméně - toto není vzduchový kompresor, jde o přebastlený kompresor z průmyslového chlazení a to letitý. -přesně tentýž jsme měl za své VZS v proviantním skladu - takže vím, že byl pravotočivý.
no motory jsou pravotočivé pokud není speciální, takže řemenice na spodním obrázku pojede horem od motoru, ke kompresoru
Když stojíte za kompresorem - kompresor a pak teprve setrvačník tak otáčky doleva ,nemám teď čas rozepisovat proč - přidám třeba večer - púl života jsem opravoval a jinou chlaďařinu.
tak doplním - (snad vzpomenu přesně ) -je to kompresor který vyráběla NDR - řady Schaferstein LF180 ,90,60,35 a asi25, pro chladírenské využití nejvíce pro freony řadyF12 .Používaly se do různých průmyslových zařízení namátkou chladírny, mrazírny, boxy ,pulty,vitriny , zmrzlinové stroje i kontinuální , atd.
Otáčky jak jsem popsal byly z důvodu -1)propelery (vrtule) byly konstruovány tak aby hnaly chladící vzduch na kondenzátor (srážník který na foto není a mohlo v něm kondenzovat chladivo)
2)hlavně kvůli ucpávce hřídele (měch s pružinou , protikroužkem s guferem) a pokud by se točil opačně proti vinutí pružiny ta by měla snahu roztahovat se, více tlačit na okroužek a bronzové ložisko a docházelo by k rychlejšímu opotřebení , úniku chladiva a pak i oleje atd.
S mazáním otáčky nesouvisí - olej se roztřikoval klasicky otáčkami hřídele , freon má tu vlastnost že unáší určitou část oleje sebou
Myslím že na fotce je ten největší co v této řadě vyráběli Lf180 a u těch byla nejčastější velká vada že se ta hřídel co jde ke setrvačníku ulomila , z důvodu vad materiálu ,-slabé hřídele vůči váze setrváku , a tak dejte pozor ať nepřešponujete řemeny jinak to ulítne raz dva.
Už k tomu jen dodám že tenkrát nebyly náhradní díly třeba týdny , chladírny stály no neskutečný opruz někdy, a flekovalo se to jak se dalo -ale to bylo skoro se vším.
Uf končím.
Vem nafukovací balónek nebo třeba chirurgickou rukavici a přilep ji na výtlak kompresoru. Pak otáčej řemenicí na jednu stranu a uvidíš jestli se balónek nafunuje. Pak otáčej řemenicí na opačnou stranu a zase uvidíš jestli se balónek nafukuje.
Pokud se při obou směrech otáčení balónek nafukuje, tak na směru otáčení nezáleží.
A dávej pozor, ať se ti nedostanou prsty pod řemeny.
Poprosil bych pana tomase11 o radu. Získal jsem od kamaráda tento kompresor, je po jeho dědovi a byl dlouho uložený v dílně ve skříni. Chtěl bych ho vyměnit na svém pojízdném kompresoru domácí výroby za ten, co tam byl původně a který je poškozený - z autobusu.
Bylo by to jen na dofukování kol a vyfukování prachu.
Nevíte prosím jaké má mít ten kompresor parametry?
Hlavně provozní, jmenovité otáčky, nebo alepoň jejich rozmezí. Musím totiž nechat vysoustružit novou řemenici na hnací motor, původní měla jednu drážku na široký řemen, nová bude mít dvě drážky na úzké řemeny.
Vnější průměr řemenice kompresoru je 255 mm, tloušťka řemenice je 28 mm. Kompresor musí být něčím podložený protože řemenice zasahuje hodně pod základnu. Výška kompesoru od základny k vršku hlavy (bez šroubení) je asi 30-31 cm.
Potom bych ještě potřeboval vědět, jaký typ oleje a kolik ho tam má být? Protože ho asi budu muset vyměnit.
Děkuji.
Nemá smysl odpovídat na čtyři roky starý dotaz a žádnou šipku tam nevidím, na kompresorech bývá zřetelně vidět, někdy je dokonce červená.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.