Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup přes internet - při vrácení -20%

Od: razi odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

zhruba před týdnem, jsem sem psal a ptal se co z televizí, kterou nechci. Posílal jsem jí tam a dostal zpátky s dírou( a ano měl jsem ji reklamovat na poště, žel jsem dřív podepsal převzetí, nežli se podíval na krabici).

Ale jde o tohle. Vzal jsem si poučení z Vašich rad ( a děkuji za ně) a jednal. Chci vrátit zboží, ale není v originální krabici. Po dohodě po telefonu mi napsali na e-mail, že zboží vrátit mohu, ale částka bude ponížena o 20%. Sice jsem očekával, že to něco bude stát, ale u televize, za kterou jsem zaplatil přes 18 000 a měl ji méně než 14 dnů 20%? Takže já vlastně platím přes 3500 za krabici. To se mi zdá jako slušná darda, že?

Z odpovědí jež jste mi před týdnem zaslali jsem se sice dočetl, že může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vráceného zboží, ale záleží jen na libovůli prodávajícího kolik to bude? Protože všechno, od televize po všechny kabeli je v pořádku, jen ta krabice je na sračku.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

perda*
hodnocení

1x

Pokud prodávající chce účtovat náklady spojené s vrácením zboží ve smyslu ustanovení § 53 odst. 10 obč. zák., musí je také řádně doložit. Chtějte tedy po prodávajícím jak k této částce došel.

(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.

 

petr123*
hodnocení

0x

Je na to potřeba koukat takhle - vrácení do 14 dnů znamená to, že zboží je nepoškozené a prodejce ho může znova prodat jako nové zboží. Možná se vám to může nelíbit, ale je to tak. Prodejce nemůže za to že si klient objednal něco co se mu nelíbí a nikdo mu neproplatí to že by třeba měl takovou televizi rovnou odepsat.

No a k vaší situaci - tím že televizi vracíte bez obalu ji už prodejce prostě nemůže prodat za původní cenu. Případně musí někde velmi složitě hledat originální obal, což pro něj opět znamená spoustu ztraceného času a tím i peněz. A někdo to zaplatit musí. A nezlobte se na mě, ale nejlíp je když za to zaplatí ten kdo za to může - tedy v této situaci vy.

Pokud došlo k poškození při přepravě, měl jste to řešit reklamací u přepravce, v tomhle případě na poště. To jste nevyužil, takže postup který zvolil prodejce pokládám za velmi férový.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]