Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Indikátor hladiny vody v retenční nádrži

Od: jirrka22® odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

Mám v plánu vytvořit indikátor hladiny vody dle návodu na youtube

Do retenční nádrže mám přiveden datový CAT6 kabel a v baráku mám připravenou krabičku na plošný spoj.

Vše vypadá velice jednoduše,ale jelikož nejsem elektrikář, tak mám trochu obavu o bezpečnost.

Prosím o váš názor. Jde mi hlavně o nebezpečí v případě úderu blesku.

Všem děkuji za pomoc.

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Blesk bych vůbec v tomto případě neřešil... To je úplně zbytečné! Jen mám životní zkušenost, že měření elektrodama je celkem náročné na kvalitu elektrod... Ono totiž časem elektrolýzou a chemickým působením osliznou a to co je v tom videu tak si troufnu říct, že za nějakou dobu bude signalizovat nedobře... Proto bych se dejme tomu v tomto levném provedení zaměřil na kvalitní a v dostatečné vzdálenosti umístěné elektrody...

IO nevidím žádný, baterie běžně nevybuchuje ...

Nejhrorší je smrt z vyděšení...

Jak píše kolega hiawata - pokud to má být řešení na víc, než 14 dní, pak to není to pravé. Měření hladiny se nedělá namočenými elektrodami. Když už máte natažený kabel, šlo by to udělat pomocí "jazýčkových kontaktů" a magnetu na plováku. Pokud nic nenajdete sám, ozvěte se, něco vymyslíme.

hodnocení

Všem děkuji za rady. Máte pravdu. S kovovými senzory by v budoucnu byl problém. Myslím, že lepších výsledků dosáhnu magnetickými senzory, dle Vaší rady. Objednal jsem toto a uvidíme jak dlouho to vydrží.

aliexpress.com/...

ra252 :zařízení jaké by rad tady jirrrka22 uz mám ( otazka : vyber rele )ale vykazuje mi chyby s prosvitam diod,mohl bych poprosit o názor?eventuálně navrhnout nové schéma?

hodnocení

2x

V případě úderu blesku je tolik možností vzniku požáru, že celá ta indikace včetně případného IO nemá pro vznik požáru žádný význam.

Jaký integrovaný obvod máš na mysli? Vždyť tam žádný není*sok*

111®
hodnocení

2x